Forfatter Emne: WHS som DVD-afspiller  (Læst 1576 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

brinky

• Jeg er ny!
  • *
WHS som DVD-afspiller
« Dato: 26 Februar 2010, 23:16:25 pm »
Lige et simpelt spørgsmå fra en newbie, som først skal til at igang med finde hardware, da jeg har vundet en WHS-licens.

Har pt. ikke DVD-afspiler i stuen, og min tanke er, at købe en AsRock NetOp ION 330, som skulle være billig i strøm.
Den vil jeg så sætte op i stuen og forbinde til min fladskærm med HDMI.

Men det store spørgsmål er kan WHS'en fungere som simpel DVD og eller BlueRay-player?
Vil selvfølgelig også bruge den som NAS mv.
Et andet dumt spørsmål er om jeg kan bruge den som almindelig klient til f.eks. internet adgang i stuen.

Hvis nogen har alternative forslag til hardware er de meget velkomne... ønsker i første omgang ikke at bruge en formue projektet.

PFT

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: WHS som DVD-afspiller
« Svar #1 Dato: 28 Februar 2010, 08:13:29 am »
WHS er ikke ment som værende mediaafspiller men mere som værende mediaserver. Altså til at streame / transcode materialer til f.eks. en PS3, Xbox eller mediaafspiller, som den du henviser til. Jeg ville personligt ikke bruge en WHS som klient, det er den for "langsom" til. Og den bygger på på Windows Server 2003, som ikke egner sig til Internet surfen eller klient funktioner. En af fordelene ved WHS er jo duplikeringen af filer over på flere fysiske diske. Den ASRock er svjv. "kun" udstyret med én HD så der skal sættes eksterne diske på før den får fuld udnyttelse af sikkerheden.

Mit forslag vil være den ASRock som afspiller i stuen, og f.eks. en gamml computer som hjemmeserver et andet sted i huset. Eller købe noget nyt strømbesparende hardware hjem til server.

Herhjemme har vi en PS3 som mediaafspiller i stuen. Den kan afspiller DVD og BlueRay uden probs. Endvidere kan den via serveren afspille musik, film og billeder. Skulle man have det behov, kan den jo også bruges til spillekonsol  ;)

Derudover har vi en HP EX490 som server. Den er så udstyret med lidt extra diske og en anden CPU. Samlet pris for afspiller og server inkl. licens ca. 7.200,- En kombination, jeg er godt tilfreds med og ikke kostede en "bondegård".
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!