Forfatter Emne: Video film hakker / stopper  (Læst 3030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tommij

• Jeg er ny!
  • *
Video film hakker / stopper
« Dato: 14 September 2009, 15:17:33 pm »
Hej

Jeg har på min WHS, en del hjemmevideo optagelser liggende, men jeg har en del problemmer med at Filmen hakker eller helt stopper under afspillingen.
det er ens om det fra den delte folder eller via mediacenter.

Jeg har GB netkort i mine computere

Er der nogle der har nogle gode forslag?

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:Video film hakker / stopper
« Svar #1 Dato: 15 September 2009, 17:57:03 pm »
Hej og Velkommen

Det ser ikke ud som om der er nogen der har et godt forslag.

Jeg prøver med mit svar om jeg kan sætte skub i nogen af vores medlemmer (som jeg ved  har kendskab inden for dit område).

Men ellers kan jeg spørge om det med ram i din WHS, og om hvordan du formidler dine video optagelser.

Fordi du har et GB netkort er det ikke sikkert det er der problemet ligger.
Der er mange muligheder.

Hilsen
Hjalmar

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Video film hakker / stopper
« Svar #2 Dato: 19 Januar 2010, 21:26:57 pm »
@Tommij, er dette stadig et problem eller har du løst det? Ellers har jeg nogle forslag.
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

tommij

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 19 Januar 2010, 21:57:44 pm »
Hejsa

Det er stadig et problem, jeg har i mellem tiden opdateret til win 7, og det har heller ikke hjulpet

problemet er når jeg har nogel video flim liggende på min windows homeserver som jeg vil afspille over netværket, det er dem der hakker uanset hvornår langen / korte de er

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #4 Dato: 20 Januar 2010, 15:37:15 pm »
Først og fremmest hvilken type filformat snakker vi om? Og i hvilken opløsning / kvalitet? Er vi over i Full HD (1920 x 1080) og med 30 billeder pr. sek.?

Når du afspiller samme fil lokalt på f.eks. din PC, hakker den så også? Hvis den gør skyldes det højst sandsynligt at du skal have de nyeste codex / decoder eller at der ikke er "hardware" nok til at trække de store datamængder som Full HD kræver. Hvilken afspiller bruger du? Jeg kan varmt anbefale VLC Player (www.videolan.org). Når vi har med Full HD at gøre har vi ca. 8 - 9 Mbps rå data - alt dette skal så decodes. Eller kan det skyldes at selve optagelsen hakker? At flashkortet i kameraet ikke er hurtig nok til at indlæse den datamængde der er forbundet med Full HD?

Hvis filmen ikke hakker når den ligger på din computer, antager jeg, at den del er i orden. Dvs. det er fra computeren og bagud vi skal finde problemet  :)

Hvordan overfører du filmen fra serveren og til PC'eren? Via noget streaming eller henter du filen direkte på et mapped / delt drev?

Du skriver det er 1 GBit lan, er det sådan hele vejen? Alle switch, router og netkort? Hvordan ser det ud med overførsel af store filer? Sker det også med svingende hastighed, eller ligger den med høj fast hastighed? Du kan evt. lave en "ping" samtidig med at du overføre en stor fil, for at kontrollere netværket og dens ydeevne. Brug evt. følgende linie i "cmd" Commando Promt "ping xxx.xxx.xxx.xxx -l 1000 -t", hvor alle x'erne er ipadressen på serveren. Prøv nu at følge med i responstiden, er den stabil?

Og ellers kan det som Thjalmar nævner være selve serveren, der ikke kan levere dataene hurtigt nok. Og det er bestemt ikke kun netkort der spiller ind her. RAM, HD, CPU har også en betydning. Og hvad laver serveren imens du ser film? Prøv at følg med i en oversigt over CPU og RAM mens du ser filmen. Kan jo være at den er lige ved at gå i knæ.

Håber noget af ovenstående kan bruges, ellers vend lige tilbage igen, så må vi jo ligge hovederne i blød igen. Det er bare ikke nemt lige at finde en enkelt løsning her, da problemet kan skyldes så mange forskellige ting.
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!