Forfatter Emne: Synology NAS  (Læst 1764 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

trueman2000

• Jeg er ny!
  • *
Synology NAS
« Dato: 29 November 2009, 00:27:31 am »
Hejsa, jeg er ny her i forumet, og hører nok heller ikke hjemme her da jeg kører Unix på min NAS ;D

Men det er jo også dét der er galt.. Jeg vil rigtig gerne skifte til WHS men kan ikke finde nogen oplysninger på nettet om det kan lade sig gøre..

Jeg har en Synology CS 406... Jeg er ligeglad med om den så skal Crackes for at det kan køre, bare det kommer til at virke... eller skal jeg købe en ny??

Mvh
CD

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Synology NAS
« Svar #1 Dato: 29 November 2009, 05:54:35 am »
Hej CD

Du skal købe en ny  :)

Din Synology har ikke nok ram. Jeg vil personligt mene at WHS skal have min. 1 GB ram og din NAS har kun 128mb. Processoren er heller ikke helt kraftig nok, desværre.

Så må du jo se om du vil købe en færdiglavet WHS eller selv samle en, hvis du da skal have en ny.

/Jakob

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: Synology NAS
« Svar #2 Dato: 13 Januar 2010, 21:43:30 pm »
@Trueman, jeg ved ikke om du har droppet idéen eller er kommet videre med det. Min jagt rundt på Internettet i forbindelse med WHS og min Maxtor Shared Storage II, der er stået af, har givet mig en smule viden omkring dette emne. Alle er enige om at de prefabrikerede NAS bokse som private køber ikke er kraftige nok til at køre WHS. Kigger du på Microsofts egen hjemmeside, vil du komme til det samme. De små NAS bokse kan dog tweakes/crackes til andre versioner af Unix eller Linux. Du skal op i desiderede profesionelle NAS løsninger, der oftes er med f.eks. Microsoft Server 2003. Eller du skal vælge de store løsninger fra f.eks. www.thecus.com eller www.qnap.com - Men så kan du lige så godt købe en server specifikt til WHS  ::)
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!