Forfatter Emne: Laaaaannngggsom WHS  (Læst 3916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
Laaaaannngggsom WHS
« Dato: 10 September 2009, 16:02:01 pm »
Jeg har for over 1 år siden købt en WHS (HP MediaSmart Server) - en af dem, hvor der hverken er CD-room, skærm eller tastatur til. Alt skal styres remote.

Jeg fik den installeret og i et stykke tid der efter synes jeg da nok, at den var lidt langsom, men slog mig til tål med det.

Det er nu eferhånden blevet et større og større irritationsmoment og da jeg så så dette forum, synes jeg, der skal gøres noget ved det.

Jeg har ikke andet 3-parts på serveren end McAfeee antivirus og noget mediestyring. Men det er først installeret lang tid efter, at jeg konstaterer hastigheden.

Det sidste nye er, at jeg har installeret Windows 7 på min remote pc - den der skal være consol for serveren, og den har jeg problemer med at installerer connectoren på.

Egentlig vil jeg gerne begynde forfra, nemlig med at finde ud af, hvorfor den er så s..... langsom. Det har altid taget mellem 1 og 3 minutter at connecte til serveren, og når jeg navigerer i menuen derefter, tager det typisk 20-30 sekunder, før den reagerer. Nogle gange gør den det hurtigere, men det er min fornemmelse, at den til stadighed står og kører et eller andet program, og det er jo ikke til at se, hvad den arbejder med bagved.

Jeg vil frygtelig gerne have hjælp til at løse problemerne med min WHS. Jeg er samtidig ikke interesseret i at give en formue for det, men hvis der var en \"ekspert\", der tog et kig på den, så kunne tingene sikkert løses relativt smertefrit.

VH
Rudy
Venlig hilsen

Rudy Madsen

emm

• Medlem
Sv:Laaaaannngggsom WHS
« Svar #1 Dato: 10 September 2009, 20:46:31 pm »
Hej Rudy

Og velkommen hertil.

Første ting, hvor meget ram har den? (2 Gb ram burde være nok)
Kører du trådløst?
Har du noget andet udstyr der kører trådløst?

Har flere gange oplevet at det er godt at skifte kanal på sin router, da der kan være meget interferens fra andre routere i nabo laget.

Har du prøvet at reboote din server?

Med venlig hilsen
Erik M madsen
Min WHS blog: http://blog.danmaach.dk
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 11 September 2009, 00:20:30 am »
Hej Rudy og velkommen til.

Jeg giver Erik ret i at mere ram vil hjælpe. Min WHS var med 1 GB ram og den snøvlede sig afsted, jeg købte derfor 2 mere og satte i. Nu er den blevet en hurtigløber. Det var dejligt.

Du skriver at du har mistanke om at der er et eller andet program der kører i baggrunden, men hvis din WHS (HP MediaSmart Server) er købt standart, så er der kun 512 Mb ram i den, og det er alt for lidt.
Maskinen vil kæmpe en brav kamp hele tiden, som laver en del arbejde på harddisken, for det er der den kan komme af med sit arbejde igen og igen.

Du skriver også at det er svært at vide hvad der kører inde bag.
Hent Advanced Admin Console
som giver dig mulighed for at styre mere af din maskine og bla. se dit skrivebord.

Her er hvad der skrives om programmet oversat til Dansk.

Citér
Advanced Admin Console giver dig mulighed for at udvide adgangen til forskellige dele af din Home Server administration kontrol fra i WHS konsollen, herunder Kontrolpanel Printere og faxenheder, Administration, Menuen Start, Denne computer, Netværkssteder, Papirkurv og Netværksforbindelser. Du kan også starte en desktop-session.

Og som det sidste med Windows 7. Har du opdateret den til Windows Home Server Power Pack 3 BETA ??

Hvis ikke kan du have en del problemer med Windows 7.

Vi har på forum en artikel skrevet af Jakob og der er en henvisning til hvordan du får den Her

Hilsen
Hjalmar

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 11 September 2009, 13:52:35 pm »
Tak for de gode svar.

Det er rigtigt, at min server kun har 512Mb RAM installeret. Jeg vil straks suse ud og købe 1,5 Gb mere. Jeg håber så, at det give mere speed.

Jeg forsøgte at opdatere til Windows Home Server Power Pack 3 BETA, men det lykkedes ikke rigtig første gang, men igen.... det tog bare en krig, at se noget som helst på serveren, så igen... mere RAM!

I øvrigt havde jeg ikke prøvet at adminstrere serveren via terminal før, og det gik da meget bedre. Jeg var vant til at logge ind via consollen og det jo i min situation meget langsommere.

Nå, men endnu engang tak for svarene...

(I øvrigt er dette forum et kanon initiativ, som jeg ikke vidste fandtes før igår)

VH
Rudy
Venlig hilsen

Rudy Madsen

emm

• Medlem
« Svar #4 Dato: 12 September 2009, 00:52:46 am »
Hjalmar

Jeg ville nok vente med at installere en BETA på min produktions server....men teste den på min test server først.

Med venlig hilsen
Erik M madsen
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 12 September 2009, 21:31:09 pm »
Hej Rudy

Du skrev
Citér
(I øvrigt er dette forum et kanon initiativ, som jeg ikke vidste fandtes før igår)

Ja, men vi forsøger at udbrede kenskabet til den (Jakob gør)
Og vi andre kan være med ved at bruge siden flittigt med artikler og brug af forum.
Jo mere vi bruger det, jo mere bliver det kendt.

Og Erik, du har tildels ret i det med Beta, men når det nu er det eneste Microsoft sætter til rådighed for brugere af Windows 7, ja så må man nogen gange kaste sig ud i det.
Og de meldinger jeg har set omkring 3\'eren er posetive.
Så det håber jeg da Rudy får sit til at virke som det skal alligevel.

Hilsen
Hjalmar

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 13 September 2009, 00:00:50 am »
Jeg vil så sige, at min BETA succes er til at tage at føle på. Indtil nu er det ikke lykkes min at installere den, ligesom det heller ikke er lykkes for mig at installere consollen på min Win7.

Og for at det ikke skal være løgn, så oplever jeg heller ikke den store hastighedsforøgelse, efter at jeg har opgraderet til 2Gb RAM. Øv!!

Så lige nu er jeg lidt disillusoneret...  :(

Nå, men opad igen... hvad gør jeg nu? Nogle gode ideer?

/Rudy
Venlig hilsen

Rudy Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #7 Dato: 13 September 2009, 02:11:25 am »
Hej Rudy

Ja, jeg kan kun sige ØV lige som dig.
Men det er lidt mærkligt, for det er normalt det der skal til for at få den til at løbe hurtigere.

Så er det jeg ikke kan lade være med at spørge om du er beskyttet på din WHS?

Det er ikke tit jeg har set servere være inficeret, men det er dog forekommet, og det giver et betydeligt tab af hastighed.

Men det er et vildt gæt.

Hilsen
Hjalmar

emm

• Medlem
« Svar #8 Dato: 13 September 2009, 02:18:30 am »
Hej Rudy

Har du prøvet at slå din antivirus fra?

Har du firewall slået til, prøv at slå den fra når du installere connector.

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #9 Dato: 13 September 2009, 13:04:10 pm »
Hej Rudy

Som skrevet i ovenstående, prøv og slå fra/afinstallere Mcafee da den bruger utrolig mange ressourcer. Jeg har haft den på min stationære og da jeg afinstallere den, blev min pc noget hurtigere (q9550, 4GB DDR3 ram).
Hvis du har en router kan du godt køre uden antivirus et lille stykke tid og så se efter om den er blevet hurtigere.
Hvis det er Mcafee Security Suite du har, synes jeg du skal afinstallere den, da den går ind og laver nogle ændringer ved netkortet og derved spærer for nogle ting.

Ellers kontrollere om der kører nogle processor og sluger al din cpu kraft.

/Jakob

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #10 Dato: 13 September 2009, 15:21:14 pm »
Hej I gode folk...

Jeg blev lidt skuffet over, at det ikke virkede at sætte mere ram i. MEN DET GJORDE DET ALLIGEVEL!!!

Jeg var bare såforbandet utålmodig, at jeg ikke lod den configurere færdig og tilsyneladende skete der ikke en s...!!!

Nu sætter jeg mig så til at arbejde med det igen, og nu skal jeg da love for, at der er sket noget. Consollen starter på under 10 sekudner og det hele køre væsentligt hurtigere.

Nu kan jeg give mig til at koncentere mig om alt det andet, som jeg også gerne vil at min server skal, nemlig indeholde hele min filmsamling (ca. 500 DVD film), streame min musik og indeholde mit billedarkiv (amatørfotos) og deslige. Jeg har i lang tid kun brugt serveren som filserver, men nu skal der ske noget.

Har I nogle erfaringer med, hvilket software jeg skal bruge til film og musik? Kan den indbyggede iTunes server bruges til noget?

Nå, men tusind tak for fantastisk support, og jeg er meget glad for, at jeg endelig har fundet et dansk forum for WHS   :P

/Rudy
Venlig hilsen

Rudy Madsen

emm

• Medlem
« Svar #11 Dato: 14 September 2009, 02:14:07 am »
Hej Rudy

Godt at høre det hjalp, så nu er det bare at komme igang.  :)

Jeg vil kraftigt anbefale dig My Movies til dine film og ang. din musik er det lidt efter hvordan og hvorledes du afspiller det - på pc eller anlæg eller via en DLNA afspiller.

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Med venlig hilsen
Erik M Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #12 Dato: 14 September 2009, 04:10:16 am »
Hej Erik og Rudy

My Movies? forudsætter det ikke du har en media server til at afspille. Jeg har den kørende på min WHS og kan ikke lige se den dybere mening med den.

Hilsen
Hjalmar

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #13 Dato: 14 September 2009, 22:51:26 pm »
Jeg har så også en media server, nemlig en PlayStation 3. Ha, den havde I nok ikke set komme  ;)

Er der nogne af jer, der har erfaring med sådan en fætter? Jeg købte den p.g.a. BlueRay afspilleren, og at den så ku så mange andre ting, men nogen særlig smart mediaserver er det nu ikke, synes jeg.

Nå, men jeg kan da se min WHS server fint nok, så mon ikke det vil virke, når jeg begynder at lægge film over på serveren?

Et spørgsmål: Jeg ikke ikke en DVD afspiller på min WHS. Kræver det, at der fysisk er en player tilknyttet, når jeg skal indspille mine film via My Movies, eller kan jeg gøre det via en PC klient?
Venlig hilsen

Rudy Madsen

emm

• Medlem
« Svar #14 Dato: 15 September 2009, 00:32:47 am »
Hej Rudy

Jeg kan ikke hjælpe dig med din PS3 desværre, har intet kendskab.

Men My Movies, her kan jeg hjælpe  :laugh:

På din WHS installere du Server delen og så kan du installere en klient del på din PC, kobler de to sig sammen og det hele ligger på din WHS. Fra din PC kan du rippe dine film, direkte via My Movies over til din WHS og få alle oplysninger på filmene.

Jeg skylder også at fortælle, også til dig Hjalmar - jeg kører en Windows 7 mediacenter, koblet til vores tv.
My Movies er netop lavet til MCE.

Med venlig hilsen
Erik M Madsen
Med venlig hilsen
Erik M Madsen