Forfatter Emne: endnu en ny bruger  (Læst 7015 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

• Jeg er ny!
  • *
Sv: endnu en ny bruger
« Svar #15 Dato: 07 August 2012, 13:27:22 pm »
hej igen

ja det er ikke bare lige til at ligge den server op på nyt udstyr

jeg fik lavet den usb nøgle efter den guide og tak for den biostar

de hade bare lige glemt at fortælle at den skal hede det rigtige

jeg hade prøvet i 3 timer at få den til at tag den fil ind men den ville BARE ikke opføre sig som jeg ville efter 3 timer ringer jeg til en livline og han spørger om jeg har kalt den det rigtige og ja ja det har jeg da

start lige din team kikker og så kikker han efter skjulte mappe navn og der står jo ganske rigtig .txt. efter og da det så blev rettet kørte den lige ind som den skulle

jaaaaaaa fedt tænker jeg bare ikke særligt længe

for nu kan den ikke finde driver til bla lan og usb osv nååååå den skal da bare lige ha den dvd med driver der følger med bund kortet

hmmmmm nu er det bare de ikke er lavet til windows server men til desktop OS

nååå jeg tager da bare og laver en usb trådløs net men den driver der er til den dur heller ikke til server OS

så hvad gør jeg nu for jeg giver sateme ikke op over den

Mvh Djurs  >:( >:(

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #16 Dato: 07 August 2012, 16:49:41 pm »
I forhold til Wireless lan skal du være opmærksom på at Server 2008 R2 baserede OS ikke har "Wireless LAN Service" aktiveret. Du kan tilføje funktionaliteten ved at "Add Features" fra "Server Manager".

Omkring dit netkort er det et kendt problem med Intel netkort. Jeg tror det hænger sammen med at Intel gerne vil undgå at man benytter deres "desktop" produkter til serve OS.

Løsningen er at du skal have tvunget en driver i halsen på netkortet.

Prøv at se denne tråd - http://communities.intel.com/thread/21118?tstart=0#123237
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #17 Dato: 07 August 2012, 18:08:34 pm »
Hej i 2

Jeg vil bemærke at der er noget galt i det med wireless der ikke virker i Server 2008 R2.

Jeg har lige lavet 2 servere som fejlede på netkortet.
Derfor startede jeg installationen op i fejlsikret tilstand med netværk og med et anerkendt trådløst mærke.

Installationen finder selv ud af der er ny harware (da det er et anerkendt mærke), dernæst kunne jeg tilslutte den til mit trådløse net og gå videre med installationen.

Men hvis det er en del af installationen (uden at kunne gå i fejlsikret) er der nok problemer.
Og så er det nok Biostar igen  ;D

/Hjalmar 

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #18 Dato: 07 August 2012, 19:11:36 pm »

Jeg vil bemærke at der er noget galt i det med wireless der ikke virker i Server 2008 R2.

Vi får begge ret.

Det er korrekt at Wireless Lan Service er deaktiveret i Server 2008 R2, til gengæld har du ret i at det er aktiveret som standard på WHS2011  :D
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Djursland

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #19 Dato: 07 August 2012, 23:00:24 pm »
hej i to igen

jeg har rodet med den nu i et stykke tid og jeg satte et gammelt PCI net kort i et 10/100 og så kunne det godt køre med net men der er ikke opdateringer fra microblød og ejg har kørt mange ind

nå tænker jeg så jeg finder ud af at det er et intel 82579 gigabit lan controller der sider i jaaaa så er det bare at gå ind på intels side og hente den der er til server 2008R2 og jaaa den pakker ud og går i gang og jaaaaa nej fandens også det virkerde heller ikke for den kan ikke se det eth arrrrr det er gået hen og bliver en del være end jeg hade troet det ville bliver men jeg har troen på det bliver godt når det virker en gang

jeg hade fat i asus support og hun kunne ikke gi mig mere end det jeg selv hade prøvet men sagde at jeg bare skulle opdateter BIOS og det gjorde jeg så men lige lidt hjalp det og det viste jeg godt men nu gjorde jeg det

men hvilken driver der kan bruges ved jeg ikke men jeg søger vider men i må sateme godt komme med indput

Mvh Djurs  ;D ;D

ps. har man sagt windows må man godt sige sgu

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #20 Dato: 08 August 2012, 06:36:29 am »
Hej Djurs

Faldt over denne artikel http://communities.intel.com/message/138286 måske er det det der skal til.

/Hjalmar

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #21 Dato: 08 August 2012, 09:20:25 am »
Først og fremmest... Der er ikke noget "forkert" i det du oplever.

Intel understøtter konsekvent ikke server operativsystemer på deres desktop hardware! Derfor vil du ikke kunne finde en driver til Server 2008 R2 (som WHS2011 er baseret på), hverken hos Intel eller Asus. På samme måde kan en opdatering af BIOS, eller Windows for den sags skyld ikke hjælpe dig. Kort og kontant så findes der ikke en driver til den kombination af OS og Netkort du søger.

Der er dog en løsning på ovenstående. Intel benytter samme hardware til 82579V (som nok sidder på dit bundkort) og 82579LM der benyttes på nogen server bundkort.

Når Windows kigger efter en driver sker det helt simpelt ved at den læser hardware PnP ID fra netkortet, og sammenligner med de PnP id´s der er angivet i driveren. Intels Desktop driver, med et ID der matcher dit netkort, kan ikke installeres på server 2008 R2. Intel´s Server driver kan installeres på Server 2008 R2, men kan ikke bruges da det ikke indeholder det PnP id dit netkort har.

Det jeg vil frem til med ovenstående er at der er ikke nogen grund til at gå i panik, det du ser er som forventet.

Løsningen på ovenstående er derfor en af følgende:

• Du "tvinger" Intel´s Server driver på netkortet, på trods af den ikke har det rette PnP. Dvs. istedet for at Windows sammenligner PnP id, så fortæller du via enhedshåndteringen præcis hvilken driver den skal benytte. Det er den løsning jeg linker til
  • Du redigere Intel´s driver, så den har det rette PnP id der passer til dit netkort. På den måde vil Windows pludselig kunne acceptere driveren. Dette er løsningen Hjalmar linker til.

Hvilken løsning du vælger er op til det. Umiddelbart er den første løsning det letteste her og nu, da chancen for fejl er mindre. Omvendt vil du med løsning to have en driver du kan benytte fremadrettet ved geninstallering eller lignende.

Djursland

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #22 Dato: 08 August 2012, 13:34:39 pm »
Hej igen

nu er det så kommet op og køre det hele eller det vil sige mit blå tand er ikke kommet op endnu men det kommer nok en gang for når det er der skal det også virke synes jeg

men hvordan ligge jeg er driver mappe her ind så andre kan få glæde af den også

jeg har også den fil hvor man kan få whs til at ligge på en disk mindre end 160 gb

jeg vil gerne lave en ny tråd under install med de driver og filer jeg nu har fået mit til at virke med så andre kan få det til at virke ud af boxen

men 2000 tak til dem der har hjulpet til uden jer hade jeg ikke fået det til at virke

Mvh Djurs  ;D ;D

Djursland

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #23 Dato: 08 August 2012, 15:06:12 pm »
hej igen

hold da helt kette den køre godt min server nu med det nye jern

det er vildt nok der er så stor forskel på gammel med en intel core 2 duo og 4 gb ram og Gigabit netværk

det er den samme 1 TB disk med sata 3 men nu er der så en ssd til OS og det er også en medvirkende årgsag

så nu kommer der en masse efter config for at få den til at spille max

det var bare lige det jeg ville sige

Mvh Djurs  ;D ;D

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #24 Dato: 08 August 2012, 18:27:59 pm »
Hej Djurs

Dejligt at høre du er oppe at køre, det er fedt når der bliver smidt forskellige løsninger frem og tilbage og så resultatet er at det så til sidst spiller :)

/Hjalmar

Djursland

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #25 Dato: 08 August 2012, 18:35:46 pm »
ja det er lige præcis det der er fedt ved et forum hjalmar

Mvh Djurs