Forfatter Emne: Irreterende problem.  (Læst 2629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darking

• Jeg er ny!
  • *
Irreterende problem.
« Dato: 11 August 2009, 16:06:08 pm »
Hejsa.

Jeg har fået købt mig sådan en dejlig TranquilPC BBS2 Advanced, og installeret Home server via mit technet abonnement.

Men jeg er stødt ind i et lidt kedeligt problem.

Hvis jeg går ind i en shared folder via internet explorer remote fra, og vælger jeg gerne vil downloade en hel mappe, ja så tager det en _krig_ for den at zippe det. jo større jo værre.

naturligvis kan den ikke tilbyde mig at sende flere filer til download samtidigt, men jeg tænker om man kunne evt. sætte det indbyggede zip funktion til at bruge en Store metode istedet for at den laver Compress (som tager laaang tid).

Mvh

Christian Hansen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Irreterende problem.
« Svar #1 Dato: 11 August 2009, 23:56:23 pm »
Hej Christian og velkommen til.

Jeg ved ikke så meget om det problem du har der.

Men måske kan en addin lave om på det, jeg ved ikke om du er bekendt med hvor du kan få fat i addin?
Men på WHSplus er de flest addin samlet.
Der er også denne side WHSaddins men de er ikke så informative.

Ellers må vi håbe en af vores andre brugere er eksperter på lige dit problem (det kan da også være mit ;) Men jeg bruger ikke så meget at hente store mængder data.

Hvad er din upload hastighed? Det kan også have indflydelse.

Og hvis du ved du skal hente data, kan du så ikke på forhånd pakke tingene, så det ikke skal gøres igen?

Hilsen
Hjalmar

Darking

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 12 August 2009, 12:56:07 pm »
Takker!

Jeg har 50mbit upload, vi har sådan noget lækkert fiber snavs i bygninge, så jeg plejer at kunne trække omkring 5MB/s råt.

Det er nu ikke uploaden der er problemet desværre.

Jeg arbejder inden for IT og har en del ISO\'s liggende på en share, så jeg kan fange dem alle steder fra, sådan med office og forskellige windows installationer, problemet er der som sagt ikke hvis jeg klikker ind i mappen og bare vælger den ene enkelte fil og vælger download, så kommer den straks til download. Men hvis man vælger mapper, ja så går WHS straks igang med at pakke hele mappen (og det tager laaaaaaang tid, hvis ISO\'en fylder 2.5Gig som Vista og Win7 gør).

Jeg ved godt mit problem er lidt specialt, jeg havde bare håbet der var noget at gøre ved det, når jeg nu åbentbart ikke kan lære mig selv at klikke ind i folderen ;-)

emm

• Medlem
« Svar #3 Dato: 12 August 2009, 21:20:20 pm »
Hej chrsitian

Har du overvejet at lægge Filezilla FTP server på og så tilgå den den vej ellers findes der en Add-In der bruger IIS´s inbyggede FTP server

FTP Add-In: http://www.whsplus.com/2009/04/13/ftp-manager/

WHS har ikke nogle gyldne mellemveje.

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #4 Dato: 13 August 2009, 01:53:06 am »
Hej Erik

Kastede mig lige vildt og ræbende over FTP manager.

Blev lige lidt knotten på udvikleren, at han ikke har lagt de ting der skal bruges til installation.

Efter at have installeret Addin, skal man igen trykke install og så spørger den gudhjælpe mig efter filer der ikke er tilstede.

Nå men jeg får det nok til at virke.

Hilsen
Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #5 Dato: 13 August 2009, 14:14:48 pm »
Hej hjalmar

Ja, jeg er ikke altid lige sikker på at alle udviklere går ind i det med den rette indstilling.

Modbydeligt når man oplever sådan noget, og det skal lige siges at jeg heller ikek havde testet den selv.

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: blog.danmaach.dk
Med venlig hilsen
Erik M Madsen