Hej Paqi og velkommen til vores forum.
Jeg har Lightsout installeret på min server, det virker fint.
Men jeg vil anbefale dig at kigge lidt på hvor langt ned i watt du kan få din WHS, ved at se på forumindlæg ang. det emne.
Og hvorfor skriver jeg det ??
Jo, det er sådan et min server går i dvale efter 10 minutter efter at sidste workstation er slukket. Jeg kan ikke tilgå min server i den tid den er i dvale, men når den når det tidspunkt jeg har valgt den skal være åben, så starter den.
Det kan være fordi de netkort (2 stk) jeg har i serveren ikke er i stand til at vække serveren når der bliver pollet via IP. Jeg har ikke gidet gå ind i problemet, da jeg ikke har brug for den er tændt i det tidsrum jeg har valgt (der sover jeg typisk

)
Når jeg ikke er helt begejstret ved at den går i dvale, er det fordi jeg har nogle eksterne diske der ikke altid kommer med op når serveren starter, og det syns jeg er et handicap.
Jeg har en WHS der er bygget op over en \"Real\" Server, og det er typisk at producenterne ikke skeler til forbruget at strøm. Min server bruger i drift 162 watt og det er ret meget, og jeg kommer ned på 60 i dvale.
Men som jeg her skrevet er nogen af de servere der har været oppe i forum kun på 28 - 50 watt og det er med ekstra udstyr.
Som du sikkert kan se går jeg ind for at serveren kører i døgndrift (også selv om jeg tillader min at gå i dvale når jeg sover)
Hilsen
Hjalmar