Hej igen Trofast
Ja det med tid og arbejde det er 2 uforenlige ting

Sad i går til 22.30 med et problem en af vores brugere havde, sådan kan mine dage også se ud, lidt for tit

Da jeg skrev du har fat i den lange ende, viser sidste del af dit svar at du ikke har det helt store.
Men jeg har også haft de problemer du beskriver (og mange andre).
Det viser sig det kun er bestemte filformater der bliver tilbudt på din remote side.
Alle mine videoer er i VOB format og jeg måtte lægge dem i AVI for det kunne lade sig gøre.
Jeg er dog ikke gået så langt ned i problemet for at finde det rigtige at gøre (det med tiden).
Drivere havde jeg ikke de store problemer med, men min server er også en HP Proliant G7, og der tror jeg HP har været fremme i kampen for at sørge for at deres drivere er tilgænglige.
Jeg kunne dog ikke få mit raid til at virke, så jeg søgte en del på nettet efter løsninger, og fandt det på HP's egen side under drivere til server.
Windows Home Server er i bund og grund oprettet oven på en Windows Server 2008 R2, hvilket betyder du skal søge drivere der spiller sammen med WS 2008 R2.
Jeg har et forbehold

Du siger du ikke kan finde driver til lyd, i princippet er der ikke brug for lyd på en server da den ikke bruges til andet end det formål den er bygget, altså et liv i glemsel, hvor den står og gør sit arbejde godt og trygt. Det skal man selvfølgelig tjekke ind i mellem.
Min oplevelse med min er i den tid den har kørt er bare uden problemer. Jeg brugte meget tid på min gamle WHS 1, der var meget tit noget jeg skulle tage hensyn til.
/Hjalmar