Forfatter Emne: Media Sharing device  (Læst 8238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

emm

• Medlem
Sv: Media Sharing device
« Svar #15 Dato: 22 December 2009, 20:35:57 pm »
Jeg vil gerne lige slå et slag for Acer Revo til ca. 2.600,-  med Win7 MCE
Hæng den bag ved TV, eller gem den i en skuffe eller hvor du nu vil gemme den.

Smid WHS Media Center Connector på og wupti, så har du adgang til det hele på din WHS, samt film streames perfekt uden hakken des lige.

Hvis du f.eks. har Yousee smider du bare en eller flere små USB tunere i bagenden af Revo´en, peger på din WHS som gemmested og vupti har du dine gemte tv ting der også!!!

Kan det være lettere  ;) ;) ;)

Hvis du også skal bruge din WHS til streaming af musik og radio, så tag et tjek på Linksys (http://www.linksysbycisco.com/US/en/home), drop mediahub´en og peg resten hen på din WHS - vupti  ;) ;) ;)

Ja, ved godt det er let at skrive, men faktisk er det lige så let at sætte op - problemet er investeringen, men kig tilbage og se på hvad I har brugt af penge på musikanlæg des lige.

hehe, det var mine 5 cent
Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #16 Dato: 23 December 2009, 20:10:53 pm »
Hej Erik

Ja det er nok på tide at få overtalt konen til at få et mediecenter  :) - men det gælder jo lige om at ramme det rigtige tidspunkt  ;)

/Jakob

emm

• Medlem
« Svar #17 Dato: 23 December 2009, 20:29:45 pm »
Ja det er nok på tide at få overtalt konen til at få et mediecenter  :) - men det gælder jo lige om at ramme det rigtige tidspunkt  ;)

Ja se Jacob, måden det skal gøres på, er at skabe et behov som fruen tror hun selv har fundet på - Så kommer hun selv og spørger om det ikke kan lade sig gøre.
Herefter trækker du på skulderen lidt ligegyldigt, lader nogle dage gå, fruen kommer igen og vil nu have det = finansiering godkendt
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #18 Dato: 27 December 2009, 07:40:25 am »
Hehe Erik, jeg har lidt at lære endnu kan jeg høre... :) kan du ikke udgive en lille håndbog om hvordan man gør  ;D

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #19 Dato: 27 December 2009, 11:48:57 am »
Hej Erik

De der små usb tunere du omtaler, de skal vel kunne DVB-C eller?

Jeg er tætpå at gå i luften med en maskine (kan ikke lige bestemme mig for om det skal være en af mine små Acer eller en sprit ny) og Windows 7 Ultimate, som jeg har fået mit firma til at betale.

Hilsen
Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #20 Dato: 27 December 2009, 12:23:36 pm »

De der små usb tunere du omtaler, de skal vel kunne DVB-C eller?

Huuuu, ville også gerne have firmaet til at betale, men multimedieskatten spiller desværre ind her.

Det kommer an på hvad du skal bruge af tuner, er det til det digitale signal er det en DVB-T og er det til f.eks. Yousee er det en DVB-C så vidt jeg ved.
Man kan jo kombinere også om man vil.

Prøv at se denne, er dog ikke klar over hvornår artiklen er fra: http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=94
« Senest Redigeret: 27 December 2009, 12:32:36 pm af emm »
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #21 Dato: 27 December 2009, 12:35:45 pm »
Hej igen Erik

Jaaee, nu er det sådan at jeg er i IT afdelingen og SKAL kunne yde suppoert hjemme fra 24/7. Og så gælder multimedie skatten ikke  ;D

Jeg har Yousee som du har, men er lidt mutantagtig, for jeg har stadigt min gamle antenne ind i huset, Jeg har derfor nogle kanaler som Youse ikke leverer,

Jeg havde ellers håbet jeg kunne sløjfe den, men ikke så længe jeg ikke kan modtage det jeg har ekstraaf kanaler.

Men jeg regner med at jeg hen af vejen kan få kanalerne ind på anden måde medmin nye installation evt. via nettet med ORB eller anden share .

Hilsen
Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #22 Dato: 27 December 2009, 20:53:15 pm »
Lige en lille ting, vi har TDC Home Trio, så vi skal kun bruge det til de gratis digitale kanaler, men vi streamer alle vores film gennem en MCE
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #23 Dato: 29 December 2009, 15:33:04 pm »
Med hensyn til Mediacenter og TV tuner vil jeg lige gøre opmærksom på at DVB-C ikke er understøttet native i Windows mediacenter. Pt. er bedste løsning at bruge TVSource fra dvblogic.com til at bridge DVB-C tunere ind i Windows Mediacenter.

Tror ikke der er nogen måde at få Trio ind i MCE på.

Med hensyn til Linksys "Wireless Home Audio" produkterne skal i være obs på at linksys har droppet denne serie, jeg gætter på manglende salg. Danmark var et af det "forsøgslande" det blev lanceret i, og nu er det altså droppet. I følge Linksys vil de arbejde videre med konceptet, men tror de har indset at der skal film/video med ind over for at ramme efterspørgslen.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

emm

• Medlem
« Svar #24 Dato: 29 December 2009, 21:58:12 pm »
Tror ikke der er nogen måde at få Trio ind i MCE på.

Det har vi nu heller ingen planer om, kun DVB-T som backup når Home Trio er nede :-(

Ang. Linksys, det var jeg ikke klar over og en interresant oplysning - takker mange gang, da vi selv havde overvejet det-
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #25 Dato: 19 Januar 2010, 21:25:19 pm »
@Jakob, vilken firmware ligger der i den Pinnacle kasse? Alfa og Omega, når vi snakker decodning af video er, at der hele tiden kommer nye codec versioner indenfor de forskellige formater. Hvad der virkede i går, behøver ikke virker i morgen  >:(

Jeg har selv en PS3 i stuen og vil ikke bytte den for noget! Den er supreme til film, billeder og lyd. Med ganske lidt snilde, kan der lægges nye programmer på den, hentet direkte fra PS Home. Og så har den en Blue-Ray afspiler samtidig  :)
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!