Forfatter Emne: Home server som husets centrale TV optager og medie center?  (Læst 1609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

leon_cl

• Jeg er ny!
  • *
Home server som husets centrale TV optager og medie center?
« Dato: 06 Januar 2010, 08:49:17 am »
Hej.. FANTASTISK med et godt dansk WHS forum som dette.
Jeg tror at WHS er en af de mest oversete hjælpemidler til det digitale hjem :-)
...og jeg er stadig usikker på hvad det kan bruges til - altså ud over PC backup og NAS til hjemmet.

Jeg har en ide om at få en central enhed til at se og optage TV på (fra boxer) og til at gøre min film samling tilgængelig fra (idag står alle mine DVD'er på en hylde). I hver rum forestiller jeg mig en extender (har i dag XBOX 360), som så kan se live TV via tuner på WHS, optaget TV og film.

Er det noget en WHS kan bruges til?

Kode: [Vælg]
  TV Antenne
       :
      WHS
       :
       :
.......:........
:      :       :
XBOX  Ext.    Ext.
360    2       3

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Home server som husets centrale TV optager og medie center?
« Svar #1 Dato: 07 Januar 2010, 19:46:43 pm »
Hej og velkommen til

Som du selv skriver er WHS god til backup og som en NAS server. - Men den kan bruges til meget mere hvis man har lyst. Du kan tag et kig på www.whsplus.com og se nogle af de add-ins som du kan udvide din WHS med. Men man kan jo også installere andre ting end add-ins....

Lidt info som jeg kun har læst mig frem til over de sidste par år, men ikke selv rigtigt har fået prøvet.
Du kan installere et tv-tunerkort i din WHS og få den til optage tv, som du så kan streame ud til en extender, fx som du selv skriver XBOX 360, PS3 eller noget andet, som kunne være et lille mediecenter, fx som Erik (emm) en Acer Revo.
Så det du søger skulle den gerne kunne gøre.

/Jakob

Ellers venter vi lige på Erik ser tråden, da han er godt fremme med det at streame.  ;)