Forfatter Emne: HP Mediasmart som print server?  (Læst 2485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

leon_cl

• Jeg er ny!
  • *
HP Mediasmart som print server?
« Dato: 18 Marts 2010, 17:40:36 pm »
Tænker på at købe en HP Mediasmart server, men hørte lige for nyligt at USB portene kun kan bruges til storage udvidelse og tilsltning af eksterne storage enheder, og altså ikke f.eks. printer.
Kan det virkelig pass? Har nogen gjort sig nogle erfaringer? Kan dette problem løses på en anden måde?
Hilsen Leon

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: HP Mediasmart som print server?
« Svar #1 Dato: 18 Marts 2010, 18:45:01 pm »
Hej

Det er ikke noget jeg har hørt før. Har både prøvet med digitalkamera og kortlæser uden problemer. Umiddelbart ville jeg mene, at USB porten er som enhver anden USB port på en WS2003 - Både på godt og ondt.

Jeg vil lige prøve at kigge lidt nærmere på www.mediasmarthome.com
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

leon_cl

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 18 Marts 2010, 18:56:06 pm »
Det er i dette CNET videoreview de fortæller at portene ikke kan bruges til at tilslutte printer:
http://cnettv.cnet.com/2001-1_53-50078712.html

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #3 Dato: 18 Marts 2010, 19:01:20 pm »
Jeg må på jagt efter et USB kabel. Har lige smidt min USB Flash i, det fungerede også...   ???
/Ugelvig

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #4 Dato: 18 Marts 2010, 19:16:12 pm »
Sakset fra HP's egen hjemmeside...

Q. Can a printer with a USB connection be attached to the HP MediaSmart Server?  

A. Windows Home Server does not support printer sharing. That said, most printers today offer network capabilities.

Altså er det ikke MSS, der er et problem, men WHS. Det lyder nu bare strange...  ???

Edit: Ifølge MS forum er det ikke umuligt at sætte en printer op lokalt på WHS og dele den som en netværksprinter - De fraråder bare at gøre det, da man skal over fjernskrivebord for at gøre det...  ::)

http://social.microsoft.com/Forums/en-US/whssoftware/thread/ae7bb8f9-5e04-4957-8033-c0e0d56403ef
« Senest Redigeret: 18 Marts 2010, 19:19:17 pm af Ugelvig »
/Ugelvig

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #5 Dato: 19 Marts 2010, 09:30:38 am »
Jeg tror ikke HP ligger nogen begrænsninger på deres usb porte, det skulle da være mærkeligt hvis de gjorde.

Jeg har selv installeret en Canon Pixma MP750 usb printer på min hjemmebyggede whs og det virker fint.

Jeg bruger denne guide til klienterne http://social.microsoft.com/forums/en-US/whssoftware/thread/8f354718-c9c0-4849-8c13-bf9b78f1e07d/ . Virker på Vista og Windows 7, ved ikke med xp.

/Jakob

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #6 Dato: 19 Marts 2010, 18:25:13 pm »
Jeg kan ikke forstille mig at der ligger begrænsninger på HP´s USB porte. USB er en ret universal standard så en sortering ville skulle ske på enhedsniveau hvilket virker utænkeligt.

Det man skal være opmærksom på er at der er kæmpe forskel på hvad WHS kan og hvad der er supporterede funktioner. Printer tilslutning er ikke en supporteret funktion, ej heller er tilgang via fjernskrivebord. HP er naturligvis nød til at tage højde for dette da de ellers ville skulle tage sag af tusindevis af support henvendelser omkring printer og netværksopsætning.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #7 Dato: 18 April 2010, 21:53:29 pm »
Hej

Jeg har 2 printere på min WHS som den styrer suverænt, og så har jeg sat 4 andre WHS op alle med printere, dog lan (rj45)

Jeg har haft flere problemer med USB printeere, dog af ældre fabrikat, ikke med nye printere.

Jeg anbefaler dog klart lan printere, de er direkte til at sætte op.

Hilsen
Hjalmar