Forfatter Emne: Fjernskrivebord via TeamViewer  (Læst 2087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Fjernskrivebord via TeamViewer
« Dato: 05 Juni 2009, 13:00:21 pm »
Hej alle

Da jeg havde det problem ,at jeg skulle oprette fjernskrivebord til en Vista Home Premium, søgte jeg lidt på google. Jeg blev lidt overrasket over at man ikke kan lave fjernskrivebord til den, men kun fra den. Jeg søgte lidt videre på nettet og faldt så over dette program TeamViewer, som kunne det jeg søgte. Programmet er gratis til privat brug, så det er jo bare dejligt.

mvh Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Fjernskrivebord via TeamViewer
« Svar #1 Dato: 06 Juni 2009, 01:22:32 am »
Hej Jakob

Ja, jeg har lige været inde og kigge på den. Det ligner Radmin, som jeg har købt licens til. Desværre er den lidt dyr pr enhed.
Så jeg vil prøve den her og se om den ikke kan gøre det samme og lige så godt.

Jeg sidder lige nu i min campingvogn og leger lidt med VPN hjem til min server. Jeg har lavet 2 vellykkede VPN der bare virker som de skal.

Men men, det jeg ville var ikke at kunne få adgang til mine maskiner via Radmin eller TeamViewer. Men direkte og kunne bruge de resurcer som jo stilles til rådighed.

Jeg har ikke gennemskuet hvorfor jeg kommer ind til netværket uden at kunne se det. Men jeg har jo masser af tid, så i løbet af weekenden får jeg nok den idee der skal løse problemet.

Hilsen
Hjalmar

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Fjernskrivebord via TeamViewer
« Svar #2 Dato: 13 Januar 2010, 21:58:36 pm »
Jeg har selv som hardware teknikker været glad for ISL Light, det er et lille nemt program. Det kræver dog at der sidder en bruger i begge ender, da der skal indtastes en kode. Men der er super nemt og kan tilgåes via denne hjemmeside http://www.isllight.com/ - Så selv fru. Fin i dametøjsbutikken forstår det (er prøvet  ;) ).
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!