Forfatter Emne: Lightsout... virker det eller er der andre?  (Læst 2185 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

paqi

• Jeg er ny!
  • *
Lightsout... virker det eller er der andre?
« Dato: 18 Juni 2009, 21:46:31 pm »
Hej,

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en whs af en slags. Jeg har dog et ønske om at den kun skal være tændt når jeg har brug for den. Samtidig skal den stå i mit teknikskab, hvorfor den ikke er lige tilgængelig.

Jeg har idag en bærbar pc som logitech squeezcenter server. Derudover så har jeg et widows media center og 2 bærbare som alle skal kunne gå på home serveren.

MEN jeg nægter at skulle have e nserver stående som altid er tændt eller kun har en funktion der gør at den kan være tændt i et tidsrum. Derfor så vil jeg høre om lightsout add-in virkelige virker? Og virker det med squeezecenter så maskine starter op når jeg trykker \"on\" på min ipod touch?

Tak for jeres input.

Paqi

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Lightsout... virker det eller er der andre?
« Svar #1 Dato: 19 Juni 2009, 00:15:46 am »
Hej Paqi og velkommen til vores forum.

Jeg har Lightsout installeret på min server, det virker fint.
Men jeg vil anbefale dig at kigge lidt på hvor langt ned i watt du kan få din WHS, ved at se på forumindlæg ang. det emne.

Og hvorfor skriver jeg det ??
Jo, det er sådan et min server går i dvale efter 10 minutter efter at sidste workstation er slukket. Jeg kan ikke tilgå min server i den tid den er i dvale, men når den når det tidspunkt jeg har valgt den skal være åben, så starter den.

Det kan være fordi de netkort (2 stk) jeg har i serveren ikke er i stand til at vække serveren når der bliver pollet via IP. Jeg har ikke gidet gå ind i problemet, da jeg ikke har brug for den er tændt i det tidsrum jeg har valgt (der sover jeg typisk :P )

Når jeg ikke er helt begejstret ved at den går i dvale, er det fordi jeg har nogle eksterne diske der ikke altid kommer med op når serveren starter, og det syns jeg er et handicap.

Jeg har en WHS der er bygget op over en \"Real\" Server, og det er typisk at producenterne ikke skeler til forbruget at strøm. Min server bruger i drift 162 watt og det er ret meget, og jeg kommer ned på 60 i dvale.

Men som jeg her skrevet er nogen af de servere der har været oppe i forum kun på 28 - 50 watt og det er med ekstra udstyr.

Som du sikkert kan se går jeg ind for at serveren kører i døgndrift (også selv om jeg tillader min at gå i dvale når jeg sover)

Hilsen
Hjalmar

paqi

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 19 Juni 2009, 15:52:27 pm »
Hej Hjalmar,

Jeg ved godt at de kan gøres billige i drift, men jeg vil ikke have noget stående som bruger unødig strøm i gennemsnit 18 timer i døgnet. Så uanset hvor lidt strøm den står og bruger så kommer det aldrig til at ske hos mig :-) .
Det er er også den største årsag til at jeg ikke har købt endnu fordi jeg simpelthen ikke har hørt om nogen der har en server kørende der kan gå i standby og vækkes som jeg gerne vil have det.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 19 Juni 2009, 17:33:58 pm »
Hej Paqi

Altså, når jeg er lidt sortser, så er det baseret på min egen WHS.

Jeg har dog lavet 3 andre WHS\'ere, som dog ikke skal være i dvale.

I dagens nyest teknologi er det muligt at vække en computer ved et IP adressekald.
Jeg forestiller mig at der er andre brugere på dette forum der har erfaring med dette.

Kom ud af busken og fortæl din erfaring til Paqi ;)

Hilsen
Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 19 Juni 2009, 22:25:48 pm »
Hej paqi

Jeg smider lige et par links, som jeg synes er gode omkring emnet.

klik her

A suspended or hibernated server can be resumed using a calendar event.
You can also install a small application on your client machines to wake up your server when needed.

De skriver at du også kan vække serveren via en klient pc

Klik her HP leverer ders WHS maskiner med den preinstalleret

Review
Som jeg ser det, virker den fuldt ud og jeg tror ikke man skal være bange for at bruge den

/Jakob