Forfatter Emne: Mail server  (Læst 2694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Mail server
« Dato: 24 Februar 2009, 17:36:49 pm »
Jeg kunne godt bruge en mail server add-in.

Nogen der har kendskab til et godt et, eller henvisning til at sted hvor det kan findes`?

Og er der nogen af jer der har erfaring med antivirus add-in. Virker de kun på serveren, eller dækker de også brugerene?

Hilsen Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:Mail server
« Svar #1 Dato: 24 Februar 2009, 18:43:06 pm »
Hej

Der findes en outlook WHS add-in: KLIK HER

Et antivirus program som jeg selv bruger er Avast WHS antivirus: KLIK HER. Der kan man købe en pakke med WHS edition til serveren og prof. edition til klienterne.

Mvh Jakob

PS: Hvis mail serveren ikke behøver være en add-in, er der mange muligheder, men lav lige en Topic under General Chat så :)

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 02 Marts 2009, 20:47:38 pm »
Hej igen :)

Jeg har forsøgt mig med Outlook add-in. Og har netop forkastet den, Måske virker den, men ikke som jeg vil.
Jeg har prøvet et andet mail server program, Mdaemond server, og forkastet den også.

I min surfen rundt er jeg stødt på Vpop3 http://www.pscs.co.uk/products/vpop3_whs/index.php ,som ser meget lovende ud. Til nu har jeg fået webmail til at virke, men mangler at få clieterne til at modtage mail fra Vpop3 til Thunderbird, som jeg vil bruge som client mail program.

Jeg vender tilbage med en rappor når jeg føler det virker som ønsket.

/Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 02 Marts 2009, 21:01:16 pm »
Jeg har prøvet Kerio mailserver og den virker som en drøm. Men den koster....

mvh Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #4 Dato: 02 Marts 2009, 21:22:42 pm »
Hej Jakob

Koster er ikke noget problem :blush:
Har betalt for nogle af dem jeg har skrottet :angry:

Nå, men Kerio kender jeg ikke (af naturlige årsager, har først hørt om den nu)

Jeg har set et eller andet sted at du selv hoster din hjemmeside, det betyder at du får dine mails ind på en anden måde end mig.

Jeg har 10 pop3 kontoer jeg gerne vil have ud som webmail og som clientmail (ved sku ikke hvad det hedder, det er nyt for mig

Hvis jeg viste hvordan jeg gør, ville det nok være smart at gøre som dig og få min HP og mail hjem på en rigtig måde. Men da jeg ikke har arbejdet med det endnu, så venter jg til jeg er mere fortrolig med min WHS og så går jeg i luften.

Nå men jeg kigger også lige på Kerio for at få en ide om det evt kan det jeg vil.

/Hjalmar