Forfatter Emne: EX490 kan ikke findes på netværket  (Læst 5899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
EX490 kan ikke findes på netværket
« Dato: 21 April 2010, 20:01:15 pm »
Hejsa

Jeg fik en Ex490 for 1½ måned siden..men da jeg alligevel har skulle have ny router mm har jeg ventet med at sætte den op til nu.

Glad pakker jeg den ud og sætter en ny indkøbt 1TB disk i, sætter den op 1 meter fra min router, netkabel i en af routerens porte og derefter noget strøm på. Jeg tænder den og venter de der 60 sekunder inden jeg gør videre.

Jeg lægger cd'en med WHSCONNECTORINSTALL.EXE på i min computers drev (Stationær HP computer med WIndows 7.)
Installationen starter op med at prøve at finde serveren. Allerede der går det galt. Jeg får følgende fejlbillede

Jeg har prøvet at disable Windows firewall hvilket ikke gjorde nogen forskel.
Jeg har prøvet at disable mcafee virusscan hvilket heller ikke hjalp
Jeg har prøvet fra min laptop (som også kører Windows7) og den kan heller ikke.
Jeg har prøvet at tage den ekstra disk ud jeg satte i. Det hjalp heller ikke

Nu er jeg lidt på bar bund.
Jeg har tjekket at min router har DHCP enabled. Det har den helt sikkert da 2 af mine computere får tildelt ip adresser. Jeg kan ikke se i routerloggen at nogen enheder prøver at få en IP, så jeg tror det er noget med at den ikke kommer på overhovedet.

Nogen der har lignende erfaringer`?? Jeg er ved at gå Amok over det :-)

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
Sv: EX490 kan ikke findes på netværket
« Svar #1 Dato: 21 April 2010, 20:39:09 pm »
Hej og velkommen til

Jeg tror det er fordi din cd connector software ikke er kompatibel med Windows 7. Prøv at downloade softwaren herfra http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=58653b84-11d4-4148-ad11-10b1c0f85cd3 og se om det hjælper

/Jakob

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #2 Dato: 21 April 2010, 20:51:33 pm »
Hej og velkommen til

Jeg tror det er fordi din cd connector software ikke er kompatibel med Windows 7. Prøv at downloade softwaren herfra http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=58653b84-11d4-4148-ad11-10b1c0f85cd3 og se om det hjælper

/Jakob

Det hjalp desværre ikke.....Jeg er ved at give helt op....

Det er da korrekt at serveren skal sættes ind i en router som ens klient pc også har adgang til ik?

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #3 Dato: 21 April 2010, 21:13:29 pm »
Er der noget man kan gøre for at tjekke at selve serveren virker eller at udelukke at det er noget routermæssigt. Man kan jo ikke sætte et kabel direkte fra computeren til serveren...det kræver jo at det kommer igennem en enhed som kan fungere som DHCP server.

Serveren kræver da at den får en IP fra en router ik?

Eller har den en default IP??

Mine computere sidder på 192.168.0.X og subnet 255.255.255.0 Hvis serveren som standard sidder på et andet subnet  kan det vel være et problem?

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #4 Dato: 21 April 2010, 21:53:27 pm »
De tre blå dioder i fronten, hvordan lyser de? Det kunne jo være, at der er en fejl på maskinen og at den ikke booter ordentlig op.

Det undre mig, at du ikke kan se den på DHCP tabel i routeren. Den er nemlig sat op til at få IP automatisk fra start.

Men den er MEGET langsom til at boote op  :-\
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

thjalmar

• Administrator
  • Hardcore medlem
« Svar #5 Dato: 21 April 2010, 22:53:06 pm »
Hej

Jeg tror ikke det er der det er. Først, så har det ikke noget med routeren at gøre, det kommer du til senere når du har fået kontakt til WHS.
Jeg vil mene det er opdateringer på WHS der skal være tilstede. WHS uden opdateringer har svært ved at connecte med Windows 7.
Men det er som sagt en idee.

Hilsen
Hjalmar

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #6 Dato: 22 April 2010, 08:46:52 am »
Hej

Jeg tror ikke det er der det er. Først, så har det ikke noget med routeren at gøre, det kommer du til senere når du har fået kontakt til WHS.
Jeg vil mene det er opdateringer på WHS der skal være tilstede. WHS uden opdateringer har svært ved at connecte med Windows 7.
Men det er som sagt en idee.

Hilsen
Hjalmar

OK, så jeg skal prøve at grave en XP computer frem af gemmerne og bruge den til at få serveren startet op?

Jakob

• Administrator
  • WHS fanatiker
« Svar #7 Dato: 22 April 2010, 16:36:17 pm »
Har du haft din WHS til at stå tændt et par døgn? med tilgang til internettet?

Din WHS server skal være opdateret med Power Pack 3 før den finder en Windows 7 klient. Men det kan godt tage mega lang tid for den at opdatere sig selv, for den skal vel restarte nogle gange.

/Jakob

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #8 Dato: 22 April 2010, 19:01:34 pm »
Nu har jeg så prøvet fra en XP pc istedet og det gjorde INGEN forskel desværre

Jeg har optaget et lille filmklip hvor man kan se hvordan det ser ud. Jeg ved ikke om de der 2 lamper foran skal blinke eller ej. Men sådan ser de altså ud fra den er tændt...ikke nogen blinken overhovedet bare tændte hele tiden.

View My Video

Jeg har haft den tændt af flere omgange nu...og tilsammen vel 5 timer...

Giiisp hvor trænger jeg til at det virker...

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #9 Dato: 22 April 2010, 19:24:31 pm »
Hejsa

Jeg bemærker at du skriver du i din router kan se at dine PC klienter har fået en ip. Hvis ikke din WHS er at finde på din "DHCP Table" har den ikke fået tildelt en IP adresse, og så kommer du helt sikkert ikke i kontakt med den.

Hvis du fortæller hvilken router du har er det muligt at guide det rigtige sted hen og tjekke.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Min NAS: Synology DS-210J, 2*1,5TB WD Greenpower

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #10 Dato: 22 April 2010, 20:10:09 pm »
Hejsa

Jeg bemærker at du skriver du i din router kan se at dine PC klienter har fået en ip. Hvis ikke din WHS er at finde på din "DHCP Table" har den ikke fået tildelt en IP adresse, og så kommer du helt sikkert ikke i kontakt med den.

Hvis du fortæller hvilken router du har er det muligt at guide det rigtige sted hen og tjekke.

Det er en D-Link DIR 635, faktisk sådan en her  http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarousel&cid=1197319392415&p=1197318959116&packedargs=ParentPageID%3D1197318959074%26TopLevelPageProduct%3DConsumer%26locale%3D1195806935729%26packedargs%3DProductParentID%253D1197318823906&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #11 Dato: 22 April 2010, 20:37:53 pm »
Fantastisk router. Jeg havde selv samme model for et par år siden, men skiftede den da den ikke havde gigabit switch. Siden har jeg været 5-6 routere igennem uden at være tilfreds.

På trods af min begejstring kan jeg ikke huske menuerne og manualen er ikke så præcis som man kunne ønske sig. Jeg kan dog se at der på samme side som der kan laves "DHCP Reservation" bør være en liste med overskriften "Number of dynamic DHCP Clients". Hvis du kan finde denne kan du se om din WHS har fået tildelt en IP adresse af din router.

Min WHS: WHS 2011, Core i3-2100T, Intel DH67CF, 8GB DDR3 ram, 4*2TB Seagate LP , Fractal Array R2.

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #12 Dato: 22 April 2010, 20:51:23 pm »
Altså maskinen booter ikke ordentlig op. Alle 3 dioder skal lyse. Endvidere der skal komme lys i de HD Slots der benyttes. Blinker dioden ved HD slots er det fordi disken endnu ikke er en del af selve serveren.

Du kan se selve User Guiden her http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01868379.pdf på side 4, er der en gennemgang af de forskellige dioder og deres betydning. I dit tilfælde er det Server Healty dioden, der ikke lyser. Altså er maskinen ikke bootet korrekt op. Hvad det skyldes kan være svært at sige. Jeg syntes at kunne huske at min lyste konstant under selve installationen af softwaren. Måske nogle af de andre MSS ejere kan huske det?

Så vent lige lidt med svar på selve netværksdelen, vi skal lige have serveren på nettet først  ::) ;)
« Senest Redigeret: 22 April 2010, 20:55:48 pm af Ugelvig »
/Ugelvig

Biostar

• Global Moderator
  • Senior medlem
    • MediaCenterlog.info
« Svar #13 Dato: 22 April 2010, 20:57:28 pm »
Så vent lige lidt med svar på selve netværksdelen, vi skal lige have serveren på nettet først  ::) ;)

Det var præcis min pointe  ;)

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #14 Dato: 22 April 2010, 21:04:50 pm »
I know. Var også lidt mere en "provokation" til de to orakler  :P ;D :D
/Ugelvig