Forfatter Emne: Utorrent connectable  (Læst 4149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kalasnikov

• Jeg er ny!
  • *
Utorrent connectable
« Dato: 07 Juli 2009, 06:04:38 am »
Hej

Jeg har installeret Utorrent 1.6.1 på min WHS

Jeg har kørt med Utorrent i uendeligheder på xp og vista, og mente derfor, at jeg havde styr på opsætningen af programmet  :huh:

Det viser sig så, at jeg ikke kan få den til at connecte, når jeg kører den på WHS.

Det skal lige siges, at jeg selvfølgelig har portforwarded den, og at Utorrents egen portchecker siger at porten er åben.

Jeg har fulgt diverse guides til, mener jeg selv, punkt og prikke.

Når jeg har hentet data fra en tracker, og starter på at ville seede, viser trackeren at jeg seeder samme torrent 2x.?

Desuden siger trackeren, at jeg er connectable, men Utor har stadig den røde cirkel, som fortæller det modsatte, og den vil ikke seede, trods at torrentsene ikke melder fejl.

Nogen herinde som har lidt bud på problemløsninger, eller hvor jeg evt. har lavet en fejl 40?

Mvh
Kalasnikov

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Utorrent connectable
« Svar #1 Dato: 07 Juli 2009, 17:40:04 pm »
Hej

Det eneste jeg kan forestille mig er at du skal åbne i firewall\'en med de relevante porte.

Men jeg ved der er andtre brugere her på forum der bruger Torrent, men om det er Utorrent  ved jeg ikke.

Hilsen
Hjalmar

kalasnikov

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 07 Juli 2009, 19:33:54 pm »
Jeg har slået firewallen fra, for at sikre at den ikke er i vejen.

Er der nogle af Utorrentbrugerne som vil give mig en guided tour, for at efterligne deres opsætning?

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 07 Juli 2009, 19:58:11 pm »
Hmmm  :(

Ikke så godt så  :)  Hvad så med din router ud til internettet?

Jeg er nød til at lave portforwarding på den IP adresse der hører til den maskine der skal have fuld adgang til en port.
Det kan være lidt bøvlet, men så forhindrer jeg at andre kan lave noget fra en anden maskine jeg ikke vil have.

Og i det tilfælde at jeg ville sætte Utorrent op på min WHS, så må jeg fortælle min router at nu vil WHS (ip sdressen) have fuld adgang til et antal porte.

Måske er det der du er?

Hilsen
Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 08 Juli 2009, 01:25:27 am »
Hej

Jeg brugte denne guide og det har bare virket fint for mig.

/Jakob

kalasnikov

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #5 Dato: 13 Juli 2009, 17:07:09 pm »
Min router er åbnet for serverens IP på Utorrents port. Den interne Utorrent portchecker godkender også porten som åben.

Når jeg arbejder med Utorrent gennem webUI, ser den ud til at virke fint, men her kan jeg jo desværre ikke se connection status. Ligeledes bliver torrents jeg har tilføjet gennem webUI ikke ummidelbart synlige på utor på whs´en, og omvendt?

Er der mulighed for at få internetadgang til utor´s webUI?

Jeg har prøvet at afinstallere alt utor prgs og add-ins, for derefter at geninstallere dem. Dette har desværre ikke løst problemet.

Ang. guider, har jeg prøvet mig frem med en 4-5 stk, og mener ikke at jeg nu kan have overset noget.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #6 Dato: 13 Juli 2009, 21:15:51 pm »
Hvad mener du med at du ikke kan se connection status?

Er det utorrent add-in du har installeret??

Det er rigtigt at de du ikke kan se dem begge steder. Jeg bruger kun gennem WebUI (utorrents) og det virker fint til mit forbrug, da man kan se alt det væsentlige synes jeg.

Utorrents WebUI kan jeg tilgå, bare der er en internet forbindelse