Forfatter Emne: Cybercity problemer  (Læst 5864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas

• Junior medlem
  • **
Cybercity problemer
« Dato: 22 Juli 2009, 16:16:50 pm »
Har lige købt en Acer H340 WHS.

Til den havde jeg købt en D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655 som jeg så på Wegotserved skulle virke med autokonfiguration af remote access.

Mit Cybercity modem er et: ZyXel P-660R-D1

Når jeg kører autokonfigurationen på WHS så siger den at den har, via UPnP, konfigueret min D-link router korrekt, men når den når til at skulle teste om der er hul igennem udefra så fejler den.

Hvis der er nogen der har nogle erfaringer med denne konfiguration så gir jeg en omgang :)

Hilsen
Thomas

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv:Cybercity problemer
« Svar #1 Dato: 22 Juli 2009, 17:25:53 pm »
Hej Thomas

Har ikke lige nogen erfaring med din D-Link, men har lidt erfaring med UPnP og for mig fejler det engang imellem. Derfor har jeg forwardet portene manuelt, ved ikke om det er en mulighed for dig??

Jeg søger lige lidt mere på problemstillingen

/Jakob

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 22 Juli 2009, 17:54:47 pm »
Jeg har prøvet at portfwd først fra mit ZyXel modem til min router og derfra videre til min WHS, men intet af det virker.  :(

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 22 Juli 2009, 18:53:12 pm »
Jeg ved ikke on Cybercity/Telenor tilbyder det, men ved Fullrate kan du få en offenligt-ip som gør at din Zyxel router (fra udbyderen) bliver lavet om til et modem. Derved skal du kun lege med porte i din egen router.
Du kan vist ikke bruge UPnP, hvis det skal i gennem 2 routere.

Ellers skal du slå DCHP fra i din D-Link så det bare bliver til et access point, så tror jeg også det kan lade sig gøre

/Jakob

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #4 Dato: 22 Juli 2009, 18:59:40 pm »
Hmm, det minder meget om et svar jeg tidligere har fået.
Jeg vil lige ringe til Cybercity/Telenor og høre om det er noget jeg kan.

Skal nok melde tilbage om det virker.

ellers prøver jeg med at slå DHCP fra.

/Thomas

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #5 Dato: 22 Juli 2009, 19:03:08 pm »
Det bedste vil være at få en offentlig ip, det har jeg selv fået.

Så nu har jeg min Zyxel router fra (Fullrate), som kun fungere som modem. Den går så over i min Zywall 5 som fungere som router og jeg har koblet min gamle smc router på som fungere som trådløs access point, da den har deaktiveret DCHP.

/Jakob

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #6 Dato: 22 Juli 2009, 19:16:36 pm »
Nu har jeg lige snakket med Telenor.

De sagde at jeg skulle slå NAT fra på min Zyxel.
Så ville det kun være min D-link der skulle konfigureres derefter.

Så det prøver jeg når jeg kommer hjem.

To be continued...

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #7 Dato: 22 Juli 2009, 19:30:08 pm »
UPS Jakob

Du sagde lige noget der er interessant  :P

Citér
jeg har koblet min gamle smc router på som fungere som trådløs access point, da den har deaktiveret DCHP.

Har du samme IP range eg. 192.168.1.1 eller levere din anden router en anden range.

Jeg har som bekendt en Draytek router jeg er ret tilfreds med, undtaget dens wireless del som er for svag (også selv om jeg har sat ekstra antenne op)
Så jeg har tænkt at sætte et access point op. Men de er ret dyre, og en router med 802.11N koster det halve (jeg har godtnok en bunke liggende af routere, men det er samme standard)

Hilsen
Hjalmar

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #8 Dato: 22 Juli 2009, 19:40:47 pm »
Hej Thomas

Jeg tror ikke det har noget med NAT at gøre, men mere som Jakob siger en fast IP (Hvis du ikke har det ??)

Og hvis din WHS siger routeren er sat rigtigt op, så er alle betingelser til stede.
For at komme ind udefra (kunne se din WHS side xxxxxx.homeserver.com) og det kan du teste ved at trykke på linket med xxxxxx.homeserver.com. Hvis den melder fejl der, så er det på vejen fra homeserver.com der ikke kan se din server.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad der fejler.

Et spørgsmål der er interessant er, kan du se den side jeg spørger til ??

Min hedder benediktson.homeserver.com og der kommer du ind til min logonside. Det SKAL du kunne på din WHS, som det er nu. Kan du det?
Og hvis du kan, så skal vi have fat i en guide til opsætning af remote access.

Hilsen
Hjalmar

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #9 Dato: 22 Juli 2009, 20:03:38 pm »
Cybercity siger jeg har fast IP, men hvis jeg skulle ha en xtra IP til hver PC så ville det blive dyrt. Mere kom vi ikke ind på emnet.

jeg er ikke hjemme lige nu, så kan ikke teste om jeg internt kan se min xxx.homeserver.com side, men når jeg kører autosetup siger den at den virker, det er først når den chekker om der er hul ude fra og ind at den fejler.

Den meget flinke mand hos cybercity sagde at han på sin egen server hjemme (ikke en WHS) så der havde gjort det med at slå NAT fra på sit modem og så kun lave modifikationer på sin router.

Der må da være mange der har de samme problemer som jeg...

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #10 Dato: 22 Juli 2009, 20:06:30 pm »
Min Zywall har 192.188.1.1 og jeg mener at jeg satte min smc til 192.168.1.2 og slog DCHP fra i den.

Husk at kablet fra routeren til access pointen(AP) skal fra lan til lan, det vil sige brug ikke wan på AP da den jo ikke skal tildele ip\'er ud.

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #11 Dato: 22 Juli 2009, 20:14:36 pm »
Hej begge.

Thomas, prøv det med NAT
Har lige tænkt over at hvis dit modem og din router begge har NAT sat til, så er det et problem.
Det lyder for mig som om den del der er fra Cybercity også er en router??
Og du så som Jakob gør, har en router ekstra (som din WHS så kan sætte op) og det skaber naturligt problemer, da du så skal ud gennem 2 routere.

Jakob, det skal prøves senere, for jeg er stadigt igang med ombygningen af mit EDB rum.
Nu er loftet lavet, nu skal der males. Det står min kone og datter for, sådan noget kan jeg ikke finde ud af  :silly:

Hilsen
Hjalmar

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #12 Dato: 22 Juli 2009, 20:19:02 pm »
Yes, prøver det i aften.

men det undrer mig nu alligevel at der endnu ikke er opfundet en rutine der kan ordne det for mig. eller i det midste kigge på netværket og sige, \"ok, jeg kan snakke med din D-link router, dit problem ligger i dit Zyxel modem/router. Her er hvad du skal gøre\". Kan godt se at der kan være et sikkerheds problem med en autokonfiguration af hele systemet, men så lav dog et hvor man får 10 Vista agtige warnings så den er sikker på at det er altså noget man vil det her.

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #13 Dato: 03 August 2009, 17:15:54 pm »
Så er det endeligt lykkedes at få remote access til at virke.. fantastisk.

Først mine fejl og så der efter hvad jeg har gjort rigtigt.

For lige at opsummere mit system setup i rækkefølge.

ZyXel P-660R-D1 (med Cybercity/Telenor abonnement)

D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655

4 stk. Windows 7 klienter

Gigabit network switch

Acer H340 windows Home Server

1: Hvad gik galt?

Min Zyxel havde IP adresse 10.0.0.1
Min D.Link havde IP 192.168.0.1 (troede jeg!!)

Ideen var at jeg ville sætte Zyxel modemmet til at være brige og bare sende alt trafik til D-linken hvori alt port forwarding så skulle ske.

På min D-link satte jeg de porte op til at pege korrekt på min WHS, port: 80,443, 4125 og 3389 (Skrev kun IP adresser i TCP feltet ikke noget i UDP feltet der bare skal forblive tomt.)

På Zyxel var der en setting under portforwarding der hedder ”default server”. Der skulle man kunne skrive IP adressen på den router man ville sende alt trafik til.
Så jeg kiggede på den adresse jeg brugte til at få adgang til min D-link nemlig: 192.168.0.1
Den skrev jeg som default server, og ventede på at alt skulle virke. (Ja ja, de tekniske nørder har allerede fundet fejlen)
Nej det virkede ikke.
Forbindelsen til nettet røg og intet virkede. !!!

Prøvede en masse andre ting som jeg ikke vil komme ind på her.

2: Hvad fik det til at virke?

Min Zyxel har IP adressen 10.0.01
I forhold til min Zyxel har min D-link IP adressen 10.0.0.3 (og ikke som jeg troede 192.168.0.1 som er den adresse den har i forhold til det internet netværk)

Så det er 10.0.0.3 jeg skulle skrive i default server feltet på Zyxel for at få det til at virke. Det kan være et andet nummer på din så her er hvordan du finder det IP nummer du skal bruge

På status siden i din D-link router kan du se hvilken PI adresse du skal skrive i din router

Det er teksten med rød der er det nummer du skal bruge. (Dette er ikke et screen dump fra min router, det er bare et billede jeg fandt på nettet og og har tilpasset)

Jeg håber det giver mening og at andre som har været i  min situation får noget ud af denne løsning så de også kan komme ind på deres WHS udefra.

Good luck

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #14 Dato: 04 August 2009, 02:01:36 am »
Hej Thomas

Ja, det lå lige for  ;) Det var godt du selv fandt ud af det.

Er din Zyxel så sat så den parser alt lige igennem til din D-link?

Hilsen
Hjalmar