Så er det endeligt lykkedes at få remote access til at virke.. fantastisk.
Først mine fejl og så der efter hvad jeg har gjort rigtigt.
For lige at opsummere mit system setup i rækkefølge.
ZyXel P-660R-D1 (med Cybercity/Telenor abonnement)
D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655
4 stk. Windows 7 klienter
Gigabit network switch
Acer H340 windows Home Server
1: Hvad gik galt?
Min Zyxel havde IP adresse 10.0.0.1
Min D.Link havde IP 192.168.0.1 (troede jeg!!)
Ideen var at jeg ville sætte Zyxel modemmet til at være brige og bare sende alt trafik til D-linken hvori alt port forwarding så skulle ske.
På min D-link satte jeg de porte op til at pege korrekt på min WHS, port: 80,443, 4125 og 3389 (Skrev kun IP adresser i TCP feltet ikke noget i UDP feltet der bare skal forblive tomt.)
På Zyxel var der en setting under portforwarding der hedder ”default server”. Der skulle man kunne skrive IP adressen på den router man ville sende alt trafik til.
Så jeg kiggede på den adresse jeg brugte til at få adgang til min D-link nemlig: 192.168.0.1
Den skrev jeg som default server, og ventede på at alt skulle virke. (Ja ja, de tekniske nørder har allerede fundet fejlen)
Nej det virkede ikke.
Forbindelsen til nettet røg og intet virkede. !!!
Prøvede en masse andre ting som jeg ikke vil komme ind på her.
2: Hvad fik det til at virke?
Min Zyxel har IP adressen 10.0.01
I forhold til min Zyxel har min D-link IP adressen 10.0.0.3 (og ikke som jeg troede 192.168.0.1 som er den adresse den har i forhold til det internet netværk)
Så det er 10.0.0.3 jeg skulle skrive i default server feltet på Zyxel for at få det til at virke. Det kan være et andet nummer på din så her er hvordan du finder det IP nummer du skal bruge
På status siden i din D-link router kan du se hvilken PI adresse du skal skrive i din router
Det er teksten med rød der er det nummer du skal bruge. (Dette er ikke et screen dump fra min router, det er bare et billede jeg fandt på nettet og og har tilpasset)

Jeg håber det giver mening og at andre som har været i min situation får noget ud af denne løsning så de også kan komme ind på deres WHS udefra.
Good luck