Forfatter Emne: Media Sharing device  (Læst 8246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Media Sharing device
« Dato: 22 August 2009, 01:57:54 am »
Hej alle

Hvordan får i streamet/vist indhold fra jeres WHS på jeres fladskærms tv. Nu har jeg selv endeligt fået en fladskærm  :woohoo: så jeg synes det er på tide at få noget mere udnyttelse af min WHS. Jeg har en masse mp3, JPEG og .iso filer til at ligge på den og det kunne være kanont vist det kunne blive vist på tv\'et, uden at jeg skal til at brænde det ned på en dvd eller ligende.

Men hvad skal jeg gøre? - Skal jeg koble serveren direkte på tv\'et? (det kan jeg med vga og der er kun en mur imellem tv og server). Skal jeg købe en streamer, XBOX 360, Popcorn Hour eller ligende?. Eller skal jeg lave en lille Atom pc? (Men den skal jo tændes og slukkes, så det tager lidt tid inden man kan bruge den)

Hvad bruger i?

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Media Sharing device
« Svar #1 Dato: 22 August 2009, 21:02:47 pm »
Hej

Ja, hvad bruger i?

Jeg har før efterlyst en fornyftig måde at gøre det på, men uden held.
Alligevel ser jeg andre brugere der kommer med brudstykker af det de gør.
2 jeg lige kan huske er Erik og Flemming (og jeg har forsøgt at fritte jer ud uden resultat.

Så lad os høre alle jeres guldkorn, ikke bare Erik og Flemming.

Hilsen
Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #2 Dato: 23 August 2009, 03:54:18 am »
Jeg blander mig aligevel her  :laugh:

PT har vi en PC med MCE koblet til vores plasma 42\" skærm, som får streamet film, musik og billeder fra vores WHS. Samtidig streamer WHS´en også musik ud til vores anlæg via en Noxon2, samt ud til vores comps, samt på sigt også streame musikken ud i mit værksted.

Fruen og jeg er lige blevet enige om at købe en Acer Revo som afløser til vores MCE PC.

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min whs blog: http://blog.danmaach.dk
Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 23 August 2009, 15:42:11 pm »
Jeg tror bare jeg vil koble min bærbar(den har HDMI) til tv\'et, når jeg skal se en film. Så burde jeg jo kunne streame via den, det er vist den billigste løsning :) .

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 28 August 2009, 12:06:27 pm »
Hej

Jeg faldt lige over denne box fra Sagetv, den ser jo meget spændende ud.

/Jakob

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #5 Dato: 13 September 2009, 15:54:20 pm »
Hej Jakob

Jeg så lige dit korte indlæg om SageTV. Har du udforsket den nærmere? Den ser da ud til at kunne det meste og over i købet til en fair pris.

Det kunne være spændende, hvis du (eller en anden) kunne få den på prøve og teste den.
Venlig hilsen

Rudy Madsen

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
Sv: Media Sharing device
« Svar #6 Dato: 17 Oktober 2009, 11:03:23 am »
Nogle nyheder på det sidste?

/Rudy
Venlig hilsen

Rudy Madsen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #7 Dato: 17 Oktober 2009, 12:02:53 pm »
Hej Rudy

Har ikke lige fået kigget så meget på det på det sidste, har haft lidt travl på det sidste. Men nu vil jeg til at kigge på det igen, så giver lige noget feddback senere

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #8 Dato: 17 Oktober 2009, 16:41:53 pm »
Hej Rudy

Det der er det svære, det er at der er mange mulighede at vælge mellem.

Jeg vil med min WHS kunne se film, høre musik, og ikke bare noget jeg har liggende, men også TV/radio signal så det er live TV og musik jeg steamer ud fra den.

Jeg får om ikke så lang tid Yousee ind af døren, og så vil jeg tilslutte et TV kort til WHS'en.

Dernæst er min plan at bruge en minipc med Windows 7 MCE til min fladskærm i stuen.

Jeg har plan om at finde en radio der kan afspille radio via WIFI, altså fra min WHS.

Det det så helst skulle udmunde i er at jeg kan skrotte alt det analoge udstyr jeg har i mit hus. Det giver jo også en stor strømbesparelse ikke at have flere dimser til det ene og det andet. Men det hele samlet i en og samme kasse, som de nye ting så kan trække på i stedet.

Jeg regner med jeg kan ende med at have 3 enheder i stedet for som nu 12 enheder til det samme.
Men det er sku en jungle uden lige.

Hilsen
Hjalmar

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #9 Dato: 17 Oktober 2009, 17:52:47 pm »
Hej Hjalmer

Det er lige præcis min filosofi - så få og gode enheder som muligt!!

Jeg har min HP VHS, en fladskærm, YouSee, en YouSee harddskoptager (som også er en digitalboks, og så har jeg en PS3 med BlueRay. Jeg ved sgu bare ikke, hvordan jeg skal stykke det hele sammen. Jeg har selvfølgelig også en - nej, jeg tre laptops, en gammel en og to nye. Jeg har Fullrate 20Mbit (som godt nok kun trækker ca. 13 Mbit).

Har du nogen ide til, hvordan det hele skal stykkes sammen?

Venlig hilsen

Rudy Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #10 Dato: 09 November 2009, 19:15:04 pm »
Hej Rudy

Sry, den lange svartid. Jeg har haft møgtravlt i mit nuværende arbejde.

Jeg ved ikke nok om emnet, og har håbet at lære mere via forumet her.
Jeg har nogle klare ideer om hvordan og hvad der skal til, men jeg er nød til at lade det komme an på en prøve.

Og når jeg har gjort det, så er jeg sikker på jeg lander et svar her.

Hilsen
Hjalmar

duriel

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #11 Dato: 22 November 2009, 18:59:11 pm »
Hej Jakob.
Nu er det jo et stykke tid siden du har stille dette spørgsmål så måske har du fundet en løsning. Umiddelbart har jeg da heller ikke nogen løsning og jeg vil jeg mene, at det er meget svært at give et generelt svar fordi det i høj grad afhænger af dit tv. Jeg har selv haft problemer med at spille filmene via netværk og streaming på mit eget nye Samsung tv.

Jeg mener at jeg har opsat WHS serveren korrekt og tv’et kan også sagtens se alle de delte billeder, musik og film (dog ikke film med endelsen .divx samt visse andre, af en eller anden grund). Problemet er, at når jeg forsøger at afspille noget så får jeg beskeden ”Ikke understøttet filformat”. Kopierer jeg filmen til en USB key og sætter den direkte i tv’et så er ingen problemer?

Mit tv har et alm. RJ45 netværksstik og det sætter sig selv op via DHCP uden problemer. På fjernbetjeningen er der en knap benævnt Media P. – for media play – og trykker jeg på den åbnes et menu-system ala stifinder, dog meget mere simpelt, men ellers lige til at gå til. Her kan jeg så se det tilrådighedstående udvalg af streamingsenheder på nettet og så det er så bare om at vælge den jeg vil bruge og bladre frem til den ønskede fil… Eller sådan burde det være.

Jeg har simpelthen ikke været i stand til at løse problemet så jeg har fundet en alternativ løsning da WHS  serveren åbenbart bare ikke er kompatibelt med mit tv. Jeg har nu stoppet streaming via WHS og installeret Microsoft Media Player ver. 11 direkte på WHS serveren ved at følge denne opskrift til punkt og prikke:

http://www.wegotserved.co.uk/wiki/index.php?title=Windows_Media_Player_11_on_WHS

Nu streamer jeg via Media Player’er og så virker det.

Dog er der begrænsninger. Jeg kan f.eks. ikke pause, spole mv. hvilket er helt utilfredsstillende for mig, så jeg er ved at sammensætte en media pc der skal tilsluttes til tv’et via et HDMI kabel samt til netværket og så bruger jeg Media Player’er på denne pc til at afspille mine filer med. Det giver en langt bedre kontrol af mediet. Jeg har benyttet en lidt ældre HP-Compaq desctop pc der i anledningen er blevet opgraderet med en 256 GB harddisk, 4 GB RAM, et Windows 7 Home operativsystem samt et low-profile ATI HD4650 grafikkort. Det virker bare perfekt med et trådløst tastatur og en do. mus og der er 100 % kontrol over filmen. Jeg overvejer nu at smide yderligere et tv-tunerkort i og så bruge den som HD optager også. Andre opdateringer kunne være et 5.1 lydkort og/eller en Blu-ray afspiller/optager.

Det er lidt surt at det giver disse problemer, for det er selvfølgelig langt mere elegant blot at bruge sit tv, men teknologien er nok bare ikke helt til det endnu og som ”nørd” med en deraf følgende ubehændig trang til at kunne kontrollere alting fuldt ud, så bliver tingene nødvendigvis ofte lidt mudret til.

Jeg håber at dette kan give andre gode ideer og inspirere til alternative måder at bruge WHS serveren på når ”skidtet” driller.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #12 Dato: 23 November 2009, 19:37:38 pm »
Hej

Tak for svaret. - Jeg skal lige prøve det med Windows Media Player 11, for der er nemlig også et RJ45 stik i mit Sony tv ellers må jeg jo stadig koble min bærbar til tv, når jeg skal streame noget  :P

/Jakob

valby

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #13 Dato: 27 November 2009, 08:35:20 am »
hej jakob jeg ved ikke om du har tænkt muligheden med at streame med ps3 se evt. http://www.ps3tech.dk/guides/1609-ps3-media-server
 ps3 media server bliver skamrost flere steder på nettet.
« Senest Redigeret: 27 November 2009, 12:47:06 pm af valby »

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #14 Dato: 22 December 2009, 06:44:13 am »
En lille update her

Nu fik jeg købt en brugt Pinnacle Showcenter 250HD på qxl til 400kr, som skulle kunne streame lidt forskellige formater. Den finder min server med det samme via Windows Media Connect som WHS jo har.

Formater: Desværre ikke .ISO-filer
Video: Windows Media 9, Windows Media 9 HD, WMV-DRM, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11, DivX 4, DivX 5, DivX 6, DivX HD, XviD
Audio: MP3, WMA, WMA Pro, WMA lossless, WMA with DRM, PCM WAV uncompressed
Photo: JPG, GIF and PNG

Billeder og musik viser den fint, men jeg har problemer med mine film, da de efter et stykke tid begynder at hakke lidt, så det er jo lidt træls. - Men så må jeg jo finde noget at at streame med..... ;)

/Jakob
« Senest Redigeret: 22 December 2009, 06:46:30 am af Jakob »