Forfatter Emne: stream musik på netværk  (Læst 1553 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

shearer

• Jeg er ny!
  • *
stream musik på netværk
« Dato: 12 Oktober 2011, 12:36:39 pm »
Hej

jeg har brug for lidt hjælp. har haft min whs i lidt over 1 års tid nu. Men jeg har stadig et problem der driller mig, og jeg kan ikke finde den korrekte løsning.

Netværket i hjemmet består af 5 computere, som køre netværk via min d-link 655 router,. til den er min whs også tilsluttet.

Jeg har smidt alt vores musik i music mappen på whs. Mit problem er så at jeg kan ikke få vist musikken korrekt på de 5 andre computere. jeg har prøvet med media player og itunes.

Jeg åbner media player eller itunes og vælger så at den skal overvåge min music mappe på whs og trykker gem. Når den så har stået noget tid og lagt alt musikken ind. Kan jeg fint afspille det osv.

Mit problem opstår nu, når jeg så fx vil ligge et nyt album på min whs. Dette virker også fint, og jeg kan fint se og afspille de direkte på min whs.

MEN selvom media player eller itunes står til at overvåge music mappen på whs, så smider den ikke de nye album ind.

for at få det til at virke, skal jeg fjerne mappen fra overvågede mapper så den også sletter alt musik. og ligge det hele ind igen. og det tager altså lidt over 1 timer hver gang.

Gør jeg noget forkert eller findes der en bedre løsning ?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: stream musik på netværk
« Svar #1 Dato: 18 Oktober 2011, 08:32:57 am »
Har ikke lige et svar på det.... men det lyder mere som en klient problem, som om den ikke opdaterer sin musik liste.

Hvor lang tid får serveren lov til at tænke efter du har smidt en ny musik fil ind? mener jeg kan huske at min nogen gange skulle bruge lang tid på at opdatere sig selv

shearer

• Jeg er ny!
  • *
Sv: stream musik på netværk
« Svar #2 Dato: 21 Oktober 2011, 10:16:27 am »
lige pt. står den til at opdatere en gang om dagen. og selvom jeg venter flere dage, så er de ikke tilføjet.

Jeg har testet præcis det samme på 3 forskellige computere, der alle er på netværket.

mon der kan være noget der skal åbnes på routeren ?