Forfatter Emne: Acer h340 homeserver genskabelse  (Læst 2233 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Frank

• Jeg er ny!
  • *
Acer h340 homeserver genskabelse
« Dato: 10 December 2014, 23:07:44 pm »
Hej Forum.
Er der en der med succes har genskabt systemet på sådan en server?
Mit system gik ned, og har forsøgt at genskabe dette, både med den originale hd og med en ny hd, uden held. Har søgt flere aftener på nettet efter "how to do", og har prøvet mange løsningsforslag, med genstart med reset trykket ind imens, under og efter. Den har også stået i mange timer og forsøgt denne genskabelse, uden held. Recovery programmet vil ikke finde serveren. Så er der en der har en genvej, ja så del den gerne med mig. savner min server  :'(  :)
pft
Frank

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Acer h340 homeserver genskabelse
« Svar #1 Dato: 13 December 2014, 02:07:58 am »
Hej Frank

Jeg har desværre ikke prøvet et nedbrud, så det er lidt svært at guide dig.
Men jeg synes jeg et sted har læst at en optimal måde er at gøre det er at indsætte den harddisk (jeg forudsætter du har en ekstern som backup) i selve serveren.
Indsæt restore CDen og indlæs backupen derfra.

Der kan også være et driver problem fra den harddisk hvor din serverbackup ligger, jeg har med succes lavet en USB pen med driveren in mappe der hedder drivers, bemærk at det ikke er driver. Men det er kun en side bemærkning, da en ekstern harddisk burde blive genkendt uden driver.

/Hjalmar

Frank

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 13 December 2014, 10:24:59 am »
Hej Hjalmer.
Tak for dit svar. det største problem jeg nok har er at serveren hverken har skærmkort eller cd drev, så alt restore skal køres fra klient. Men klient maskine kan ikke finde server. Acer og andre brugere bla på wegotserved beskriver at man skal trykke en reset knap ind under start, derefter er der et "I" der skal blinke rødt. Med meget tålmodighed skal man så vente på at netværks ikonet skal begynde at lyse (har ventet +36 timer) og så skulle man kunne finde serveren og starte restore. Men denne procedure er afprøvet flere gange uden held. Men tænker lidt på om jeg skulle finde en gammel pc og installere min home server på denne, og så forsøge at flytte hd over i serveren. Der er jo selvfølgelig også den mulighed at hd indgangen er brændt af, og den derfor ikke vil acceptere hverken ny eller gammel hd.
Har skaffet mig en HP microserver så jeg er ikke uden server, men savner min Acer der kørte langt bedre, så jeg giver ikke lige op  :D
/Frank

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 13 December 2014, 14:41:17 pm »
Hej igen Frank

Ja, det er noget møg uden grafikkort :(

Der findes USB grafikkort, måske det er en løsning?

/Hjalmar