Forfatter Emne: E-mail Server  (Læst 2524 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

APC

• Junior medlem
  • **
E-mail Server
« Dato: 05 April 2009, 17:16:02 pm »
Kan WHS bruges som en Mail server for Outlook. Findes der en Add-ins?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:E-mail Server
« Svar #1 Dato: 05 April 2009, 17:44:50 pm »
Hej

Det kommer lidt an på hvad du mener med mail server. Der findes ikke en decideret mail server som add-in, men man kan bruge mail server programmer som er kompatible med windows server 2003. Fx hmailserver som er gratis og nem at sætte op.

Hvis du gerne bare vil læse din mails via whs er der lige kommet en ny og gratis add-in KLIK HER, hvor du kan læse dine mails i outlook.

mvh Jakob

APC

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 05 April 2009, 18:23:13 pm »
Tak for tilbagemældingen
Jeg skal ikke have Outlook ind på WHS men bruge WHS som server således at jeg i udlandet kan sende mail til Danmark. Det kan ikke lade sig gøre når man benytter gængse hostfirmaer hvor man har sit domæne.(Et totalt forsømt område for IT folket)
Kan hmailserver lægges på WHS og kan min laptop i f.eks. Kina send via denne når min WHS
køre hjemme i Danmark.
Er det tilfældet er det en revolution. Jeg kender 100´rede forretningsfolk der bøvler og må bruge firmaer som f.eks SMTP mod betaling for en tidsperiode + bøvl med opsætning.
Hvordan får jeg i så fald hmailserver ind på WHS

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 05 April 2009, 18:56:45 pm »
Hej APC

Jeg er ikke helt inde i det der, men har måske et par interessante links

klik her

klik her

klik her

mvh Jakob

APC

• Junior medlem
  • **
« Svar #4 Dato: 05 April 2009, 19:10:36 pm »
Hej

Tak for disse Link
Jeg vil studere dem nærmere

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 05 April 2009, 20:15:19 pm »
Hej

Jeg har VPOP3 kørende på min WHS, den kan Administrere 10 accounts + 1 administrator.

Jeg kører 7 pop3 kontoer fra den og har forløbigt med succes sat den op som lokal vpop3 server, hvor clienterne er lokalt inden for netværket.
Jeg har fået den op at køre med webmail også. Det jeg nu mangler er at den kan sættes op som client (de skal den kunne) f.eks når jeg er ude og rejse.
Jeg har ikke rigtigt gidet sætte mig ind i det, da webmail virker fint, dog sender den ikke som min mail adresse, men som xxxxx@domain.com. Men hvis man skriver en signatur nederst i alle sine mail at man ikke kan svare på den adresse, men skal svare på sin normale mail er det godtnok til mig.

Men som sagt så er dety kun et spørgsmål om tid før jeg får sat en client korrekt op mod serveren og kan bruge en outlook på en hvilken som helst maskine ude i den ganske verden.

/Hjalmar