Forfatter Emne: System disk failure !  (Læst 1982 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
System disk failure !
« Dato: 08 Juli 2009, 13:34:22 pm »
Hej

Når jeg logger på en af mine klient pc\'er, kommer der en grim pop up fra WHS connector softwaren.- \"One of your hard disk is failing\" og det er jo selvfølgelig system disken der er fejl på.
Jeg kan godt inde i WHS consolen lave en repair af disken og så er den \"Healthy\" igen, men efter et par uger kommer pop up\'en igen. Jeg har oplevet det en 5 gange og er lidt nervøs for om disken vil stå af.

Har i oplevet dette ? og kan jeg bare ignore det? eller skal jeg til at tænke på at skifte disken ud?

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:System disk failure !
« Svar #1 Dato: 09 Juli 2009, 01:33:44 am »
Hej Jakob

Jeg har ikke prøvet det på WHS, men på andre SBS 2003 og min erfaring er at det er nu det kan betale sig at få sat en ny harddisk ind.

Jeg ved ikke hvordan det fungere på WHS da en del af systemdisken er DATA disken også.

Jeg har forsøgt at modgå dette ved at lave 2 systemdiske, men om det virker ved jeg ikke endnu.

Hilsen
Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #2 Dato: 09 Juli 2009, 13:25:33 pm »
Hej

Ja det kunne være at jeg skulle udskifte inden så længe. Men skal lige have fundet ud af om jeg kan lave en klone af den.
Hvis i har andre idéer om hvad jeg kan gøre, vil jeg da gerne høre dette.

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 10 Juli 2009, 04:59:30 am »
Hej Jakob

Jeg tror ikke der er problemer med at klone disken, det skal bare være et der kan springe bad sectore over. Og at det så forhåbentligt ikke er i DATA området.
Jeg har som sagt ikke oplevet det selv, men håber der er ander der måske kan bidrage med info.

Hilsen
Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 10 Juli 2009, 23:02:35 pm »
Hej

Jeg tror lige jeg vil undersøge det lidt nærmere inden jeg går igang med at skifte disken. Har lidt for meget \"custom\" på den, til at det bare kan gå tabt  :)

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 11 Juli 2009, 04:59:05 am »
God ide.