Hej alle
Jeg laver lige en sikkerhedspakke med gratis versioner, så alle kan surfe sikkert på www. Programmerne er udvalgt på baggrund af, tests, anmeldelser, bruger feedback og mine egne erfaringer.
Security Suite's:Så er den danske version af Microsoft Security Essentials frigivet og den kan hentes
her. Jeg har ikke selv fået den testet, men har læst flere reviews fra de store AV sider og der får den gode anmeldelser, så jeg tør godt anbefale den her.
Antivirus programmer:Avast! Home Edition er et antivirusprogram som har det hele. Ud over virusser fanger den spyware og rootkits.
Klik herAntispyware programmer:Spyware Terminator er et af de få gratis antispyware programmer, som har real-time protection. Hvis du ikke bruger et antivirus program som tjekker efter spyware, kan du bruge dette program til at gøre det. Der er et par ting du skal sige nej til under installeringen.
Klik herWindows Defender er næsten på højde med Spyware Terminator og den har også real-time protection.
Firewall:Online Armor Free er nok den bedste gratis firewall, som man kan bruge hvis man vil have lidt mere kontrol over hvad der sker, end hvad Windows firewall kan give.
Klik her Scanner programmer: Disse programmer er kun til at scanne med og jo oftere du gør det, jo bedre.
a-squared Free.
Klik herMalwarebytes\' Anti-Malware Free Version.
Klik herSUPERAntiSpyware Free Edition.
Klik herOprydnings/reparer programmer:CCleaner kan være lidt skrap, men ryder utrolig godt op. - Men da i alle jo har en WHS og derved en god backup, tør jeg godt anbefale den.
Klik herWeb surfing hjælpe programmer:En rar lille hjælp som jeg selv bruger når jeg surfer, er dette lille tilføjelses program til Internet explorer eller Firefox. Det kommer med en indikator om siden er ok at besøge.
Klik her Der vil løbende være opdateringer...
/Jakob