Forfatter Emne: Ny WHS  (Læst 1784 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steffen

• Jeg er ny!
  • *
Ny WHS
« Dato: 08 April 2009, 18:25:49 pm »
Jeg har været så heldig at jeg har fået en WHS fra MS grundet min aktivitet på technet. Men jeg har ikke en maskine at putte den i. Så jeg har brug for lidt hjælp til hvad HW den skal have (har læst sys.req på pakken - men hvad bruger folk)? Den skal jo bruges til at opbevare familiens musik, dokumenter, film, billeder ovs. Derudover overvejer jeg at putte en add-on på til min SqueezeBox (fald over at der fandtes en sådan, men har ikke kigget nærmere på det).

Den skal være pænt \"grøn\" så jeg vil gerne ofre lidt ekstra i engangsydelse på HW-siden for at få noget der er strømbesparende.

Mvh,
Steffen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:Ny WHS
« Svar #1 Dato: 08 April 2009, 19:21:44 pm »
Hej Steffen

Jeg har da et bud her på nogle dele:

Bundkort: Gigabyte MA74GM-S2
CPU: AMD 4850e
RAM: 2GB eller måske 4GB, det er jo rimelig billigt for tiden
PSU: En god PSU, kunne være Seasonic. Husk at den skal være +80 og ikke for kraftig.
HD: Western Digital GreenPower serien.

Her får du en WHS med lavt strømforbrug, som kan det du efterspørger. Jo flere ting man putter på sluger selvfølgelig mere power.
Men lav den ikke, så den kun lige passer til en standard WHS installation. - For jeg vil næsten garantere, at du kommer til at installere en masse ting på den, når først du kommer til at lege med den...

Men hvis du har store børn og de tænker på at have en spil server, kan du bygge den lidt kraftigere ;)

mvh Jakob

steffen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 09 April 2009, 19:23:39 pm »
Super - hvad med et kabinet? Nogle gode bud? Og behøver jeg at putte et permanent dvd-rom drev i eller kan jeg nøjes med at sætte et i sataporten når jeg installerer?

Kører den 64-bit, altså WHS - kunne ikke lige set noget på pakken eller medierne?

Vil jeg denne skalere bedre med en 5050e (prismæssigt ligger de tæt på ad hinanden)?

Kan man ikke bruge en shuttle eller noget i den dur som udgangspunkt for serveren?

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 09 April 2009, 23:58:59 pm »
Hej Steffen

WHS er ikke 64bit.
Maskin mæssigt skal du have en maskine der pr. defination kan holdes kørende 24 timer i døgnet.
WHS kan dog sættes til at køre efter et skema, hvis clientern er åbne mellem et bestemt tidspunkt f.eks.
Du skal have en strømforsyning i maskinen der for eks. kan huske om den var tændt eller slukket.
Mange strømforsyninger starter ikke igen efter strømafbrydelse, hvilket en rigtig strømforsyning gør.

Og du skal være klar til at ofre det der skal til på en maskine, da du vil opdage at det du kan bruge WHS til kræver mere plads og ram på maskinen.

Hilsen Hjalmar