Forfatter Emne: [LØST] Komplet geninstallering  (Læst 1516 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
[LØST] Komplet geninstallering
« Dato: 13 Juli 2009, 21:21:22 pm »
Hej

Nu skal jeg endelig prøve at lave en komplet geninstallering af min bærbar. - Men ved ikke helt hvordan man gør det.
Skal jeg formatere min harddisk og geninstallere windows og derefter kopiere alt fra min WHS og over på bærbaren ??
Eller kan jeg bare formatere harddisken og kopiere alt over på bærbaren ??
Eller er det noget helt trejde ??

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Komplet geninstallering
« Svar #1 Dato: 13 Juli 2009, 21:48:10 pm »
Hej Jakob

Heldigt jeg lige kom forbi  ;) Jeg er ellers igang med den helt store ommøblering i mit computerrum (loftet er ved at falde ned).

Men du skal bruge din restore CD.

Start med at prøve en gang med default settings. Hvis nu den ikke kan finde dit netkort, så find driveren og hav den parat på en usbstick, så kan du komme i gang med en komplet restore som din WHS har liggende (hvis det er en fejl på din bærbare, så vælg en fra før fejlen opstod)

Det er ret ligetil, men en fejl du kan komme ud for, er den ini fil der skal starte dit windows op, ser nogenlunde sådan ud (default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS)
Det du kan blive nød til at ændre er hvis der på den gamle installation er mere end en partion (mange bærbare plejer at have en lille partion til oplysninger liggende, men den bliver skrevet over i den nye installation)

Jeg kigger ind på forum en gang i mellem hvis der er brug for en uddybning.

Hilsen
Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #2 Dato: 15 Juli 2009, 16:20:09 pm »
Jeg kan ikke finde min restore cd  :ohmy: og da den er formateret kan jeg jo nok ikke lave en ny. Men jeg kan se at der er en lille partition på 6GB der er reserveret til OEM, men ved ikke om jeg kan bruge det til noget.

Måske glemmer jeg det helt og så smider Windows7 på den. Jeg har lige downloadet den fra microsoft og det kunne jo være sjovt at prøve den.

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 15 Juli 2009, 18:28:19 pm »
Hehe, Jakob

Du er lige så god som andre  :laugh: Ind med installationen, og så væk med CD\'erene.

Men Windows7 skulle efter sigende være en hel del bedre end Vista og en hel del mindre krævende.

Og den partion på 6GB er ikke dne jeg snakker om. Den her ligger som en lille partion med nogle interne informationer som producenten bruger til den bærbare. Men hvis man ikke vil bruge deres restore, kan den undlades. Og så er det man skal rette i bootini.

Hilsen
Hjalmar