Forfatter Emne: Backup af systemdisk  (Læst 2196 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Backup af systemdisk
« Dato: 07 Marts 2009, 05:18:48 am »
Jeg fik installeret 2 eksterne harddiske idag til backup af backup. Det er som sådan i orden, men jeg vil også sikre mig at jeg kan retablere selve systemdisken med WHS og alle add-in og systemopsætningen.

Men når jeg beder om backup af Home Server, så kommer den med et valgpanel hvor jeg kan vælge alle clienter, mapper, men ikke selve systemdisk??

Er det ikke muligt, eller er valgpanelet ekstra backup sammen med systemdisken?

/Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:Backup af systemdisk
« Svar #1 Dato: 07 Marts 2009, 13:21:53 pm »
Hej

Hvad jeg har læst og prøvet mig frem til, kan man vist ikke lave backup af selve systemet endnu. Men muligheden for at lave backup af systemet skulle vist komme med i deres Power Pack 2, som skulle komme i første halvår af 2009.
Så lige PT er den bedste løsning stadig, at have RAID1 på system disken.

mvh Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 08 Marts 2009, 21:09:49 pm »
Hej

Jamen jamen, så må man jo håbe ens system holder så længe :P

Jeg har sat WHS op på en harddisk der er af lidt ældre dato, da det var den eneste jeg lige havde ved hånden. Nu har jeg fået en havlbyge af harddiske fra min gamle server ledige, så det kunne være jeg skulle tage 2 af dem og lave raid på.

Men et eller andet sted når system disken går ned, så har man jo stadig alle sine data på de andre diske, så en opsætning af WHS igen og så har man adgang til data igen.

Men det vil kræve en masse opsætning af serveren bagefter.

Jeg tror jeg vil tage et \"gammelt\" image af min systemdiskdisk, som jeg så har liggende i tilfælde af krig.

/Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #3 Dato: 16 Marts 2009, 01:54:15 am »
En hurtig måde er et image af din disk, f.eks. ved hjælp af Acronis True Image Home 2009, herefter kan du altid gendanne din server på en anden disk.

http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

MVH
Erik
Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk