Forfatter Emne: RAM til HP EX490  (Læst 8666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: RAM til HP EX490
« Svar #15 Dato: 27 August 2010, 15:40:23 pm »
Hej Oldboy67

Serveren er genstartet et par gange og er oppe at køre 24/7  :)

Min server laver ikke "meget" andet end at fungere som mediaserver og backupserver på mit netværk. Så det er begrænset, hvad den afvikler af applicationer hele tiden (som Exchange, web eller database server). Derfor mærker jeg ikke meget til RAM upgraderingen i dagligdagen, når jeg logger på serveren via mstsc eller consol. MEN afspilles der en film på mediacentret samtig med, der skal laves en backup på en laptop og jeg lige skal logge på, for at se noget på serveren, så kan jeg mærke det. Den er blevet væsentlig mere "frisk" til at afvikle mange ting eller store filer end den var før. Skulle den samtidig afvikle en stor del "baggrunds" apps, ville jeg ikke være i tvivl 1 sek. Så jeg er godt tilfreds med at have de 4 GB RAM i den.

Skulle jeg vælge mellem CPU eller RAM, ville jeg vælge CPU frem for RAM, for netop til mit behov giver det mest "value for money", men havde jeg til begge dele, ville jeg bestemt gøre det. Der er MEGET stor forskel på en standard EX490 og en tweeked som min  ;D
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Oldboy67

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #16 Dato: 25 September 2010, 14:54:48 pm »
Min server laver ikke "meget" andet end at fungere som mediaserver og backupserver på mit netværk. Så det er begrænset, hvad den afvikler af applicationer hele tiden (som Exchange, web eller database server). Derfor mærker jeg ikke meget til RAM upgraderingen i dagligdagen, når jeg logger på serveren via mstsc eller consol. MEN afspilles der en film på mediacentret samtig med, der skal laves en backup på en laptop og jeg lige skal logge på, for at se noget på serveren, så kan jeg mærke det. Den er blevet væsentlig mere "frisk" til at afvikle mange ting eller store filer end den var før. Skulle den samtidig afvikle en stor del "baggrunds" apps, ville jeg ikke være i tvivl 1 sek. Så jeg er godt tilfreds med at have de 4 GB RAM i den.

Faldt over et godt tilbud på KVR800D2N6/4G så jeg fik sat de 4GB i min X510 i går og er - indtil videre - også meget tilfreds med resultatet. Serveren virker generelt meget mere responsiv. Login via konsol og remote connection føles også hurtigere.

Citér
Skulle jeg vælge mellem CPU eller RAM, ville jeg vælge CPU frem for RAM, for netop til mit behov giver det mest "value for money", men havde jeg til begge dele, ville jeg bestemt gøre det. Der er MEGET stor forskel på en standard EX490 og en tweeked som min  ;D

Skal have besluttet mig for hvilkenaf de kompatible CPU'er der pt. har den bedste ydelse i forhold til prisen.
Den skal helst heller ikke forøge elforbruget alt for meget... og ikke blive for varm!

Vil jo gerne have hardwaren klar til den nye version af WHS :-)

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
CPU
« Svar #17 Dato: 26 September 2010, 09:27:06 am »
Godt at høre, at det bare spiller med den RAM blok i. Er stadig godt tilfreds med min upgrade også. Kan stadig ikke helt forstå HP, at de ikke har lavet en version med 4 GB RAM og en fornuftig CPU  ???

Med hensyn til CPU, så er der næsten ingen begrænsninger. Der er jo nogle, der har forsøgt sig med en Quad Core...  ::)
/Ugelvig

grove

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #18 Dato: 11 Juli 2011, 10:52:43 am »
Vækker lige en gammel tråd til live :-)

Jeg vil gerne opgradere med X510 til 4 GB ram - men ovenstående er ikke længere på markedet... Kan jeg bruge denne i stedet: KVR1066D3S7/4G ??

/Jon

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #19 Dato: 11 Juli 2011, 12:33:26 pm »
Den du linker til er en DDR3 RAM, hvilket ikke vil virke i maskinen, da den understøtter DDR2 - desværre.

Jeg havde også selv lidt problemer med at finde dem. Har du kontrolleret Ebay og evt. QXL???
/Ugelvig

grove

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #20 Dato: 12 Juli 2011, 09:56:05 am »
Tak for svaret...

Jeg har søgt lidt rundt omkring - og er alle steder løbet ind i, at produktet er "out-of-stock". Hmm...

Edit: har nu fundet denne: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280578135985&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123
Måske den kan bruges? Det er der én, der mener her: http://www.mediasmartserver.net/forums/viewtopic.php?f=25&t=10512

Nogle gæt på, om det er forsøget værd??
« Senest Redigeret: 12 Juli 2011, 10:05:39 am af grove »

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #21 Dato: 13 Juli 2011, 11:17:29 am »
Nu kender jeg ikke lige PKR RAM  :o

Men ud fra specs ser det rigtig nok ud. Der står dog intet om unbuff/buff eller ECC. Men så må man jo formode at de er unbuffed og non-ECC, hvilket de også skal være.  ???

Men for 500 pisk, er det nu MEGET billigt...  8)
/Ugelvig

grove

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #22 Dato: 14 Juli 2011, 09:47:14 am »
Nu er det bestilt - så bliver det spændende om det virker i min X510 :-)

Opdaterer her med status...

grove

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #23 Dato: 21 Juli 2011, 14:00:14 pm »
Så ankom de - og er nu monteret i min X510 - og virker!! Så 4 GB ram for under 500 kr... :-)