Forfatter Emne: [LØST] Remote Access virker / virker ikke?  (Læst 4260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen-p

• Jeg er ny!
  • *
[LØST] Remote Access virker / virker ikke?
« Dato: 08 Februar 2010, 22:31:27 pm »
Jeg har udfordringer med min Remote Access fra sthomasberg.homeserver.com, da det somme tider viker og ander gange (for det meste) ikke virker.

I network Health har jeg orange ikon, med beskrivelse "Network at risk", og klikker jeg på det får jeg beskeden "Verifying port forwarding for your router failed".

Under settings > Remote Access står den lang tid og siger Verifying Connection - for efter et stykke tid at sige "Available" - det får dog ikke tingene til at virke eller status til at ændre sig i network health.

En "turn off" og "turn on" får network health til at gå i grøn og jeg kan logge ind remote. Jeg kan se filer men forsøger jeg at logge på WHS Console, så bliver der time-out og IE kan ikke vise siden. Derefter kan jeg ikke logge ind igen.

Jeg har lavet port forward på 80 og 443, samt enablet UpNP.

Nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve for at få det til at virke?

Mvh Steen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: Remote Access virker / virker ikke?
« Svar #1 Dato: 09 Februar 2010, 05:46:26 am »
Hej Steen

Du skal forwarde port 3389 (remote desktop) og prøv også 4125 (Remote Web Workplace).

Husk at tjekke windows firewall'en på whs om portene er åbne

/Jakob

« Senest Redigeret: 09 Februar 2010, 06:02:06 am af Jakob »

steen-p

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 09 Februar 2010, 08:56:26 am »
Port 3389 og 4125 har jeg også fået forwardet. Har samtidigt prøvet at slå UPnP fra. WHS har selv sørget for at de nødvendige porte er åbnet, så ..... ?

Mvh Steen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 09 Februar 2010, 16:34:53 pm »
hmm.. man kan vist køre en repair, hvis du kan tilgå din whs via consolen, så under settings-> remote access er der en repair knap, måske det kan hjælpe

/Jakob

steen-p

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #4 Dato: 09 Februar 2010, 21:06:16 pm »
Tak til Jakob for gode ideer!

Jeg har fået styr på port forwarding (ved ikke om det var de to port til Remote Desktop eller det var at slå UPnP fra der gjore det). Nu er "Health" hele tiden grøn og den meddeler ikke om fejl ved port forwarding.

Problemet er der dog fortsat.

Hvis jeg i konsollen under Settings -> remote access -> domain name details kører en refresh, så får jeg 4 grønne flueben. Derefter virker web access i ca. 30 - 60 sekunder hvor jeg kan hoppe rund på siderne (incl P80 add-in). Eneste der ikke virker er "Connect to your Home Server" - der er en time out fejl. Jeg komme tilbage til web-siderne igen. Men efter de 30-60 sekunder på websiderne er det somm om "web-serveren" timer ud, og efter et stykke tid siger IE "IE kan ikke vise websiden". En refresh på IE giver samme resultat.

En refresh via konsollen under Domain Name Details gør at refresh på IE giver adgang til web-siderne igen - efter 30 - 60 sekunder så er der lukket igen..... og sådan kan det fortsætte i en uendelighed ;-)

Ved ikke om det kan være en begræsning i trial versionen?

Mvh Steen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #5 Dato: 09 Februar 2010, 21:15:28 pm »
lyder da lidt underligt, kan det mon være en add-in? fx P80 ? jeg ved det ikke, men måske kan du prøve at afinstallere nogle af dem

/Jakob

steen-p

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 09 Februar 2010, 21:18:22 pm »
P80 er først lige kommet på her til aften, så det kan ikke være den.

Får skive med licens i morgen og skal reinstallere. Jeg krydser fingre for det så bare virker.

..... men det kunne jo være der var nogen der havde været ud for noget lignende.

Mvh Steen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #7 Dato: 09 Februar 2010, 21:26:14 pm »
Jeg krydser fingre for dig... :)

Ellers lige en sidste ting du kan prøve. Har du prøvet at tilgå den via dens lokale ip, måske 192.168.1.XX og så se om den giver samme fejl

/Jakob

steen-p

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #8 Dato: 09 Februar 2010, 21:47:53 pm »
God ide - 192.x.x.x spiller bare. Remote desktop fungerer også fra webben og websiderne bliver ved med at spille.

Jeg er almindelig bruger hvad angår PC'er, novice hvad angår WHS, så hvad det betyder kan jeg ikke tolke.

Det frikender vel routeren, forstået på den måde at den godt kan håndtere trafikken? Tilbage er vel port forwarding og resten af det store net på den anden side af routeren?

Mvh Steen

steen-p

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #9 Dato: 09 Februar 2010, 22:04:10 pm »
Det virker  ;D

Jeg havde for hver port forwarding også angivet triggerport nummer (Thomson TG784) - angives på samme linje som forwardingen. Det har jeg fjernt så der nu kun står "fra - til"  for hver port - og nu spiller det uden det går død. Remote Desktop virker nu også over ekstern web!!!

Endnu engang tusinde tak for hjælpen Jakob!!!!!

Mvh Steen

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #10 Dato: 10 Februar 2010, 08:32:45 am »
Det er super at du har fået det til at virke  :)

Hvis du vil markere emnet som "løst", vil det være en god hjælp til med-whs-brugere. Hvis du ikke ved hvordan kan du kille på linket i min signatur.

/Jakob