Forfatter Emne: Til Hjalmar  (Læst 2610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Til Hjalmar
« Dato: 18 April 2009, 03:42:03 am »
Hej Hjalmar

Jeg har selv spillet WoW, men droppede det lidt før den første udvidelse kom. - Jeg droppede det, da jeg ikke havde 2-4 timer i streg til at komme med i Dungeons og det var ligesom der jeg var kommet til, med 2 level 60 chars, 1 Paladin og 1 rogue.
Lige pt hygger jeg mig lidt med Warhammer Online og Neverwinter Nights 2, men mangler stadig det ultimative spil, som jeg kan spille i timevis uden at føle en vis kedsomhed. Jeg havde håbet på at have prøvet Darkfall nu, men de har pt lukket for flere salg af spillet.

mvh Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Til Hjalmar
« Svar #1 Dato: 23 April 2009, 16:15:51 pm »
Hej Jakob

Det kan være lidt svært at holde kampgejsten oppe når man hele tiden er online og kravene er raid og instances, hvis man vil have godt gear.

Jeg er raider og er vild med den stemning man som gruppe har sammen.

En god raidleder og ventrilo eller teamspeak, og så en god stemning, så er det hele aftenen værd.

Jeg er ikke til shoot en up spil, men mere spil hvor der skal fordybelse til.

Der er Wow stadigt uden ende, da der er så mange ting der gør om du er en god spiller.

Jeg har som sagt ledet et guild  lige fra starten af Wow beta, det har været meget spændende at følge udviklingen af spillet (og der er sket ekstremt meget siden lvl60), Og opbygningen af din char er mere kompliceret en før, der er så meget mere du kan med den.

Nå men det med en vis form for kedsomhed kender jeg godt, jeg spillede en Shaman op til lvl60 og glædede mig som et lille barn til jeg nåede grænsen. Hold K... hvor blev jeg skuffet, der var pludselig ikke noget at kæmpe for mere, syntes jeg.

Så Shamanen blev lagt på hylden og er ikke kommet længere end lvl70) og jeg startede en Hunter i stedet. Den er stadigt min main char, som er gearet godt op.

Men jeg har droslet min online tid ned, for det var en stående vittighed i guilden at jeg aldrig sov, for når alle andre sagde godnat, var jeg altid den sidste. Og når andre kom online igen ja, så var jeg den første til at sige godmorgen :cheer:

Men jeg har også haft masser af tid, for i de sidste 2½ år har jeg været syg (er dog kommet på arbejdsmarkedet igen), så der var meget Wow i den tid.

Nå en det var igen en afstikker :P

Hilsen
Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Til Hjalmar
« Svar #2 Dato: 26 Oktober 2009, 19:53:31 pm »
Hej Hjalmar

Jeg har haft holdt en pause fra Lord of the Rings Online, men er begyndt at spille det igen. Jeg vil ned og se Minerne i Moria de skulle vist være fede... ;D

Der er en trial af spillet her 14-day free trial

Jeg spiller på serveren (EN-RP) Laurelin

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 05 November 2009, 09:12:21 am »
Hej Jakob

Ja, jeg har ikke været så aktiv i den sidste tid  :P

Jeg har afsluttet camping sæsonen, været til campingtræf i Herlufmagle og dernæst kørt min CV på værksted for en større reparation (forsikringssag), som måske ender med den bliver total skadet.

Og så er jeg blevet tilknyttet IT-afdelingen der hvor jeg er ansat. Det har været en ret oprivende oplevelse.

Vi fik ny IT chef, og den gamle har ikke lavet en overdragelses forretning. Og vi har opdaget at han har gået og holdt alle servere kunstigt i live. Der er 15 servere hvor 2 af dem er fra dengang vi kørte i DOS og 11 er fra 2000 og 1 fra 2003 og 1 fra 2008.

Alle maskiner i firmaet er 333mhz og opefter, men ikke nogen af de nye. Alle P4 med meget lidt ram.

Så det er et under at det ikke er ramlet for længe siden, vi yder kun førstehjælp i øjeblikket og danner os et overblik over hvor vi bedst kan sætte ind.

Så det tager al min tid til alt andet, har ikke en gang tid til et spil i ny og næ.

Hilsen
Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 07 November 2009, 08:05:20 am »
Det lyder som en stor omgang oprydning i har gang i.... ???

Jeg får spillet lidt engang imellem, men det bliver ikke til så meget. Men mit mål er da at få en high level char, men det tager nok lidt tid inden det sker  ;D

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 09 November 2009, 19:21:06 pm »
Hej Jakob

Ja, det er meget værre end vi først antog, det tager nye former hver eneste dag. Bare her i dag har vi afdækket en spritny server med Quad core Xeon processor, 4 GB ram og 6 SCSI harddiske (af de dyre). Det der er det rystende er at maskinen har kostet 18000.- eks moms + software til en ny Exchange server og cal licenser til 100.000.-
Det der ryster er at raidet er sat op som 3 spejle (ikke i raid5 eller bedre, som den er født med) a 146GB og at softwaren formentligt er lige til at skrotte, da den nye IT chef har andre planer.
Sådan går det hver dag, nye gruopvækkende oplevelser.

Hilsen
Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #6 Dato: 04 Januar 2010, 17:41:41 pm »
Hvis I ikke har noget at bruge exchange software og cal licenser til noget, så kig lige denne vej ;-)
Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #7 Dato: 22 Januar 2010, 21:18:53 pm »
Hej Erik

sry, det sene svar. Men jeg har været ret arbejdsramt på det sidste.
Min Chef var lidt rå over for det firma der harleveret vores nye servere og sagde, ingen handel uden at lade det vi har indgå i handlen, og det sagde de sku ja til.

Hilsen
Hjalmar