Forfatter Emne: Endnu en WHSforum hilsen  (Læst 1971 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hellemand

• Jeg er ny!
  • *
  • Captajn Chaos (R.I.P.)
Endnu en WHSforum hilsen
« Dato: 13 Januar 2010, 13:55:28 pm »
Hej alle,

Jeg hedder Helge, og er 40 år.

Godt med et dansk forum om WHS. Jeg har været medlem siden foråret 2009, men skal indrømme at jeg ikke alt for tit har "kikket ind".

Jeg har haft WHS siden den første beta, og har nu skiftet den hjemmebyggede ud med en HP EX490. WHS bruger jeg primært til fildeling, backup og mediestreaming.

Min anbefalinger til addins er:  LightsOut (strømstyring, jeg slukker f.eks. ned om natten) og MyMovies (som jeg bruger til mine DVD film der er blevet rippet til WHS).

Jeg har 2 mediecenter PC'ere i huset (dog har den ene kun tv tuner), så jeg nyder godt at PowerPack 3 til WHS - som automatisk bl.a. kan kopiere mine tv optagelser fra mit mediecenter PC til WHS. Derefter er det muligt at se optaget tv på begge mediecenter pc'ere.

Men vil forsøge at være lidt mere aktiv her på WHSforum ... det kunne jo også være at jeg kunne bidrage med noget  ;)

De bedste hilsner

Helge
HP Mediasmart EX490 (m. E5400 cpu, 6 tb, Add ins: Lights Out, MyMovies, Whiist)

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Endnu en WHSforum hilsen
« Svar #1 Dato: 13 Januar 2010, 21:20:30 pm »
Hej Helge

Jeg ved ikke om jeg skal byde dig velkommen, eller om du skal byde mig velkommen?  :)

Men det glæder mig at en superbruger som dig, har købt en HP EX490. Det gør, at jeg som newbie, må have gjort ret i at bestille en tilsvarende model  ;D

Så jeg syntes bestemt, at du skal hænge noget mere ud herinde, for jeg vil komme med mange spørgsmål undervejs  :D
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

hellemand

• Jeg er ny!
  • *
  • Captajn Chaos (R.I.P.)
« Svar #2 Dato: 13 Januar 2010, 22:13:57 pm »
Hej Ugelvig

He he, nej - den er god nok. Jeg er ny her, så tak for velkomsten.

Jeg er skam ikke mere "garvet" end jeg jævnlig må søge løsninger rundt omkring, og jeg syntes det er en hammer god ide med denne danske forum. Og lad os nu se hvem der først stiller spørgsmål til hvem :)

Tillykke med HP'en, det er en fin lille kasse - som til fulde opfylder mine ønsker. HP's software har jeg ikke rigtig fået kikket på endnu, men mon ikke lidt mere sne vejr kan få bugt med den "mangel" ;)

Jeg har selv været forbi NAS bokse, men har ligesom dig oplevet uheldige ting - som gør at WHS virker lidt mere sikkert.

Men mon ikke vi snakkes ved senere her på WHS forum ...

mvh

Helge

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 13 Januar 2010, 22:24:03 pm »
Jo, snefygningen må godt tage til :D

Jeg syntes bestemt også det er en god idé med dette forum. Jeg tror tiden er moden til WHS for folket. Jeg ved nogen vil mene, at de er folket og har været med siden starten, men nu er det også kommet til os andre. Og ja, vi skulle lige et par NAS's igennem først  ::)

Er der noget du på nuværende mangler i HP'eren?
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

hellemand

• Jeg er ny!
  • *
  • Captajn Chaos (R.I.P.)
« Svar #4 Dato: 13 Januar 2010, 22:50:33 pm »
Havde egentlig håbet på en "forkromet" udgave af Photo Share (eller hvad det nu hedder). Da jeg første gang læste om HP'ernes software, forstod jeg det sådan at man kunne dele fotos til venner og familie "out of the box". Altså istedet for at bruge div. internet tjenester, direkte kunne dele nogle mapper med venner og familie, direkte i maven på HP'en. Derefter havde jeg forstået at maskinen selv kunne sende en mail til den i familien som skulle have adgang, med relevante oplysninger for at logge på og se de "tildelte" billeder. Men jeg har nok misforstået det en smule ;)
Foto delen i EX490, lader en del tilbage af ønske - men måske har jeg bare sat forventningerne for højt. Syntes det er noget bøvlet at tildele speciel adgang - hvorefter brugerne så faktisk får mulighed for at ændre den album man har givet rettighed til ... til public. Altså kan min familie ændre sikkerhedsindstilling på min fotomappe til at alle på nettet i princippet må se den. Ikke så "media"smart syntes jeg ... men det kan også være mig der lige skal nørde lidt mere !?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #5 Dato: 14 Januar 2010, 18:20:48 pm »
Hej Helge og velkommen til  :)

Det er altid dejligt med flere brugere herinde så der er en større skare der kan hjælpe hinanden.

Jeg er helt sikker på at du kan hjælpe herinde, da efterspørgslen på mediecenter, tv-tuner muligheder og streaming metoder bliver mere og mere.

/Jakob