Hej.
Jeg er helt ny udi WHS-brugen... men jeg har altså nogle gevaldige problemer med at få det til at "spille" som jeg gerne vil.
Jeg har en HPX510 + helt ny Cisco router.
Givetvis er en del af forklaringen, at jeg ikke forstår de ord, der skal bruges... men jeg prøver mig lidt frem.
Ét af mine problemer er opsætningen af "remote access" i WHS-consollen. Som jeg læser det, så skal denne remote access være aktiveret for at man kan streame videoer (lagrede film) fra sin server til en PC'er (eller en blue-ray afspiller med forbindelse til TV-et... ?)
Når jeg prøver at aktivere "Remote access" kommer der 3 meddelelser:
- Verifying remote Website available locally: her får jeg et "tjek"-tegn (altså OK)
- Configuring your router using UPnP standards:her får jeg et "udråbsregn" (altså "ikke så godt")
- veryfying that your router remote web site is available from the internet: her får jeg er "rødt kryds" (altså: duer ikke...)
Jeg har været inde i opsætningen på min router og set, t Upnp er aktiveret - og det er den ! Det gør i øvrigt ingen forskel på fejlmeddelelserne, om den er aktiveret eller ej ?
Nå - men jeg er simpelthen ved at være så håbløst frustreret over det hér - dels frustreret over, at jeg ikke kan finde ud af det... men også ganske frustreret over, at man skal være it-nørd for at kunne sætte sådan noget op. Kan det da for pokker ikke være muligt for software og hardware producenter, at lave noget, der er nemt for helt almindelige mennesker at finde ud af... hvorfor fa'n skal det være så kompliceret ?
Nå - men jeg håber, at der er nogen her på siden, der kan hjælpe - og har tålmodighed til at hjælpe mig... :-)
PS: venligst ikke en løsning der siger noget i retning af: "Tjek at port et-eller andet i routeren er åben..." for jeg aner ganske enkelt ikke, hvordan jeg skal tjekke dette !" :-)
på forhånd mange tak for hjælpen... jeg vender helt sikker tilbage med en række andre spørgsmål :-)