Forfatter Emne: Fatale problemer med Printerserver-funktionen  (Læst 1658 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Martin

• Jeg er ny!
  • *
Fatale problemer med Printerserver-funktionen
« Dato: 04 December 2009, 19:50:10 pm »
Hjælp!

Jeg har et lille hjemmenetværk, hvor jeg indtil nu har skrevet ud på min HP Color LaserJet 1600 printer  koblet til en client (faktisk min bærbare, som er den maskine, der bruges mest i netværket), og det har fungeret udmærket. Udskrift gik i gang få sekunder efter, at at job var blevet sendt.

Det siger sig selv, at WHS som printerserver vil være smart.

Jeg har prøvet en masse krumspring og senest opskriften her fra forummet for at få dette til at virke, men det lykkes ikke.

For det første er alting uhyre laaaangsomt. Typisk går der et minuts tid, før jobbet dukker op i printkøen.
For det andet får jeg ikke noget ud på print på normal måde. Første print blokerer spooleren. Og dette job kan ikke slettes på normal måde (hvorimod efterfølgende jobs kan slettes). Man skal stoppe spooleren, slette filerne manuelt og starte spooleren igen - og dermed ikke noget print.
Hvis jeg forsøger at slette jobbet i spoolkøen, sker der umiddelbart ikke noget. Men hvis jeg derefter rebooter WHS, kommer printet ud.

Hvis man kigger rundt på nettet, er der både ups and downs. Generelt er det udelukkende down for HP-printere.

Jeg ville sætte stor pris på at få hjælp med at få dette til virke.

Med venlig hilsen

Martin

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Fatale problemer med Printerserver-funktionen
« Svar #1 Dato: 04 December 2009, 20:05:40 pm »
Hej Martin og velkommen til  :)

Ja det er sgu træls med sådanne problemer

Jeg har måske løsningen for dig http://social.microsoft.com/forums/en-US/whssoftware/thread/8f354718-c9c0-4849-8c13-bf9b78f1e07d/

Kig nøje i første svar og læg mærke til at du skal vælge "local" printer.

Håber det hjælper ellers vend bare tilbage

/Jakob