Forfatter Emne: Forbindelse til fjerncomputer  (Læst 4254 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Forbindelse til fjerncomputer
« Dato: 26 Februar 2009, 09:27:54 am »
Hej

Jeg har kæmpet en lang kamp med min router, i går lykkedes det at få hul til den og få min hjemmeside op at stå (hvis man kan kalde den det).

Jeg fik ændret port 80 og 443 til 8080 og 4431
Og lavede så portredirect på port 80 og 443 via WHS

Siden hedder benediktson.homeserver.com

Men det eneste jeg kan der er at se mine filer og hente dem. Jeg havde forventet mig noget andet og mere.

Jeg syns det er ret smart at kunne skabe forbindelse til en af sine computere derhjemme. Men det kræver at computeren er åben altid (og hold da kæft en regning til strøm når jeg er på ferie i 3 uger:laugh: )

WS kan bringe dit skrivebord op uden at maskinen fysisk er nød til at være tilstede.

Er det en mulighed under WHS ?

Det andet problem jeg har med fjernforbindelse er en timeout og ingen forbindelse.

Kan det have noget med UPNP at gøre?
UPNP er slået til, men kan ikke godkendes af WHS og jeg har fornemmelsen at det er der problemet er.

Jeg har en Draytek Vigor 2800G, er der evt. en af jer der har en Draytek (opsætningsmæssigt er de næsten ens), som kan fortælle om den måde som den er sat op på.

Jeg har ikke kunnet finde ret meget på forskellge fora, og de steder hvor der har været noget har det nærmest været en diskussion om gode/dårlige routere.

Henvisninger til sider med materiale modtages med kyshånd.

/Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:Forbindelse til fjerncomputer
« Svar #1 Dato: 26 Februar 2009, 20:19:48 pm »
Hej

Jeg havde selv problemer med UPnP og prøvede derefter at port forwarde manuelt og derefter har jeg ingen problemer haft. Efter det, har jeg også læst mig til at UPnP ikke altid er lige stabil.

Det med at tilgå en af sine pc'er på netværket, mner jeg at have set en add-in hvor man kunne vække sine pc'er (Wake On Lan) via sin home server.

Ellers forslår jeg også at installere Advanced Admin Console, hvor man kan meget mere når man tilgår sin home server via remote,- kig under add-ins på forsiden:) .

mvh Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 26 Februar 2009, 21:20:22 pm »
Hej

Ja, jeg har jo også valgt at undgå UPNP, da jeg har fået hul i routeren manuelt.

Jeg vil kigge på Advanced Admin Console, som var en af de første jeg installerede.

Jeg har kigget via den, men ikke kunnet se nogen fejl.

Men en anden ting der lige slår mig, skal der være noget slået til på client computeren?

Kontrolpanel/system/fjernforbindelse/

Er ikke sikker på der skal være hak i "fjernskrivebord", men ??

Hilsen Hjalmar

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 02 Marts 2009, 16:22:21 pm »
Bump

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 02 Marts 2009, 19:41:36 pm »
Hej

Har ikke kunnet finde noget om draytek, så kan desværre ikke hjælpe dig der :(

mvh Jakob

Ellers er der jo et super engelsk forum www.wegotserved.co.uk, som jeg selv bruger meget. (Det var så lidt reklame for et andet forum):)

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 02 Marts 2009, 20:38:17 pm »
Hej Jakob

Først, tak for dine svar, det er rart med reaktion, og jeg er godt klar over at der ikke er så mange online på dette forum.
Jeg kender godt http://www.wegotserved.co.uk , men et eller andet sted vil jeg gerne have dette forum til st være det sted vi alle kan henvende os på.

Jeg er meget tilhænger af egne initiativer på Dansk, og støtter selv kraftigt op omkring det.

Jeg har selv erfaring fra andre serversystemer, men der hvor min viden halter er f.eks. denne tråd.

Opsætning af fjernforbindelser er ikke min stærke side.
Jeg har sat mange routere op, men aldrig brugt dem til fjernpkobling.

Min router virker som du ser (sikkert på samme måde som din (portforward) men alligevel kan jeg ikke få det til at spille, får som sagt timeout.

Så spørgsmålet er ikke så meget om min router virker, men om jeg har været inde og pille i client computeren (som jeg måske ikke skulle have gjort)
Mit spørgsmål var jo "Men en anden ting der lige slår mig, skal der være noget slået til på client computeren?
" som jeg håbede der kunne svares på ?

Alt i alt, er der nogen af jer der har fjernforbindelse der virker? og hvis, er der nogen specielle ting som man skal huske ?

Hilsen Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #6 Dato: 02 Marts 2009, 20:57:01 pm »
Hej

Har vist fundet lidt mere om problemet.

Log in på din WHS hjemmefra med fjernskrivebord som administrator. Så gå til Windows Control Panel, vælg Windows Firewall. Klik på Exceptions Tab, Vælg REMOTE DESKTOP, klik Edit, så klik på CHANGE SCOPE. Vælg ANY COMPUTER så vil computer over internettet kunne lave fjernskrivebord og ikke kun dem på dit subnet. Måske skal du gøre det samme på klienterne.

Håber dette hjælper lidt mere på problemet

mvh Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #7 Dato: 02 Marts 2009, 21:03:14 pm »
Hehe, det prøves nu. Melder tilbage :laugh:

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #8 Dato: 03 Marts 2009, 12:44:55 pm »
Hej Jakob og andre interesserede.

Jeg faldt lige over denne meddelelse på WgS om probleme med opkobling af fjerncomputer.

http://www.wegotserved.co.uk/2008/05/17/windows-xp-sp3-update-breaks-windows-home-server-remote-access/

Btw. så virkede det det ikke at ændre i firewall, men det er sikkert et element der skal med når det andet virker som det skal.

Hilsen Hjalmar

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #9 Dato: 03 Marts 2009, 19:43:37 pm »
Hej

Jeg prøvede at lave ændringen på min WHS og det virkede efter ændringen. Det var fra en Vista maskine jeg lavede forbindelsen fra, så der virker det i hvert fald fra.

Mvh Jakob

Surt at det ikke virker fra XP med SP3