Forfatter Emne: Alternativ til Shadow Copy ??  (Læst 2211 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas

• Junior medlem
  • **
Alternativ til Shadow Copy ??
« Dato: 17 August 2009, 19:04:54 pm »
Jeg havde manuelt slået Shadow Copy til på min WHS og det kørte bare som det skulle.
Da jeg så ville prøve at restore en fil (bare som en test, heldigvis ikke fordi den var slettet) virkede det ikke.
Systemet skrev at den ikke kunne få adgang til drevet.

Jeg læste mig så frem til at Shadow Copy ikke (umiddelbart) virker på WHS.
Det er rigtig trist fordi det er en funktion der virkeligt mangler på WHS. En nem måde at restore en tidligere udgave af en fil som man har slettet eller overskrevet ved en fejl.

WHS er god til hvis en disk står af, enten på WHS eller lokalt på en client, men den er ikke så god hvis man sletter en fil, specielt ikke på et nætværksdrev da den så er gone gone.

Jeg vil høre om der er nogen der kender et godt alternativ til Shadow Copy til WHS?

emm

• Medlem
Sv:Alternativ til Shadow Copy ??
« Svar #1 Dato: 18 August 2009, 00:01:21 am »
Hej Thomas

Restore du fra WHS eller fra klientmaskine?

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk
Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #2 Dato: 18 August 2009, 05:48:22 am »
Hmm, fra klienten, mener ikke jeg har prøvet at restore fra WHS.
Skulle det gøre en forskel?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 18 August 2009, 13:55:41 pm »
Skal lige forstå dig ret..  :unsure:

Hvis du sletter en fil på din pc, så burde du kunne åbne en backup gennem WHS connector og finde den fil igen.

Jeg overskrev engang en exe fil til et børnespil og da jeg gjorde det virkede spillet ikke længere. Jeg åbnene så en backup der var lavet 2 uger før og hentede bare exe filen og kopierede over på min pc og så virkede det igen. - Jeg har også hentet nogle dukumenter, som jeg kom til at slette.

Er det noget ligende dit problem, at du bare skal gendanne 1 fil ??

/Jakob

Thomas

• Junior medlem
  • **
« Svar #4 Dato: 18 August 2009, 15:25:52 pm »
Hej Jakob

Nej, problemet er ikke filer som bliver slettet eller overskrevet på min klient, der har jeg de daglige backups.

Det er filer der bliver slettet eller overskrevet på mine shared folders på WHS\'en der er problemet.  

Jeg kunne gøre det at jeg f.eks. havde min billeder og dokumenter liggende lokalt på min PC, så ville de blive backet up hver dag og jeg kunne restore dem.
Men da jeg gerne vil have adgang til de filer fra et centralt sted og via remote access, så de skal ligge på serveren.

Jeg ved at der er backup af WHS\'en men det skal gøres manuelt.
Det smarte med Shadow copy er jo at den gemmer versioner af ens filer en eller flere gange om dagen.

Det er den mulighed jeg eftersøger.

Og, dertil skal føjes at jeg gerne vil have en pladsbesparende løsning som shadow copy jo er. Den gemmer jo kun forskelle i filer, dvs. at filer som jeg ikke ændrer de optager ikke plads i shadow copy systemet.