Forfatter Emne: HP Mediasmart EX490 hænger under installationen  (Læst 2273 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Maggerholm

• Jeg er ny!
  • *
HP Mediasmart EX490 hænger under installationen
« Dato: 30 December 2009, 17:50:58 pm »
 :'( :'( :'(
"Jeg sitter fast!"

Har lige fået min EX490, og fulgt vejledningen til punkt og prikke.
Sæt strøm og netværkkabel i, tænd, og vent i ca 60sek til alle dioder "pulser hvidligt".

Indlæs software på en Windows baseret maskine (min er XP).
Det tilrådet at vælge de rekommanderede indstillinger for opdatering, og nu hænger jeg ved:
"Installing updates on your home server... 67% complete"

Der har den stået i minimum 45min nu.
selve maskine brummer/klikker lidt engang imellem, som om der er HDD aktivitet, og softwaren på min computer har såden en "skiftende Flash-baggrund, med tips og tricks, som stadig skifter, som om alt var i skønneste orden.

Der står også at jeg under dette, endelig ikke må slukke for Mediasmart serveren.
Hvordan kommer jeg videre?
 :'( :'( :'(

Mvh Michael

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: HP Mediasmart EX490 hænger under installationen
« Svar #1 Dato: 30 December 2009, 18:53:06 pm »
Hej Michael og velkommen

Er din server oppe at køre 100% ?  for ellers ved jeg ikke om connector softwaren vil installere. Jeg kunne forstille mig at den "snakkede" med serveren under installation.

Jeg går ud fra at det er din klient pc der sidder fast under connector installationen

/Jakob

Maggerholm

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 30 December 2009, 21:45:11 pm »
Puh, der var meget af det jeg ikke forstod.  :)
Tror det var under opdatering af selve WHS softwaren på selve enheden, den hang, altså forbindelsen til Windows Update.

Jeg tog i biffen kl 18.00, og er lige kommet hjem, og nu melder den færdig.
Havde jeg bare været herhjemme, er jeg bange for at min tålmodighed ikke havde rakt, til blot at læne mig tilbage og vente.

Mvh Michael

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 31 December 2009, 07:13:47 am »
Hehe ja det kan være svært at vente..

Men det er super hvis den kører nu  :)

/Jakob

Maggerholm

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 31 December 2009, 12:40:47 pm »
Og det gør den vist.  ;D

Den lagde dog ud med Critical Health, som var fordi Connectorsoftwaren på den første computer jeg installerede på var "out of date".

Fandt andre med problemet, og efter et par uninstalls og genstart af både WHS'en og den pågældende PC forsvandt den fejl.

Der er desuden en "gul advarsel" omkring et McAfee add in, der allerede ligger klar til installation, men ikke er installaret.

Nu er verden af add ins jo lidt fremmed for mig.
Jeg kan forstå at nogle er gratis, og andre koster noget.

Min erfaring med præinstalleret antivirus er, at det kun er en trial, og at man så skal til at rode med, at fjerne det igen.

Nogle der kan af- eller bekræfte om dette McAfee, der følger med EX490 er det fulde program, uden merudgifter tilknyttet?

Mvh Michael

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #5 Dato: 31 December 2009, 13:13:10 pm »
Jeg er 99% sikker på at det er en trial. Jeg ved ikke hvad antivirus software du har på dine pc'er, men Avast har lavet en familie pakke med 1 licens til serveren og 10 licenser til pc'er.

http://www.avast.com/eng/avast-professional-family-pack.html

/Jakob

Maggerholm

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 31 December 2009, 14:21:30 pm »
Jeg har... avast.  :)

Men den er jo gratis til mine PC'er.
Hader at skulle betale til sådan noget der skal fornyes regelmæssigt, og dermed ikke bare er et beløb.
Har været inde forbi Avast, men kunne ikke lige gennemskue, hvad prisen var for WHS udgaven af Avast.

Hvordan er risikoen for skidt og snavs på en WHS i forhold til en alm Windows computer?
Lige pt er den kun Media server, og skal ikke lige i første omgang have torrentklient eller noget som helst med mail eller noget.

Mvh Michael

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #7 Dato: 31 December 2009, 14:41:02 pm »
Kun for Avast whs edition koster det 318.41kr for 1 år. Du kan vælge mellem at købe for 1,2 eller 3 år. - 3 år koster 586.86kr

Familiepakken koster 637.26kr for 1 år.

Du kan jo nøjes med at købe bare til din server og så beholde den gratis version af avast.

Risioken...hm..... tja....... det er sgu et godt spørgsmål - det kan du bedst selv afgøre. Hvis du ikke surfer fra den er det da altid godt, men husk på at den jo har fobindelse til www 24/7.

da avast whs edition er forholdsvis billigt, bruger jeg lidt motto'et: Better safe than sorry  ;D

/Jakob