Forfatter Emne: Geninstallation WHS 2011 - Sletning af Data?  (Læst 1969 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nohvok

• Jeg er ny!
  • *
Geninstallation WHS 2011 - Sletning af Data?
« Dato: 31 August 2012, 21:16:45 pm »
Hey i WHS Hjerner.

Jeg er igang med at skal have udskiftet mine harddiske i mine 2x HP MediaSmart Server EX490
Da jeg skal have indstalleret ny os på 2 nye harddiske, der er større end dem der sidder i, hvad gør jeg så med de 4 x 4 andre harddiske der sidder i maskinerne?
Kan jeg bevare de Dataer der ligger på disse harddiske under en geninstallation eller skal jeg have funder mig en måde at have taget backup?

Håber i forstår mit spørgsmål.
Go' weekend.

Mvh
Nohvok
Storage is EVERYTHING

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Geninstallation WHS 2011 - Sletning af Data?
« Svar #1 Dato: 03 September 2012, 14:37:56 pm »
Hej Nohvok

Velkommen til :)

Du skriver rigtigt nok, "Håber i forstår mit spørgsmål", tja, måske.

Du har 2 maskiner med WHS V.1 som skal opgraderes til WHS 2011.

Men der hvor det tilter lidt for mig er om du har en ny maskine at starte ud med, eller det er en af de 2 EX490.

For det kan du ikke gøre uden at miste data.

Måden jeg har gjort det på var ved at lade alle data overføre fra den ene maskine til den anden, så den ene bliver helt tom inden du starter med at lave den om til WHS 2011.

Det kræver en del timer og tålmodighed, og hvis du ikke kar plads på nogen af dem (hvilket jeg ikke havde på mine 2 servere (begge WHS v.1), så må du udvide f.eks. den ene med eksterne harddiske og tilføje til poolen i den.

Jeg lavede også det stunt at jeg efterhånden som den maskine jeg tømte for data, fjernede de harddiske der blev tømt for data en for en. og tilførte dem til den anden maskine. Tilsidst havde jeg alle data på den anden maskine og kunne nu gå i gang med at lave den tomme maskine om til med ny WHS 2011 og med al den frie plads der skulle til.

Jeg lavede en server med 4x2TB i raid 5 og fik derfor 3,8TB til rådighed, og der kunne alle data fra de 2 maskiner ligge uden problemer.

Håber du forstod min udlægning  ;D Men måske er der andre og bedre måder, som nogen af de andre her på forum der måske er bedre og hurtigere.

/Hjalmar

Nohvok

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 03 September 2012, 23:19:16 pm »
Hey thalater

Mange tak!

Jeg har 2 ens servere. Bort set fra størrelse af diske og hvad data der ligger på dem. Begge har installeret whisky 2011 på sig.

Mit problem er at på min ene server er system disken en 500 gb disk som jeg skal ha opgraderet til en 3tb disk.
Så mit spørgsmål er. Kan jeg tage system disken uden og sætte en en ny 3tb disk i. Og installere whs på den. Iden at jeg mister min data på de tre yderligere disk?

-

Har så et andet spørgsmål.
Kan man lave den raid som gør at alle diskene bliver lavet til en disk i whs 2011 på en EX490 server?
Kan ikk huske hvad raidet hedder :/

Storage is EVERYTHING

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 07 September 2012, 06:49:19 am »
Hej igen

Jeg har været ret travl, så det har været så som så med tid til at finde et svar til dig.
Her er dog et link som beskriver hvad du skal gøre.
http://www.mediasmartserver.net/forums/viewtopic.php?f=3&t=6826

Håber det er brugbart. Ellers søg efter "WHS 2011 replace system disk eller harddrive"

/Hjalmar

Nohvok

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 09 September 2012, 03:06:31 am »
Jeg takker for dit svar.

Dog har jeg valgt at få lagt alt mine dataer over på eksterne diske.

Jeg skal nemlig kun have opgraderet harddisken i den ene Server pt.

Men tak for responsen.

VH
Morten
Storage is EVERYTHING