Forfatter Emne: Installation af WHS2011 på HP EX 495  (Læst 1623 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bobcat

• Jeg er ny!
  • *
Installation af WHS2011 på HP EX 495
« Dato: 29 Oktober 2012, 13:58:58 pm »
Hej alle,

Tilgiv, at en total nybegynder lige stiller et spørgsmål  :)

Jeg har gennem arbejde fået en HP EX495, som - indtil disken gik til - kørte WHS1.

Nu har jeg købt en anden disk og en WHS2011, men jeg kan ikke komme til at gøre installationen færdig.

En kollega rådede mig til at sætte disken i en PC med skærm og tastatur og starte installationen i gang. Når maskine så ville boote, skulle jeg tage diske ud og "fortsætte" i min EX. Men et eller andet er gået galt omkring drivere til netkortet, så installationen bliver ikke gjort færdig.

Jeg går ud fra, at jeg er nødt til lade diske blive i min EX, men mangler i den grad skærm og tastatur for at kunne følge lidt med.....

Er der ern, der har et godt råd?

På forhånd tak

Bo

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Installation af WHS2011 på HP EX 495
« Svar #1 Dato: 30 Oktober 2012, 08:50:09 am »
Hej Bo

Det er ikke lige mit område, men jeg har googlet det, og håber du kan bruge et af disse link.

http://www.missingremote.com/blog/upgrading-my-hp-whs-mediasmart-ex495-windows-home-server-2011

Dette link er der en kommentar fra DMccomb som måske kan bibringe dig den viden du skal bruge.

http://www.mediasmarthome.com/forum/thread/18550/Installing-WHS-2011-on-a-495/

Prøv at google "WHS 2001 HP EX495 install without monitor"

Og som det sidste, der er flere her på forum der har en EX495, som kører WHS2011, så vi må håbe der er nogen af dem der svarer dig også  ;)

/Hjalmar

Bobcat

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Installation af WHS2011 på HP EX 495
« Svar #2 Dato: 06 November 2012, 17:34:38 pm »
Hej Thjalmar,

Tak for dit svar :-) Desværre er der ikke rigtigt nogen hjælp at hente i de artikler, du linker tll.... Her handler det vist mest om et medie til at lægge installationsfilerne på, mens jeg har behov for en eller anden metode til at få disken til at gøre installationen færdig i den rigtige maskine (for at finde de rigtige drivere til skærmkortet) OG samtidig kunne følge med via monitor for at se, hvad der sker/ikke sker :-)

Anyone?

Mvh Bo