Forfatter Emne: WHS antivirus  (Læst 6002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
WHS antivirus
« Dato: 22 August 2009, 02:01:23 am »
Hej

Nu er min Avast! WHS Edition licens snart udløbet, jeg har knap en måned tilbage. Jeg har vel været glad for den, for den har ikke fortalt mig om nogle virusser endnu  ;)

Jeg har tænkt på at prøve en af de andre, men ved ikke hvad for en. Har i nogle gode erfaringer med andre?

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:WHS antivirus
« Svar #1 Dato: 22 August 2009, 21:21:39 pm »
Hej Jakob

Jeg kører også Avast på min WHS. Jeg har haft en del ballade med min, da den har blandet sig i biblioteker jeg vil have fuld kontrol over.
Og den er ikke så smart, da den tager kontrol over en fil, eller fjerner den helt, men WHS har et bibliotek (kan ikke huske hvad det hedder) over alle filer i \"Share\" hvilket betyder at WHS kommer med advarsler som man ikke kan stoppe uden at genskabe filen igen,
Når man forsøger det, ja så griber Avast ind igen.

Så det eneste der står tilbage er F-Secure Home Server Security, som jeg aldrig har haft fidus til.

Til sidst ved jeg godt hvad jeg ville putte på hvis jeg havde pengene. Og det er Trendt Micro\'s OfficeScan Client/Server Edition. Men det er nok lidt overkill.

Hilsen
Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #2 Dato: 23 August 2009, 03:57:18 am »
Jeg kører med Symantec uden problemer.

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk
Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk

fpe123

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 23 August 2009, 05:34:58 am »
Hej

Jeg bruger Avast på mit WHS, og aller de andre PCer. Det virke rigtig godt, da Avast controlcenter i WHS, kan fortælle om status på de andre PCer.

/Flemming
/Flemming

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 23 August 2009, 15:43:23 pm »
Hej

Ja, det kunne vist godt tænkes at jeg bare bruger Avast igen.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: WHS antivirus
« Svar #5 Dato: 20 Januar 2010, 21:45:38 pm »
Lidt et sidespring. Jer, der bruger avast! Hvilken version bruger i på jeres andre computere? avast! Free Antivirus?
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

fpe123

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 20 Januar 2010, 21:48:43 pm »
Jeg har købt licens til Whs, og jeg bruger den frie version på mine andre PCer.
/Flemming

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #7 Dato: 22 Januar 2010, 14:57:48 pm »
Jeg bruger Avast på mine klienter og Comodo firewall  :)

Comodo har jo lavet et gratis security suite som skulle være ganske udemærket, - men deres av er lidt ny endnu, så vil lige se tiden an.

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #8 Dato: 22 Januar 2010, 17:07:55 pm »
Jeg har lige købt avast! Professional Family Pack og er ved at rulle den ud på mine klienter.

Jeg købte sidste år avast! Windows Home Server Edition og var lidt pissed bagefter, for ganske kort efter kom avast! Professional Family Pack

Så her fornyligt skrev jeg til dem og brokkede mig. Det gav det resultat at jeg fik avast! Professional Family Pack med 20% rabat.

Det mærkelige er at den er forsvundet fra deres side nu.

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #9 Dato: 24 Januar 2010, 21:35:36 pm »
Jeg vil lige benytte lejligheden til at slå et slag for "Microsoft Security Essentials". Det er gratis og rimeligt anonymt, desværre ikke udgivet i DK version endnu men kommer formodentligt i løbet af foråret.

Det er klart at man kan argumentere for at det ikke har samme funktioner som betalings løsninger, men da virus er noget man selv skal ud og rage til sig (forudsat man har en firewall) så vil jeg mene at dette software klare jobbet fint til erfarne internet brugere.

Hos den mere "novice" del af familien benytter jeg som regel "Norton 2009". Bemærk venligst at 2009 udgaven ikke kan sammenlignes med nogle af deres tidligere Norton editions, som i min verden til tider var værre at have installeret end virus med logo´er over det hele og stor perfomance impact.
Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #10 Dato: 25 Januar 2010, 07:22:48 am »
@Biostar, tak for det. Det er installeret på min laptop nu. Jeg har det også sådan at virus, er noget man selv aktivt får  ;)

Jeg har prøvet flere gratis programmer igennem de sidste år, og har egentlig været godt tilfreds. Jeg har "7-9-13" ikke haft virus. Og jeg har efterprøvet med en  F-Secure betalingsversion, den fandt heller ikke noget  :)

Desuden kan jeg varmt anbefale Windows Defender som sikring af computeren også (spyware m.m.). Den kan også installeres på WHS uden problemer.

Har I forsøgt at bruge Microsoft Srcurity Essentials på WHS?
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #11 Dato: 25 Januar 2010, 07:42:40 am »
Hvad jeg har læst mig frem til, kan man ikke bruge Microsoft Security Essentials på sin WHS.

Men jeg har for nyligt opdaget, at man kan bruge Nod32 på sin home server http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2212 - så det er jo også en mulighed

/Jakob