Forfatter Emne: forbinde med fjerncomputer.  (Læst 3443 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mikal2000

• Jeg er ny!
  • *
forbinde med fjerncomputer.
« Dato: 08 April 2009, 20:40:33 pm »
Heey jeg har sat min server oppe på mit loft så den ikke står og fylder og larmer.

Og jeg kan fint logge på den via windows home server console.

Men jeg kunne godt tænke mig og logge på med fjernsupport, lige pt bruger jeg logmein.com til at komme ind på dens skrivebord, men når jeg er hjemme ville jeg gerne bare gøre det via fjernskrivebord fra min vista maskine, og det kan jeg også lidt, men selvom jeg logger på administrator kontoen så er det som om det er en anden bruger den logger ind på der er ikke de samme programmer startet og sådan, som på den rigtige administrator konto. nogen der har været ude for dette problem før?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:forbinde med fjerncomputer.
« Svar #1 Dato: 08 April 2009, 23:34:45 pm »
Hej

Du kan/skulle kunne logge på med fjernskrivebord (ikke fjernsupport), det bruger jeg i hvert fald.

Har du oprettet flere bruger i selve Windows Server 2003 bruger kontoer?

mvh Jakob

mikal2000

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 09 April 2009, 00:27:29 am »
ikke hvad jeg lige ved af. men de programmer jeg har installeret starter den op på ny, selvom de ellerede kører bare på en anden bruger, jeg ved ikke lige hvorfor eller hvad jeg gør forkert.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 09 April 2009, 03:34:22 am »
Kan du logge ind på serveren med forskellige brugere? hvis du kan er der jo oprettede flere brugere i selve windows server 2003 delen.

Jeg har kun 1 bruger til selve serveren og det er Administrator som man skal have og som bliver oprettet under installation.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener her \"men de programmer jeg har installeret starter den op på ny, selvom de ellerede kører bare på en anden bruger\",- kan du uddybe det.

mvh Jakob

mikal2000

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 09 April 2009, 03:41:55 am »
hvis jeg sætter serveren til en skærm og tastatur, så logger den ind som administrator, og der har jeg installeret logmein.com så det kører helt fint og alt virker.

hvis så min server står og kører med antivirus, utorrent og div. andre programmer.

og jeg bruger fjernskrivebord fra min bærbar til at connecte så finder den server og beder om brugernavn og kodeord, og jeg skriver administrator og mit kodeord, og så skriver den at den logger ind, og begynder og starte alle programmer som om, computeren lige er blevet startet, og hvis jeg går en på en hjemmeside og lader den stå, så er den der ikke hvis jeg logger ind med Logmein.com

Jeg har gået lidt med tanken om, det kan have noget at gøre med at min server logger sig selv ind når jeg starter den?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #5 Dato: 09 April 2009, 03:58:56 am »
Tak for uddybningen.

Din server virker som den skal, så du kan slappe helt af her i påsken ;)

Du skal ikke logge ind på serveren for at den virker. Når den kommer til Log In skærmen, er alle programmer startet, dvs alle de programmer som kører som \"services\". Fx ved min WHS er PHP, MySQL, ftp server, utorrent og diverse andre installeret som en \"service\" og derved kører det allerede.

Når man så logger på med Administrator, ser det ud som om at den loader skrivebordet og ikonerne nede i højre hjørne popper frem, det er normalt. Dit skrivebord er bare en brugerflade, hvor du kan tilknytte nogle account betingede regler. FX hvis outlook er installeret og jeg trykker på outlook, så tjekker den mail på admin@xxxx.dk og hvis Jakob loggede ind så tjekkede den mail på jakob@xxxx.dk.

Håber det giver lidt mening

mvh Jakob

mikal2000

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 09 April 2009, 04:02:53 am »
ja det giver mening jeg takker mange gange for hjælpen :)

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #7 Dato: 09 April 2009, 04:12:50 am »
Det var så lidt:)