Forfatter Emne: EX490 kan ikke findes på netværket  (Læst 5916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
Sv: EX490 kan ikke findes på netværket
« Svar #15 Dato: 22 April 2010, 21:16:52 pm »
Fantastisk router. Jeg havde selv samme model for et par år siden, men skiftede den da den ikke havde gigabit switch. Siden har jeg været 5-6 routere igennem uden at være tilfreds.

På trods af min begejstring kan jeg ikke huske menuerne og manualen er ikke så præcis som man kunne ønske sig. Jeg kan dog se at der på samme side som der kan laves "DHCP Reservation" bør være en liste med overskriften "Number of dynamic DHCP Clients". Hvis du kan finde denne kan du se om din WHS har fået tildelt en IP adresse af din router.

Yes. Og der står den ikke. Der er 4 dhcp clients og de 2 af dem er mine computere en er en bridge og en fjerde er min telefon

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #16 Dato: 22 April 2010, 22:04:24 pm »
Altså maskinen booter ikke ordentlig op. Alle 3 dioder skal lyse. Endvidere der skal komme lys i de HD Slots der benyttes. Blinker dioden ved HD slots er det fordi disken endnu ikke er en del af selve serveren.

Du kan se selve User Guiden her http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01868379.pdf på side 4, er der en gennemgang af de forskellige dioder og deres betydning. I dit tilfælde er det Server Healty dioden, der ikke lyser. Altså er maskinen ikke bootet korrekt op. Hvad det skyldes kan være svært at sige. Jeg syntes at kunne huske at min lyste konstant under selve installationen af softwaren. Måske nogle af de andre MSS ejere kan huske det?

Så vent lige lidt med svar på selve netværksdelen, vi skal lige have serveren på nettet først  ::) ;)

Jeg tror sgu vi er ved at nærme os noget der...
Og så il jeg lige kommentere at den der fine manual slet ikke var med i kassen med serveren..der var en 2 power ledninger, 1 ethernetkabel og 3 cd'ere og en quickguide :-)

Men jeg har taget et billede mere af den. Som det fremgår af den er den der "server healthy" diode ikke oplyst. Der er heller ikke lys i den lampe udfor den disk der sidder i fra fabrikkens side...skal der være det?

Hvis der skal være det kan det vel være derfor..altså at den er defekt eller sådan?

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #17 Dato: 23 April 2010, 16:23:26 pm »
Nu har jeg ringet til HP som siger at de godt kender fejlen og at den skal til REP.

SÅ mandag bliver den afhentet...

Phew...troede lige det var mig der var helt galt på den....men "heldigvis" var det en hardware fejl

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #18 Dato: 23 April 2010, 18:03:38 pm »
Godt det trods alt, "bare" er en hardware fejl og, at HP kender den.

Mit bud vil være, at det er harddisken, der er stået af, MEN det kan være alt andet hardware også. Det eneste den diode viser er, at den ikke boote ordentlig op. Det er så her man kan irretere sig lidt over, at HP har "sparet" det VGA stik på bagsiden. I selve serveren er der indbygget grafikkort og udgangsstikket sidder på bundkortet. I USA kan man købe en forlænger, således man får VGA på bagsiden. Så kunne man som her se boot sekvensen og finde fejlen  ::) Men HP råder bod på det, ved at bytte til en ny  ;)

Nu er der så "bare" ventetiden tilbage  :-\
/Ugelvig

Mange døde extern HD's og NAS's, har gjort at livet er kommet til WHS!

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #19 Dato: 23 April 2010, 19:50:21 pm »
Godt det trods alt, "bare" er en hardware fejl og, at HP kender den.

Mit bud vil være, at det er harddisken, der er stået af, MEN det kan være alt andet hardware også. Det eneste den diode viser er, at den ikke boote ordentlig op. Det er så her man kan irretere sig lidt over, at HP har "sparet" det VGA stik på bagsiden. I selve serveren er der indbygget grafikkort og udgangsstikket sidder på bundkortet. I USA kan man købe en forlænger, således man får VGA på bagsiden. Så kunne man som her se boot sekvensen og finde fejlen  ::) Men HP råder bod på det, ved at bytte til en ny  ;)

Nu er der så "bare" ventetiden tilbage  :-\

Ja og den er nemmere at holde ud i forhold til alle de timer jeg har revet håret ud af min hovedbund.

Et spørgsmål kunne dog være. Den disk der sad i fra fabrikken...er den forhåndsinstalleret med noget software?? Eller kan jeg tage en anden disk og sætte i samme sted og så få det til at virke såfremt det er den oprindelige disk der er død?

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #20 Dato: 23 April 2010, 22:39:36 pm »
Hvis du sætter en ny disk i og starter hele installationen op igen, vil den installere softwaren på den nye disk. Det er måden at upgradere den præindsatte master disk på  ;)

Du skal dog huske, at det vil give en helt ny installation af serveren og alt, hvad der lå på den oprindelig disk, vil være tabt. Bruger information, data m.m.
/Ugelvig

davgaard

• Jeg er ny!
  • *
« Svar #21 Dato: 09 Maj 2010, 09:46:29 am »
Så er min WHS kommet tilbage...ombyttet hos HP og ny kører det bare...hvor jeg bare glad   ;D

Ugelvig

• Global Moderator
  • Senior medlem
« Svar #22 Dato: 09 Maj 2010, 17:08:20 pm »
Så er min WHS kommet tilbage...ombyttet hos HP og ny kører det bare...hvor jeg bare glad   ;D

Super at høre  :)

Skulle der være andet, spørger du bare  ;)
/Ugelvig