Forfatter Emne: My Movies m.m.  (Læst 2217 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
My Movies m.m.
« Dato: 15 September 2009, 03:47:28 am »
Jeg har nu installeret My Movies på WHS og en klientdel på min laptop. Nu er jeg igang med at kopiere min første DVD til serveren... wiiiiii

Men, jeg ville egentlig kopiere en anden DVD, men den ville den bare ikke kopiere. Jeg har en mistanke om, at den er kopibeskyttet. Kan det være rigtigt? Og hvad kan jeg gøre ved det, hvis jeg alligevel vil have den over på serveren :-)
Venlig hilsen

Rudy Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv:My Movies m.m.
« Svar #1 Dato: 15 September 2009, 04:37:07 am »
Hej Rudy

Jeg ved ikke om jeg er stødt på kopikopierede CD/DVD\'ere.
Jeg bruger det program der hedder AnyDVD og er ikke stødt på nogen der ikke kan kopieres endnu med det.
Men måske.
Bemærk jeg skrev på serveren. Det er nemmere at lægge det direkte på den e,d at skulle flytte det hele fra lokal maskinen til serveren bagefter.

Og så skulle anyDVD kunne kopiere uden bruger kontrol, men jeg har dog ikke fået den til det endnu.

Hilsen
Hjalmar

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 15 September 2009, 14:39:13 pm »
Nu har jeg downloaded AnyDVD, men den vil kun installere på min lokale PC og ikke på WHS. Jeg troede, den skulle installeres på serveren???

Jeg ved godt, at jeg så skal købe et DVD drev, da serveren ikke er født med den, men det gør jeg så, hvis det er det, jeg skal?
Venlig hilsen

Rudy Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #3 Dato: 15 September 2009, 14:46:54 pm »
Hej Rudy

Ja, men jeg har DVD i min, og jeg havde ikke nogen problemer.

Hvordan installere du den? Fra Windows Homeserver Console eller via fjernkontrol (hvor du ser skrivebordet på WHS)?

Hilsen
Hjalmar

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 15 September 2009, 18:40:48 pm »
Jeg prøver på at installere den via Remote Desktop, men den siger, at jeg (som administrator) ikke har de fornødne rettigheder til at køre setup filen. Jeg ved ikke lige, hvorfor jeg ikke skulle have de rettigheder, da jeg jo er logget på som Administrator.

Jeg troede, at der var en addin til WHS med AnyDVD, men jeg kan ikke finde det nogen steder.
Venlig hilsen

Rudy Madsen

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
Sv: My Movies m.m.
« Svar #5 Dato: 17 Oktober 2009, 11:02:25 am »
Jeg prøvede at stille et spørgsmål her for noget tid siden. Er der slet ingen, der kan svare på det?

Jeg er kørt lidt fast i det med at bruge min VHS som mediemaskine. Synes det er lidt besværligt  >:(

/Rudy
Venlig hilsen

Rudy Madsen

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
Sv: My Movies m.m.
« Svar #6 Dato: 17 Oktober 2009, 16:51:54 pm »
Hej Rudy

Hmm, en af de ting jeg er stødt på er netop det du også nævner med manglende rettigheder til administrator.
Administrator har uinskrænkede rettigheder på drev C, men ikke på sharen (drev D).

Du kan dog oprette en mappe direkte i roden på drev D, hvor kun administrator har de fulde rettigheder.

Jeg har oprettet et med navnet "programmer" og ellers andre navne som Admin har brug for til oprettelse af hvad der er nødvendigt for kørsel uden for konsollen.

Håber det giver lidt forståelse af rettigheds problemet.

ANYDVD som jeg har kørende giver ikke nogen problemer i installation, og det kører gnidningsløst når jeg sætter en skive i.
Skiven bliver lagt i mit video bibliotek uden anden indblanding fra mig end at sætte den i og tage den ud igen.

Hilsen
Hjalmar