Forfatter Emne: PS3 Server  (Læst 3911 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
PS3 Server
« Dato: 14 April 2010, 20:47:40 pm »
Ja, som topic siger så drejer det sig om PS3 Server addin. Jeg har i lang tid benyttet det med stor succes og ikke haft problemer med hverken avi, mpg, iso eller mkv filer. Nu har vi så fået nyt tv, der gerne vil have Full HD kvalitet fra PS3'eren. PS3 Serveren går nu ned, når det drejer sig om mkv og iso filer, der alle kan leveres (transcodes) i Full HD. Andre filer som avi og mpg, der ikke er i Full HD kvalitet er intet problem at transcode. Har andre oplevet noget lignende eller er min problemstilling ikke korrekt antaget, da PS3 Serveren altid sender i højeste kvalitet mulig?

Jeg er forvirret...  ???
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
Sv: PS3 Server
« Svar #1 Dato: 15 April 2010, 22:16:50 pm »
Nu har jeg forsøgt med flere forskellige filer af både iso og mkv. Nogle vil den godt transcode andre ikke. Kan det være noget med 720 vs. 1080? Endvidere har jeg fulgt med i RAM forbruget, den makser mine 2 GB ud og ligger meget tæt på de 100.000 kb/sec som mit netværk kan levere. PS3'en er tilsluttet min gamle router, der kun kører 100 mbit.

Så nu har jeg bestilt mere RAM og en anden router  ::) Kan det være filerne der er ødelagte?
/Ugelvig

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #2 Dato: 24 April 2010, 07:38:54 am »
Så er der kommet mere RAM i serveren og neværket er nu Gigabit hele vejen rundt, men lige lidt hjalp det. PS3 Serveren fejler stadig ved store ISO og mkv filer. Især DVD ISO og 1080 mkv'er. PS3 Serveren lukker simpelthen ned, og selve PS3'en melder om netværksfejl, fordi den mister forbindelse til PS3 Serveren.

Kan det være en fejl i selve PS3 Serveren? Jeg er virkelig på bar bund her...  ??? ??? ???
/Ugelvig

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #3 Dato: 24 April 2010, 11:46:53 am »
Ja det er sgu et godt spørgsmål.......

En lidt vild teori kunne være at selve onboard netkortet ikke er godt nok til at yde så meget. Jeg ved at jeg skiftede til et pci netkort fordi at det der var onboard på min gik død, da jeg skulle lave første backup af en pc.

/Jakob

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #4 Dato: 04 August 2010, 11:38:32 am »
For god ordens skyld, kan jeg tilføje at PS3 Media Server add-in er blevet afinstalleret og selve PS3 Media Serveren updateret til v. 1.2 Beta, og det fungere upåklageligt med .mkv filer. Eneste problem stadig er .iso filer.

Jeg lever med .iso filerne, de kan nemt og smertefrit ændres til andre fil typer  ;)
/Ugelvig

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #5 Dato: 17 August 2010, 11:42:03 am »
Efter list søgen på div. fora, har jeg ændret opsætningen i PMS til at benytte TsMuxer fremfor MEncoder. Dette skulle gøre transcoding unødvendig og kun uploade filen til PS3'en. Altså ingen encoding på serveren først. Nu må vi se om det også gælder med de store 1080 .mkv'er  :)
/Ugelvig

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #6 Dato: 17 August 2010, 11:59:51 am »
Hej

Hehe, du er nok den beste problem knuser, på med spørgsmålet, og frem med 2-3 svar på det  ;D

/Hjalmar

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #7 Dato: 17 August 2010, 12:38:27 pm »
Hej

Hehe, du er nok den beste problem knuser, på med spørgsmålet, og frem med 2-3 svar på det  ;D

/Hjalmar

Tak, tak  ;D

Jeg har også kun upgraderet CPU'en og RAM-blokken. Hele netværket er ændret til 1Gbit. Og nu viser det sig, at det er et indstillingsparameter  ::)

Men de andre ting, var nu rare at få udskiftet også. Fruen syntes jo også det var irreterende at filmen hakkede, så...  :P
/Ugelvig

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #8 Dato: 17 August 2010, 13:30:47 pm »
Jeg har trukket kablerne i huset, men mangler dog switchen, jeg arbejder på at finde en god, men samtidig heller så det koster en bondegård.
Så når det er gjort som du siger, så er prisen spisbart for konen også, ikke at hun har så meget at skulle have sagt, det har hun opgivet for mange år siden  :D

/Hjalmar

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #9 Dato: 17 August 2010, 14:01:32 pm »
Jeg har 2 stk. af denne i mit setup, den kan jeg kun anbefale  :)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=48383
« Senest Redigeret: 17 August 2010, 14:03:28 pm af Ugelvig »
/Ugelvig

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #10 Dato: 20 August 2010, 14:44:37 pm »
Hej Ugelevig

Hvorfor 2?

Jeg har kun brug for en, til gengæld skal jeg bruge en 16 ports.

Måske 2, splittet ud på 2 porte på routeren. Så kan jeg lave noget QOS, sikkert net og usikkert på den ene.

/Hjalmar

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #11 Dato: 22 August 2010, 16:15:12 pm »
Kunne godt være vi snart, skal dele tråden op  ::)

Jeg har to stk. fordi det er i to bygninger. Så det hele er ført sammen via et indføringsrør i gårdspladsen.

De kan jo fåes som managed porte, hvor du kan styre hvad der må gå hvorhen. Den fåes også i en 16 eller 32 ports, så det...
/Ugelvig