Forfatter Emne: Håbefuld VHS bruger på Fyn  (Læst 2061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
Håbefuld VHS bruger på Fyn
« Dato: 17 Oktober 2009, 10:53:38 am »
Hej med jer

Jeg er jo ikke helt ny - meldt ind den 10. sept. - men har ikke præsenteret mig endnu.

Jeg er 54, bor i Odense og har for nu snart et år siden købt en HP VHS (den første udgave i DK - hedder ex470). Jeg blev lidt skuffet, da jeg ikke rigtig kunne komme igang med at bruge den ordentligt. Jeg syntes, den virkede lidt kluntet i forhold til Windowsserver 2003, som jeg havde på en anden maskine. Den var langsom - læs: MEGET langsom!!! Men heldigvis fik jeg hjælp her af både Hjalmar og Jacob, som rådede mig til at fylde den op med RAM, og det hjalp gevaldigt!

Nu håber jeg at få mere glæde af serveren. Jeg vil bruge den til både musik og film (har en stor samling), men er ikke rigtig kommet igang med det endnu, så indtil nu virker den bare som filserver.
Venlig hilsen

Rudy Madsen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Håbefuld VHS bruger på Fyn
« Svar #1 Dato: 17 Oktober 2009, 12:05:58 pm »
Hej Rudy

Velkommen til... :)

Ja, som du skriver i nogle af dine indlæg, så skal vi have fundet ud af, hvordan vi bruger vores WHS optimalt. Med det mener jeg, fx hvordan vi streamer film og musik bedst muligt.

Håber at læse noget mere til dig herinde  ;D

/Jakob

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #2 Dato: 17 Oktober 2009, 13:35:57 pm »
Hej Rudy

Ja vi har jo snakket et par gange, og det med at bruge den til det den er beregnet til er nok der vi alle kæmper mere end godt er.
Vi skal nok have vredet armen om på Emm (Erik), da jeg ser ham som den der er længst med.
Vi må tage emnet op i den tråd der er i forvejen.

Hilsen
Hjalmar   

rudymadsen

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 17 Oktober 2009, 17:54:22 pm »
Tak for velkomsten og tak for svarene.

Ja, ham Erik er vist lidt af et orakel. Er han ikke aktiv for tiden?

Venlig hilsen

Rudy Madsen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #4 Dato: 17 Oktober 2009, 18:22:24 pm »
Hej

Jeg har fået en mail fra Erik og han har haft meget travlt, så han har ikke været meget online på det sidste. Men han har ikke glemt os  :)

/Jakob

euromagic

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #5 Dato: 18 Oktober 2009, 11:59:32 am »
Hej alle,

Jeg bruger vores Wii konsol til at få steammet vores fotos, video'er og musik over på vores fjernsyn og ud over anlæget i stuen.

For at dette har kunnet lade sig gøre, har jeg indstalleret http://www.orb.com/ på min WHS, som gør det muligt at se og streame alt det media jeg har liggende incl. webcam koblet på WHS'en.
Dette kan ses fra alt der har en webbrowser og WAN/LAN adgang og er på internettet.  ::)

Og skulle nogle af jer have en Iphone, så husk at der og findes en application til den, så du kan tilgå og styrer din WHS  8)

Men alt dette skulle gerne blive noget nemmere, når jeg i nær fremtid for mig en HP X510'er (MediaSMart server). HP har gjordt meget mere ud af deres server og mulighed for at streame ens data.