Forfatter Emne: slå duplikering fra  (Læst 1484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

copycat

• Jeg er ny!
  • *
slå duplikering fra
« Dato: 30 Marts 2009, 04:41:24 am »
hey er der nogle der ved om man kan slå duplikering fra i WHS så man kan få fuld udnytte af sin plas

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:slå duplikering fra
« Svar #1 Dato: 30 Marts 2009, 14:34:31 pm »
Hej

Ja det kan man godt. Du skal åbne WHS consolen og vælge \"Shared Folders\" oppe for oven. Derefter vælger du en mappe, fx Public og vælger \"Proberties\", der kan du vælge om du vil have \"Folder Duplication\" for denne mappe.
Du skal gøre det for hver enkelt mappe.

mvh Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:slå duplikering fra
« Svar #2 Dato: 30 Marts 2009, 20:14:41 pm »
Hej Copycat

Jeg kan godt se at det er rart at så meget plads som muligt, men et af formålene med WHS er netop at dine data kan gemmes effektivt.

Jeg har duplikering af alle (meget) vigtige mapper, f.eks. dokumernter (users) foto og musik.

Da jeg har ret meget plads (stadigt) fråser jeg lidt med duplikering af et par mapper og drev, som det ikke helt er nødvendigt at gøre det med.

Men hen af vejen kan jeg slå det fra og frigøre til mere plads på bekostning af sikkerhed (som står øverst hos mig)

Jeg har haft en server med raid5, hvor 2 af diskene stod af på en gang (i hvert sit spejl), og jeg mistede der ved en masse af mine vitale data.

Derfor er jeg nok lidt paranoid med backup. Jeg backupper alle de data som jeg ikke vil miste over på eksterne diske og har derud over en tapebackup som kører automatisk hver dag.

Når jeg nu skriver denne lange afhandling, så er det for at fortælle at det ikke koster en formue at sætte en ekstra harddisk i din server i stedet for at spare på pladsen.

Det kan i sidste ende være givet godt ud at have dine data duplikeret.

Hilsen
Hjalmar