Forfatter Emne: Media Player version (og DLNA)  (Læst 3390 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen-p

• Jeg er ny!
  • *
Media Player version (og DLNA)
« Dato: 19 Januar 2010, 13:23:05 pm »
Jeg er ved at undersøge muligheden for at bruge WHS sammen med mit fjensyn til video streaming.

Jeg har læst at WMP v12 understøtter transcoding af MPEG-4 og det burde derfor være muligt at streame video til fjernsynet.

Hvilken version af WMP er med i WHS (11 (som ikke understøtter transcoding) eller 12)?

Er der nogen der har erfaringer med WHS, Nero Home Media og DLNA video streaming?

Mvh Steen

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Media Player version (og DLNA)
« Svar #1 Dato: 19 Januar 2010, 16:57:34 pm »
Vil det ikke være muligt at upgradere WMP til v. 12? Jeg kunne ikke forestille mig, at MS ikke understøtter sine egne programmer på den måde?!
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #2 Dato: 19 Januar 2010, 19:07:33 pm »
Media player v.12 findes pt. kun til Windows 7. Skulle den på et tidspunkt komme til Windows XP/2003 (som ville være den version der skulle bruges på WHS) ville transcoding delen ikke virke alligevel.

Rent licensmæssigt ville det ikke være muligt for MS at frigive denne funktion til tidligere systemer da de ikke har de codecs der skal bruges. Man skal huske på at Microsoft skal yde support på alle funktioner, og dette ville være umuligt hvis de frigav en funktion baseret på div. codec pakker folk finder rundt omkring på nettet.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 19 Januar 2010, 20:11:29 pm »
Lige nu er det muligt at installere WMP 11 på sin WHS http://wiki.wegotserved.com/index.php?title=Windows_Media_Player_11_on_WHS

Men ellers skal man nok vente på den nye WHS OS som skulle komme engang i år og være baseret på Windows 7 http://www.techradar.com/news/digital-home/next-gen-home-server-based-around-windows-7-501108

/Jakob