Forfatter Emne: Ny server - men hvilken?  (Læst 1727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kvestn

• Jeg er ny!
  • *
Ny server - men hvilken?
« Dato: 11 December 2011, 12:05:35 pm »
Hej Forum
Jeg har pt. en Fujitzu Scaleo 1900 WHS. (Min anden WHS, den første var en selvbygget).
Jeg er rigtig glad for Scaleoen - bl.a. fordi den var født med strømbesparende konfigurer tænd/sluk med mulighed for at alle tilsluttede PCer kunne starte den. Det er nok standard nu? Jeg har Twonky Media installeret, men bruger ellers ikke mange features udover backup og fildeling. 2 *1TB er mere end rigeligt til mit behov.
Da den har nogle år på bagen vil jeg gerne skifte - men til hvad?
I USA har der gennem efteråret være en række tilbud på HP ProLiant MicroServer N40L til beskedne $249.99 vistnok inkl. whs 2011.
Udbuddet i DK /Europa er ikke tilsvarende godt. Men jeg skal faktisk en tur til USA.
Med fare for et åbne en følelsesladet diskussion - hvad er et godt køb til mit behov.

vh
Karsten

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: Ny server - men hvilken?
« Svar #1 Dato: 13 December 2011, 14:50:03 pm »
Hej Karsten

Jeg har kun hørt godt om den HP Proliant.

Jeg er dog lidt allergisk over for AMD, så jeg har købt en HP Proliant ML110 G7 og det har jeg ikke fortrudt.

Den er med E3-1220 3.1GHz med 4 kerne og 2GB ram, samt 1 250GH Harddisk
http://www.proshop.dk/Server/HP-ProLiant-ML110-G7-2289677.html

Jeg har købt noget mere ram til den, så jeg nu er oppe på 10GB

Hardisk er jo lidt lidt, men jeg havde i forvenen en ældre server 4x2TB harddiske.
De er flyttet over i den nye og det spiller noget så fedt at jeg er ærgelig over jeg ikke havde råd til at gøre det noget før.

Og jeg har så i samme ombæring fået mine værste anelser bekræftiget ang. den strøm den gamle bruget.
For da jeg slukkede for den, har jeg sparet 5kw i døgnet siden.
Og det ganget op med elprisen gør at den nye er tjent ind på lidt over et år.

/Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Ny server - men hvilken?
« Svar #2 Dato: 14 December 2011, 19:07:01 pm »
Hej Karsten.

Nu får jeg endelig svaret efter at min router/modem fra fullrate ikke ville mere. - Hold da op hvor er det svært at undvære internettet i nogle dage... :o

Jeg har selv en HP Microserver N36L og så har jeg sat 4 gb ram i den. Indtil videre har den kørt super. I bund og grund smider min server kun data afsted, film, musik og billeder. Den laver ikke selv noget arbejde ud over dette.

Men hvis din server skal lave noget arbejde ved jeg ikke hvor meget den kan trække.

/Jakob