Forfatter Emne: Hvis vi skal bestå.....  (Læst 3202 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Hvis vi skal bestå.....
« Dato: 28 Juni 2012, 11:50:12 am »
Hej Alle

Jeg må opfordre alle der har et svar til spørgsmål i emnerne at gøre en indsats selv for at gøre WHS Forum til et af de bedste der findes!

Det kræver bare du går ind en gang i mellem for at se om du lige ligger inde med den viden der skal til.

Et forum er ikke bedre end den der selv bidrager  ;)

/Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Hvis vi skal bestå.....
« Svar #1 Dato: 28 Juni 2012, 15:42:37 pm »
Hej Hjalmar

Det er nemlig helt rigtigt, at forummet er beregnet til at alle hjælper hinanden :)  -- Jeg har desværre ikke selv haft så meget tid på det sidste, så har forsømt det lidt  :-[

Men lidt off-topic; jeg synes nu ikke Microsoft gør meget for at udbrede produktet. Jeg synes det er et fint produkt, som faktisk kan bruges i de fleste hjem uden det helt store it kendskab.

Jeg har nu også forsømt artikel delen igen igen, igen. Så hvis nogen har lyst til at skrive WHS relaterede eller hardware artikler, så bare meld jer :)

/Jakob
« Senest Redigeret: 28 Juni 2012, 15:45:49 pm af Jakob »

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 28 Juni 2012, 21:29:24 pm »
Hej Jakob

Hehe, ja men sådan er livet, min opfordring er ikke møntet på dig (lidt  :) )

Det er ret svært, som du skriver, med Microsoft.

Men derudover synes jeg det er svært at finde brugbare informationer til brug for hjemmeserveren.

Det var af en elller anden grund nemmere med WHS1.

Jeg har sagt det før, men der mangler en måde dette forum kan gøre opmærksom på sig selv.
Sådan en art tilmelding til en ugentlig mail fra WHS Forum, et nyhedsagtigt mail der fortæller hvad der sker på forum.
Det vil give trafik.

Hvis det var noget der kunne lade sig gøre skulle det være en afkrysning de var sat som standart, en man skulle fra vælge.

Og som i andre nyhedsmail skulle man kunne afmelde sig den.

/Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 01 Juli 2012, 10:31:43 am »
Ja har tænkt på det med nyhedsmail, men det kræver bare at jeg får det lavet. Hvis jeg kender mig selv godt nok, går det nok godt de første par måneder og derefter lidt ned at bakke.

Det allerbedste ville være hvis man kunne finde nogle der havde tid og lyst til at skrive artikler og nyhedsbreve. Hvis der er et par ugentlige nye artikler kommer folk tilbage og kigger....

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #4 Dato: 01 Juli 2012, 12:14:54 pm »
Hejsa

Som en af dem der meget sjældent kigger forbi, vil jeg gerne byde ind med hvorfor jeg mener det er et svært projekt.

For det første er der ikke særligt mange WHS brugere, og mange af de relativt få brugere er "IT Professionelle" der til dagligt arbejder med server operativsystemer, og derfor ikke er den typiske forum bruger. Med WHS 2011, som i min verden var lidt en doven løsning, ser jeg kun at WHS brugerbasen er faldende. Min pointe med dette er at det er svært at få stablet et "community" med trofaste brugere på banen, med en så snæver målgruppe.

Den anden ting, som i også er inde på, er indhold. Jeg ved godt at denne side er lavet af ren interesse, og at det derfor også kan være svært at finde tiden til at have fokus på den. Jeg mener dog ikke at en sådan side kan baseres på frivilligt leveret indhold, med mindre der først er en masse brugere, da beløningen ofte er i form af anderkendelse og feedback.

Jeg har ikke opskriften på success liggende, men jeg forudser at WHS2011 er den sidste WHS udgave Microsoft har leveret, og derfor må opskriften være i retning af at skifte/udvide fokus og så en masse benhårdt arbejde i at få noget indhold der kan trække brugere til.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 01 Juli 2012, 20:16:30 pm »
Hej Biostar

Interessant indgang på spørgsmålet :)

Det der er med dette forum, er at der er "Nye brugere" der forventer sig noget af WHS Forum.

Jeg sidder som du sige som "IT Proffesionel" og arbejder med Windows 2008 Server, men det gør ikke at jeg er oraklel på WHS. Selv om jeg er dygtig, så er der områder som er anderledes med WHS end den originale 2008.

Og som det fremgår af de spørgsmål de stilles, stadigt folk med erfaring, men ikke så de kan klare alle spørgsmål selv.

Det er derfor de spørger her, og også fordi det er det største/eneste forum på Dansk.
Når man spørger, forventer man et svar et eller andet sted henne.

Det er så det jeg forsøger med vekslende held.
Men min pointe er at der forpligtiger når der er et forum. Dermed ikke sagt at det er stifter der selv skal stå for det, det er jo der vi andre kommer ind i billedet.

Derfor var mit forslag en form for nyhedsmail hvilket ville give en husker når folk får den ind i postkassen.

Det jeg forestiller mig er en ugentlig mail (for ikke at spamme), med hovedlinjerne i hvad der er foregået på hovedsiden (ikke forummet) og på forummet.

F.eks. sender we got served en nyhedsmail ud 1-2 gange om ugen hvilket gør man ikke lige glemmer dem :)

Det er mit ønske for WHS Forum.

/Hjalmar

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #6 Dato: 09 Juli 2012, 14:57:46 pm »
Hej igen :)

Ja, så skete der jo det Biostar forudså (er godt nok stødt på nyheden på Amerikanske sider)
Windows Homeserver bliver ikke videreudviklet fra næste Windows server 2012.

http://www.comon.dk/art/218528/windows-server-2012-kommer-i-fire-udgaver
Microsofts egen side om de nye versioner.
http://www.microsoft.com/en-us/server-cloud/windows-server/2012-editions.aspx

Her er en dansk udgave med 4 nye versioner, hvor den billigeste version ender på $425.-

Så er der kun Foundation som måske kan købes af almindelige dødlige :)

Ellers må man hamstre WHS 2011, hvilket jeg har anbefalet 2 af mine "kunder"

/Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #7 Dato: 10 Juli 2012, 07:45:55 am »
Ja det kunne da godt være man skulle købe lidt hjem :)

Jeg synes nu ellers det er et super produkt de har lavet og mange hjem kunne nemt have brug for at have sådan en lille server stående. Så man havde backup af alt og ens musik og film var samlet et sted.

/Jakob