Forfatter Emne: Ny bruger med en Acer EasyStore H340  (Læst 3302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas

• Junior medlem
  • **
Ny bruger med en Acer EasyStore H340
« Dato: 22 Juli 2009, 15:38:01 pm »
Hey alle

Jeg er en \"gammel\" WHS bruger.

Har været med på WHS siden den første udgave kom for ...øhhh.. et par år siden hvor jeg kørte det på en på en gammel maskine hvor jeg så installerede WHS OEM på.

Det kørte fint og jeg har meget glad for det.

Nu har jeg lige købt min første maskine der er desigte til WHS.
Det er en Acer EasyStore H340

Den har følgende specs:
Atom N230, Ram 2048MB, 3 x 1000GB
4 hot swap bays, dvs efter køb er der plads til en ekstra disk.
Derud over er der eksterne porte:
Bag: 1 x Rj45, 4 x USB 2.0, 1 e-SATA, 1 Recovery reset/Pinhole
front: 1x USB. Denne kan bruges til at koble en ekstern HD til og så vil H340 kopiere alt data over og placere det i korrekte folders, video filer i video, billeder i photos etc. Har ikke selv haft behov for, og derfor ikke prøvet denne funktion endnu.

Har længe ledt efter en maskine der skulle kunne følgende:
- lavt strømforbrug
- lavt støjniveau
- plads til flere diske (mere end 2)
- billig

Acer H340 kan alt det.

Efter den blev sat til salg i Canada gik jeg og ventede på at den skulle komme til europa or DK. Det skete ikke.

Så ringede jeg til Acer i DK og de sagde at den IKKE ville komme til DK.
Arhhh. Så jeg købte den via et tysk site. Det var ikke nogen god ide. Deres WHS software er på .. ja.. tysk.

Fik hurtigt afbestilt den og fandt så et nordisk website der solgte den i Danmark. Jeg poster gerne link til forhandler, men vil ikke virke som spammer i mit første indløg på sitet.

Den koster
kr 3.295 for en 2 x 750 GB version
kr 4.495 for en 3 x 1000 GB version
ellers er alle specs de samme.

Kan Admin evt. oprette en nyt emne under hardware for Acer H340? Kunne være der var andre der havde den og gerne ville udveksle erfaringer.

Til sidst kan det være at jeg får brug for noget hjælp til remote access. det er en ting som jeg aldrig har fået til at virke ej heller på den nye maskine.

jeg er Cybercity (Telenor) kunde og har både deres model og en wireless router mellem internettet og mine PC\'ere. Auto konfigurationen virker ikke og mine egne forsøg på at port fwd har også slået fejl, men hvis der er nogen der umiddelbart ved hvad problemet kan være så er jeg lutter øre :)

Hilsen
Thomas

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Ny bruger med en Acer EasyStore H340
« Svar #1 Dato: 22 Juli 2009, 15:54:52 pm »
Hej Thomas

Velkommen til og tillykke med din nye Acer.

Det ser fint ud hardware mæssigt.

Ang. oprettelse af nyt forum, så tror jeg bare det gamle forum bare skal have nyt navn ala.: Leverandør producerede maskiner eller ???
Der er kun 2 tråde i den gamle, og hvis man skal være streng, så er ingen af de 2 det rette sted.

Angående remote access, så er det din router fra Cybercity der ikke kan det WHS vil have den skal kunne.

Du skal have fat i en router ala Linksys WRT160N (den er direkte kompatibel med WHS).
Den koster 442.- hos Proshop, link her til dem http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=181959

Har du et ADSL modem fra Cybercity? For Linksys routeren er ikke et modem.
Den forudsætter du får din ADSL leveret som WAN/LAN (skal nok lade være med at gå i detaljer)
Og så ang. remote access, så skal du opsætte clienterne når du har fået hul ud til nettet via routeren. Men det kan vi tage til den tid.

Hilsen
Hjalmar

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 22 Juli 2009, 16:03:28 pm »
Hej Hjalmar

Tak for det.

Mht. forum, så ville et mere generisk navn være fint. Jeg ville bare ikke poste noget i de der findes nu da der ikke var noget der passede.

Jeg flytter lige snakken om mit remote aceess problem over i det korrekte forum, så kan vi tage den der.

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 22 Juli 2009, 17:05:20 pm »
Hehe Thomas

Så flyttede vi lige emnet ned her i stedet for.

/Hjalmar

ITemplate

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 17 August 2009, 17:19:28 pm »
Hej Thomas,

Jeg overvejer en magen til din. Er du stadig glad for din Acer? En ting: Kan man montere en DVD/BD brænder i det kabinet? Det er lidt svært at tyde på billederne...

--
Werner

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #5 Dato: 17 August 2009, 17:29:26 pm »
Hej Werner

Ja, jeg er stadigvæk meget glad for den.
Den kører helt uden problemer.

Nej, du kan ikke installere en DVD/CD brænder inde i kabinettet, der er kun plads til 4 diske.
Men du kan via USB installere en ekstern DVD/CD brænder, det skulle ikke være noget problem. Den kan fint ligge oven på kassen.

Sig endeligt til hvis du køber en og hvad du i så fald syntes.

Hilsen
Thomas

Hjort

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 25 September 2009, 17:00:40 pm »
Hej Thomas.

Jeg fik min Acer H340 i går, og er ved at sætte den op.
Det er muligt, at du har fået løst dit problem med remote access - men som kunde i Telenor kan du gå ind på deres hjemmeside og downloade en vejledning til opsætning af din router.
En fornøjelse at LightsOut var præinstalleret på H340 - dog kunne jeg ikke få SBCore disablet i System, men alle de andre indstillinger var pr. default fra fabrikkens side.  
Jeg installerede også Advanced Admin Console fra http://www.whsplus.com/2009/05/24/advanced-admin-console/
Den må næsten være et must, når man arbejder med WHS.

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #7 Dato: 25 September 2009, 17:13:02 pm »
hej Hjort

Tillykke med din Acer, jeg håber du bliver lige så glad for den som jeg er for min.

Jeg har været mange mange mange gange ind på Telenors hjemmeside for at tjekke router opsætning, og det de viser er korrekt nok. Men det var en lille detalje om hvilken IP adresse jeg skulle angive der gjorde at jeg ikke kunne få det til at virke.

Men mit router problem er løst nu, og jeg nyder rigtig godt af remote access.
her er løsning på problemet:
http://www.whsforum.dk/component/fireboard/?func=view&catid=8&id=355&start=12

SBcore.. hvad er det???

Jeg har ikke installeret Advanced Admin Console endnu, har bare ikke fået taget mig sammen.

Jeg er desuden endeligt, for første gang, nået dertil at min WHS er ikke noget jeg tænker over. Den kører bare, tager sine backups og gør som den skal. Det er fedt når det bare virker.

Har dog en lille issue, ikke noget vigtigt, men alligevel lidt af et irritations moment.
Jeg kører Windows 7 RTM beta på alle mine PC\'ere. Det kører fint. derudover har jeg AVG antivirus på alle mine PC\'ere og det virker også fint.

Når jeg så slukker en PC så lyser WHS knappen rødt og siger at min antivirus er out of date eller mangler. Det sker hele tiden.

Der er jo det ved Acer 340 at den har en knap på fronten der lyser blåt når alt er OK og rødt når der er en WHS fejl. Nu ved jeg hvad fejlen er, men det er da noget jeg gerne ville slippe af med.

Jeg troede at jeg kunne komme uden om det ved at slå Windows 7 egne antivirus mangler warnings fra, men det gav ikke noget.

Hjort: oplever du det samme på din Acer, og I så fald hvilke Windows og antivirus bruger ud?

Hjort

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #8 Dato: 25 September 2009, 19:27:00 pm »
Hej Thomas.
Tak for dine ord. Jeg regner med, at jeg i løbet af week-end.en forsøger at opsætte remote access.
Jeg glæder mig til, at min remote kommer op at stå.
Adgangen til SBCore Service går gennem WHSens Administrative Tools > Computer Managements > Service and Applications > Services.
I manualen til LightsOff står der, at for at få den til at funke, skal SBCore disables, men det er muligt, at det virker uden. Bruger du din? - og i givet fald, virker den?
Du kan kun komme ind i Administrative tools, hvis du får installere AAC - det er knaldgodt, du har forbindelse til de fleste tools i Kontrolpanel og kan også se skrivebordet med proceslinie m.m..
Jeg kører W Vista Prem på alle mine comptere. Jeg har kørt W7 på en testmaskine, men endnu ikke prøvet den med WHS. Jeg har installeret den medfølgende McAfee trail for 6 mdr., men det er ikke lige min kop the med McAfee, så jeg går nok over til AVG, som jeg har på mine andre maskiner.
Min I knap lyser også rødt ind imellem - foreløbig er det fordi, den vil have kørt nogle updates ind, så jeg venter lige og ser, hvad der sker.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #9 Dato: 25 September 2009, 21:17:43 pm »
Hej

Lige off-topic det her..

Jeg kan se at i skriver at i bruger AVG. Jeg vil lige henvise til en artikel og så kan i jo selv konkludere ud fra den  :)

klik her

/Jakob

Hjort

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #10 Dato: 26 September 2009, 16:45:04 pm »
Hej Jacob
Ták for dit indlæg - ganske tankevækkende.
Erling

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #11 Dato: 28 September 2009, 13:41:07 pm »
Hej alle

Ja, det er tankevækkende.

Jeg har for et stykke siden oplevet en computer gå helt ned og ikke kunne starte nogensinde mere efter at angreb af forskellige vira. Det hele startede med en der lagde sig i rootkit.

Men husk lige at spywarefri er en konkurrent, som vil promote deres egen software.

Og så vil jeg påpege at der findes 2 virus scannere til WHS, den ene er McAfee, som jeg heller ikke er glad for.
Jeg tog derfor den anden addin som jeg dog heller ikke var alt for glad for, Avast.

Men den har vist sig at være ret god, og efter nogle opstarts problemer har jeg fået den til at virke som jeg vil. Bla. at den ikke piller i mine shares, der skal jeg nok bestemme hvad der skal ligge. Også med virus i hvis det skulle være.

En ting vi måske mangler i dette forum er en god snak om virusprogrammer generelt, og i særdeleshed til WHS.

Hilsen
Hjalmar

Hjort

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #12 Dato: 28 September 2009, 16:21:47 pm »
Hej igen.
Jeg fik min Acer H340 i sidste uge, og som jeg skrev, ville jeg forsøge at sætte Remote Access op i week-end. Jeg forsøgte først med Upnp i min Zyxel router, det funkede ikke rigtig, så jeg satte den op manuelt og nu funker Remote Access som en drøm, så hvis man ikke kan få Upnp.en til at virke, ja så går det fint manuelt.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #13 Dato: 28 September 2009, 22:28:15 pm »
Hej hej

Ja det virker ikke altid lige godt upnp. Jeg har også forwarded portene manuelt, så jeg er sikker på at det ikke er det fejlene ligger.

/Jakob