Forfatter Emne: iTunes  (Læst 3633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norgaard

• Jeg er ny!
  • *
iTunes
« Dato: 22 Maj 2012, 10:17:02 am »
Hej
Jeg er ny bruger, fordi jeg forgæves har forsøgt at få min server til at virke. Jeg må have hjælp.

Egentlig har jeg flere "problemer" jeg synes det er meget svært at gennemskue hvordan det hele hænger sammen mht. til routere og netværk.

For det første kan jeg ikke i Itunes hverken på mac eller pc se musikfiler, jeg kan se at itunes har kontakt for servereren optræder under FÆLLES, men altså ingen musiknumre, den står bare og søger.

Hvad gør jeg forkert og kan nogen hjælpe mig og på forhånd tak.

Jeg har på min router lavet port forwarding til 3689, jeg har sat computer til fast ip-adresse.

mvh Niels Nørgaard

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: iTunes
« Svar #1 Dato: 22 Maj 2012, 13:05:02 pm »
Hej Niels og velkommen  :D

Hvad er det for en router du har, mærke og model, så kan jeg måske give ditg nogle ledetråde på router siden.

iTunes er jeg ikke stiv i, men det ved jeg der er andre der er.

/Hjalmar

norgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 23 Maj 2012, 12:33:58 pm »
Hej Hjalmar

Tak for hurtid respons, min router er en Cisco Linksys WRT54GS.

mvh Niels

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 23 Maj 2012, 14:24:43 pm »
Hej Niels

Det kan være jeg skyder over målet, for jeg glemte at spørge til om det er inde for routeren eller udenfor du vil tilgå din server?

Hvis det er indenfor er det ikke i routeren der er problemer.

Du nævner at du ikke kan se filer, og det kan for mig kun være fordi dine filer ikke ligger det rigtige sted på serveren.

Men som sagt det er ikke min stive side vi er inde på.
Jeg har godt nok nogle enheder med navnet Apple  :D
De er dog ikke sat til at bruge serveren.

/Hjalmar

norgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 24 Maj 2012, 08:00:48 am »
Hej Hjalmar

Tak for svar, serveren ligger indenfor router, som du også formodede.

Så problemet er:  hvor man skal placere musikfiler i serveres således at itunes kan se dem, måske er der andre der kan hjælpe med dette???

For nuværende har jeg placeret musikfilerne i fællesmappen Music.

mvh Niels

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 28 Maj 2012, 12:40:37 pm »
Hej Niels

Jeg har forsøgt at finde ud af mulighederne, men som jeg sagde, så er det ikke min stærke side.

Men der er ikke noget i din router der skal sættes op for at få det til at virke inden for netværket, altså på siden ind mod dine maskiner.

Jeg håber stadigt på nogen af dem der kender til iTunes, desværre få medlemmer ikke besked om at der er et nyt emne, som vi 2 sidder og skriver på.
Man skal selv aktivt kigge ind på forum en gang i mellem for at se nye emner.
Og det gør jeg tit :)

/Hjalmar

norgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 01 Juni 2012, 20:30:03 pm »
Hej

Nu er problemet løst.

Det viser sig at iTunes 10 ikke kan se disse musikfiler så jeg har installeret 9.2.1 i stedet for. Det er helt bevist at Apple har "slukket" for denne kontakt. Apple ønsker kun at supportere deres egen systemer.

Desværre meldes dette ikke klart ud når Apple support kontaktes, blot meddeles at man ikke yder support til HP MedieServere, og da MedieServeren i iTunes står og "søger" forledes man til at tro at man har en fejl.

Jeg havde så yderligere tænkt mig bruge min server til backup via mac's time machine, men det kan jeg godt glemme idet jeg kan forstå at også her har Apple "slukket" for muligheden.

Har jeg ret i min antagelse ??

mvh Niels

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #7 Dato: 01 Juni 2012, 20:38:23 pm »
Hej Niels

:D Det kan jeg sku selv bruge til noget, min datter klager over problemer med musik der forsvinder på iTunes, det er sikkert fordi hun også har den forkerte version også.

Time Machine kender jeg heller ikke noget til, da det jo også er et Apple produkt, og det har jeg ikke så meget af  ;D

/Hjalmar

norgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #8 Dato: 03 Juni 2012, 16:47:25 pm »
Hej Hjalmar

Jeg burde måske tilføje, at iTunes 10 godt kan se musikfiler hvis man i indstillinger/avanceret lader stien pege på serveren, så vil musikken kunne ses i "bibliotek musik". Men det var ikke det jeg ønskede, jeg ville se filerne under "fælles", og det kan jeg i iTunes 9.2.1. Det har dog den ulempe at man ikke lave spillelister hvor 'server musikken' indgår. Dette har jeg desværre ikke fået til at virke.

mvh niels

norgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #9 Dato: 05 Juni 2012, 17:29:38 pm »
Hej Hjalmar

Jeg har et router spørgsmål. Jeg bruger to routere, hvor det som giver mig trådløst netværk er forbundet til det første via netkabel(som en alm pc).
Nu vil jeg gerne have remote access til at virke - og det skal være på router nr. 2 - kan det være problematisk ??

mvh niels

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #10 Dato: 05 Juni 2012, 23:55:40 pm »
Hej Niels

Som jeg hører det, så er den så er det router er router 2 din primære.

Det vil sige at dit internet går via den direkte ind til din server (evt via en switch)

På den primære router sidder så den anden router (som en pc).

Det betyder at sekundære router ikke har nogen indflydelse på dit net ud mod internet.

Det er kun et problem hvis din server sidder på denne router (altså den sekundære)

Et andet råd vil være at tage den sekundære router ud af funktion medens du sætter server op mod primær router. Ellers kan du risikere at din server forsøger at konfigurere den forkerte router.

Håber det gir mening, ellers så tager vi en runde mere  ;)

/Hjalmar

norgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #11 Dato: 06 Juni 2012, 09:15:44 am »
Hej Hjalmar

Næsten rigtigt forstået, min server sidder på den sekundære router som  er forbundet den primære router. Og det er den primære router der har forbindelsen til internettet.

Så min romote acces skal igennem den primære router for at nå den sekundære router (og dermed også Severen)

Puha jeg sveder helt.

Vil det, med denne konfiguration,  lykkes mig at lave remote access.

mvh og Tak niels

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #12 Dato: 11 Juni 2012, 11:14:14 am »
Hej Niels

Jeg har været optaget, men har ikke glemt dig, jeg vender tilbage hurtigst muligt.

/Hjalmar

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #13 Dato: 14 Juni 2012, 11:44:28 am »
Hej igen Niels

Hvis din server sidder på den direkte router, skal du sikre dig der er direkte adgang gennem routeren i begge retninger, lige som en switch, ellers vil du opleve problemer med adgang til serveren.

Serveren skal altid sidde på den primære router og hvor de relevante porte er åbnet i NAT.

Min server sidder som den primære ind i routeren og mine maskiner sidder på en 24 port switch som sidder direkte ind i routeren som sekundær net.

Jeg arbejder på at maskinerne skal sidder på switchen som så går ind i serveren som så bestemmer hvad de enkelte maskiner må, men det er et af de langhårede projekter, så der går nok lidt tid inden det er på plads.

/Hjalmar